Az egyedi kötött világáról ismert budapesti márka, a Süel immáron nyolcadik éve szervezi meg a “Színek a ruhádra valók” kampányt, melyhez műhelyvásár is kapcsolódik. Céljuk, hogy segítsenek a családon belüli erőszak áldozatainak, illetve felhívják a figyelmet a problémakörre. A kampány főszereplői minden évben túlélők.
A vásár adómentes bevételét idén is a NANE (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen Egyesület) kapja, mely a virushelyzetre való tekintettel idén is online, a Süel weboldalán kerül megrendezésre. A szervezők úgy gondolták, hogy pont egy ilyen kritikus időszakban szükséges igazán a vásár megrendezése, hiszen sokan összezárva maradtak bántalmazójukkal. A kampányfotózáson idén három szuper nő vállalta, hogy megmutatja arcát és a közös képekkel az összefogás erejére, egymás támogatásának fontosságára is felhívják a figyelmet.
“Bár az utóbbi években egyre nagyobb figyelmet kapott a leginkább nőket és gyerekeket érintő, családon belüli erőszak, sajnos a számok még nem javultak. Magyarországon az elérhető statisztikák szerint havonta legalább három nőt meggyilkol férje, élettársa, barátja esetleg alkalmi partnere, és minden ötödik nőt rendszeresen bántalmaznak. A MeToo mozgalom lökést adott annak, hogy többen merjenek telefonálni, segítséget kérni, illetve, hogy a segélyszervezetekre is több figyelem irányuljon, de statisztika szintjén még nem érezzük a változást. A Süel programja egyedülálló abból a szempontból, hogy nemcsak pénzbeli támogatást nyújt, de a túlélőket is bevonva a kampányba valóban erőt, példát mutat és inspirál” – írta Ötvös Veronika a NANE szóvivője.
A 2014-ben indult program a tervező, Csillag Zsuzsi saját ötlete nyomán valósult meg, és már az előző hét évben is rendkívül nagy sikert aratott a vásárlók és a támogatott szervezetek körében. A vásár most már elengedhetetlen része, mondhatni fő pillére a márka társadalmi szerepvállalásának, ami ilyen hosszú távon, intergráltan igazi kuriózum. 2021. november 25.-én, idén másodszor rendezik meg online a vásárt, melynek részleteit az esemény facebook oldalán olvashatjuk. A koncepció a márka értékeihez valóban illeszkedik. Felvilágosult, karakteres nőknek terveznek, akik az intenzív színekben még erősebbek és a néha páncélszerű kötöttségek megvédik őket ha kell.