Civil Díj 2024 finálé
Rengeteg civil szervezet végez pótolhatatlan munkát – összefogással és kitartással változást hoznak, jobbá teszik az élet számos területét. Hiszünk benne, hogy jó ügyeket szolgáló és értékteremtő munkájuk elismerésre érdemes. Szerinted melyik volt 2023 legkiemelkedőbb civil kezdeményezése? Olvasd el a rövid leírásokat és szavazz, ki legyen a közönségdíj nyertese!
A szavazás eredménye Még több információ a Civil DíjrólSzavazz a Civil Díj 2024 jelöltjeire!
A szavazás második körében is igaz, hogy a továbbjutott szervezetekre egy Facebook-profilról egy szavazat adható le - egészen május 15-én éjfélig. Szavazz, oszd és drukkolj!
szavazat
10 millió Fa Alapítvány
A 10 millió Fa Alapítvány faültetésekkel hűsítő ligeteket hozott létre országszerte, közel 4000 gyermek és több száz pedagógus részvételével 100 oktatási intézményben fél év leforgása alatt. Az összesen 555 fa és 1110 cserje alkotta facsoportok ültetését iskolákban, óvodákban és bölcsődékben a K&H Bank “hűsítő ligetek” elnevezésű CSR programjában szakmai partnereként valósítottuk meg.
szavazat
Magyar Élelmiszerbank Egyesület (és Tesco-Global Áruházak Zrt.)
2013-ban indítottuk útjára a partnerségünket a Tescóval, hogy a megmaradt termékeiket napi rendszerességgel nélkülözőkhöz juttassuk. Akkor még csak két boltba jártunk a feleslegekért, és csak a pékárukra fókuszáltunk. 10 évvel később 170 áruházból mentünk és már több mint 94 millió adag élelmiszert adományoztunk együtt rászorulóknak. Partnerségünket 342 millió forint pénzadomány, közös jótékonysági főzések, többezer órányi önkénteskedés és változatos vásárlói akciók is színesítik.
szavazat
Magyar Természetvédők Szövetsége
Célunk a kevesebb, de jobb minőségű hús fogyasztásának ösztönzése a közétkeztetésben. A Magyar Természetvédők Szövetsége, a Közétkeztetők és Élelmezésvezetők Országos Szövetsége, a Hungast csoport és a METRO Gasztroakadémia összefogásában megvalósuló sokszínű kampány hatására hat közétkeztetési szolgáltató 110 településen 130 ezer adagban heti húsmentes étkezésre váltott. Kétszáz iskolában, óvodában 12 ezer gyerek vett részt aktívan játékos foglalkozásokon, akciókban.
szavazat
Tudatos Vásárlók Egyesülete
A Green & Safe LIFE-styles kampány (2018-2023) kevesebb, de fenntarthatóbb háztartási vegyszerhasználatra bíztatott. A kampány során létrejött a Tudatos Vásárló applikáció, 10 összehasonlító termékteszt, 175 tartalom a tudatosvasarlo.hu-n és a Tiszta Otthon ÖkoKör közösségi program. 29 millió embert értünk el médián és közösségi médián keresztül, 32 ezren változtattak életmódjukon, 15%-kal nőtt az EU ökocímke ismertsége, és 20%-kal nőtt a minősített öko tisztítószerek éves piaci forgalma.
szavazat
Utcáról Lakásba Egyesület
Az ULE által üzemeltetett lakáskezelő társadalmi vállalkozást, a Lakhatást Most! Lakásügynökséget azért hoztuk létre, hogy minél több embernek legyen biztonságos és megfizethető lakhatása – olyanoknak is, akiknek a piaci lakásbérlés nehezen vagy egyáltalán nem lenne megfizethető. Magántulajdonú lakásokat hasznosítunk úgy, hogy az mind a tulajdonosnak, mind a bérlőnek megnyugtató és biztonságos megoldást nyújtson hosszú távon, kiszámíthatóan – figyelembe véve mindkét fél igényeit és lehetőségeit.