Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Család

5 tipp a gyermekek tudatos táplálásáért

Minél korábban alakítjuk ki gyermekünk egészséges életmódhoz köthető szokásait és alapozzuk meg ízlésüket, annál tudatosabb felnőtté válhatnak.

1. Minden napot reggelivel indítsunk.

A reggeli elengedhetetlen, hiszen ez biztosítja a gyermekek fizikai és szellemi tevékenységéhez szükséges energiát és tápanyagokat.

A kiegyensúlyozott reggeli részei:

  • teljes értékű gabonát tartalmazó élelmiszer (teljes kiőrlésű kenyér, péksütemény vagy gabonapehely)
  • tejtermék, hús vagy tojás
  • zöldség, gyümölcs
  • folyadék, pl.: tej, tejes ital
5 tipp a gyermekek tudatos táplálásáért

2. Változatos étkezéssel érjük el a megfelelő tápanyagbevitelt.

Minél változatosabban étkeznek a kicsik, annál nagyobb eséllyel tudjuk biztosítani számukra a létfontosságú tápanyagokat. Természetesen érdemes az egészségtudatos alternatívákat választanunk, és ügyelnünk a megfelelő mennyiségekre is!

3. Gondoskodjunk az energiaegyensúlyról.

Az ételekkel és italokkal elfogyasztott energiamennyiséget valahogy el is kell használnia a kicsiknek. Ehhez nagyszerűek a sportok vagy az egyéb aktivitásformák (takarítás, kertészkedés, kutyasétáltatás), amelyekkel nemcsak az életre neveljük őket, de azt is elérhetjük, hogy a mozgás a mindennapjaik részévé váljon.

5 tipp a gyermekek tudatos táplálásáért

4. Mindig igyunk elegendő folyadékot.

A kisgyermekek testének kb. 75%-át víz alkotja. Mivel ők hajlamosak megfeledkezni az ivásról, ezért nekünk kell résen lennünk, hiszen akkor működik megfelelően a szervezetük, ha a bevitt és a leadott folyadék mennyisége egyensúlyban van.

5. Ügyeljünk a cukorbevitelre.

Étrendünkben a cukrok két fő forrásból származhatnak. A nyersanyagokban természetes formában előforduló cukrokból és az élelmiszerekhez édesítési céllal kívülről hozzáadott cukrokból.

Azonban a hozzáadott cukrokat tartalmazó élelmiszereknél érdemes szem előtt tartani a mértékletességet. Ebben jelenthet segítséget például a csökkentett cukortartalmú NESQUIK kakaóital, amelyben 30%-kal kevesebb a cukor.* Egy pohár elkészített kakaó italban (3 teáskanál csökkentett cukortartalmú NESQUIK + 200 ml zsírszegény tej) mindössze 15 g van, amelyből 10 g a tejcukor és mindössze 5 g a hozzáadott cukor. Ráadásul – az előírásoknak megfelelően – nem tartalmaz édesítőszert, így bár kevésbé édes, mégis imádni való az íze.

5 tipp a gyermekek tudatos táplálásáért

További információk!

* A legtöbb, piacon kapható instant cukrozott kakaó italpor esetében, a javasolt elkészítési utasítás szerinti fogyasztásra kész kakaó italok átlagos cukortartalmához képest.

Címlap

top