Sulirajongó – A Tesco új programja iskoláknak az egészséges életmód elősegítésére

Tesco | 2013. Január 26.
Budapest, 2013. január 16. – A Tesco-Global Áruházak Zrt. új, országos programot indít általános iskolák számára, 10 millió forint összértékű nyereménnyel. A Sulirajongó iskolai rendezvények megvalósítására buzdít, melyek segítségével a fiatalság széles körben ismerheti meg a helyes táplálkozás, a mozgás és az egészségtudatos életmód előnyeit. A nemzetközi áruházlánc suliprogramjának bemutatóján dr. Simicskó István sportért felelős államtitkár, a Sulirajongó program védnöke is méltatta a kezdeményezést.
Sulirajongó - A Tesco új programja iskoláknak az egészséges életmód elősegítésére

A Tesco más nagyvállalatok számára is példamutató szerepvállalásra készül január 17-től. Ekkor indul az áruházlánc Sulirajongó programja, amely több célt is kitűzött maga elé. Mindenekelőtt az általános iskolás diákok figyelmét kívánja ráirányítani az egészséges életmód fontosságára, különös tekintettel a helyes táplálkozás és a rendszeres mozgás előnyeire. Ezen kívül a program lehetőséget nyújt az iskolai közösségeknek az összefogásra, hiszen a feladatok minél kreatívabb megvalósítása révén a részt vevő iskolák több milliós nyereményekért versengenek.

A kezdeményezés jelentőségét mutatja, hogy az óbudai Krúdy Gyula Általános Iskolában megtartott nyitórendezvényen dr. Simicskó István, az EMMI sportért felelős államtitkára, a Sulirajongó védnöke indította útjára a programot. Beszédében kiemelte, hogy a program nemcsak azért fontos, mert a diákok minél többet megtudhatnak az egészséges életmódról, hanem azzal is megismerkedhetnek, hogy civil szerveződések során milyen lehetőségeik nyílnak saját környezetük felvirágoztatására.

A bevezető szavak után Pálfalvi Márta, a Tesco vállalati kapcsolatokért felelős vezetője röviden bemutatta a Sulirajongó programot, melyre bármely hazai általános iskola regisztrálhat a kezdeményezés honlapján január 31-ig. A jelentkező iskoláknak a diákok aktív részvételével, tanárok és szülők bekapcsolódásával kell teljesíteniük két feladatot a program ideje alatt. Februárban az EgészségBüfé című feladat keretében minél több társukat kell egészséges étkezésre buzdítani, míg márciusban a SuliMozdító eseményekre kerül sor, vagyis egy-egy hónapon át az iskolák életében a helyes táplálkozásra és a rendszeres mozgásra irányul a figyelem.

A feladatok kivitelezéséről  készített rövid videókat és fotókat az iskolák feltöltik a Sulirajongó weboldalra, ahol a résztvevők a Tesco vásárlóinak szavazataiért versengenek. A legalább 5000 Ft értékben vásárlók egy kupont kapnak, amellyel bármelyik általános iskolára voksolhatnak. A tét nem csekély, hiszen a legtöbb szavazatot begyűjtő intézmény 5 millió forinttal gazdagodik, míg a második helyezés 2 millió, a harmadik 1 millió forintot ér. Ezen kívül szakmai és különdíj is kiosztásra kerül 1-1 millió forint értékben. Szavazni februártól április 5-ig lehet, az eredményhirdetésre április 11-én kerül sor.

A program szakmai minőségét Katus Attila, hatszoros világ- és kétszeres Európa aerobikbajnok, életmódszakértő, a program mentora felügyeli. Szerinte nagyon fontos az általános iskolai korosztályok egészségtudatos életmódra nevelése, ezért az iskolákban a lehető legjobb helye lesz a programsorozatnak. Arról, hogyan is képzeli a mentori feladatát, a jelenlévők ízelítőt is kaptak, mikor az iskola egyik tornaóráján Katus átvette az irányítást. A diákokat játékos formában vezette be a mindennapi sport alapjaiba, valamint azt is elmondta nekik, mit érdemes reggelizni dolgozatírás napján.

A gyerekek szemmel láthatóan jól érezték magukat, így remélhetőleg nagy sikere lesz a Sulirajongó programnak is, és minél több általános iskola vesz majd részt a közösségi aktivitásokban és a rajongótáborok mozgósításában.

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.

A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket-kereskedelmi lánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Itthon több mint 22 000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat 17 éves magyarországi működése során már több mint 200 áruházat nyitott, és mára piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco a hazai beszállítók elkötelezett partnereként közel 1200 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, saját márkás termékei között 140 magyar termék található.  Az áruházlánc közleményei a www.tesco.hu, környezetvédelmi eredményei a www.zoldtesco.hu weboldalon olvashatóak.

Exit mobile version