Egészség

A sok nappali alvás összefüggésben állhat bizonyos betegségekkel

Az egészségesnek tartott délutáni szieszta nem azonos azzal, amikor valaki órákig húzza a lóbőrt napközben.

Az elegendő alvás mind testileg, mind mentálisan létfontosságú számunkra, de bizonyos esetekben a sok alvás aggodalomra is okot adhat.

Kutatók arra az eredményre jutottak, hogy a hosszúra nyúló napközbeni alvás és a nagyfokú nappali álmosság összefüggést mutat a metabolikus szindróma, a cukorbetegség és a szívbetegség megnövekedett kockázatával.

A kutatók 21 vizsgálatot tekintettek át, melyek több mint 307 ezer ember bevonásával készültek. Az eredmények szerint a 40 percnél rövidebb napközbeni szunyókálás nem növelte meg a metabolikus szindróma kockázatát, a 30 percnél rövidebb alvás pedig némiképp még enyhítette is a kockázatot.

A rövid szieszta jót tesz az egészségnek
A rövid szieszta még jót is tesz az egészségnek

Akik azonban átlépték a 40 perces határt, azoknál meredeken emelkedni kezdett a kockázat mértéke: a 90 percnél hosszabb napközbeni alvás már 50%-kal növelte meg a metabolikus szindróma kockázatát, ahogy a nagyfokú álmosságérzet is. Ugyanilyen mértékben nőtt a cukorbetegség kockázata is azoknál, akik egy óránál többet aludtak.

Az eredmények azonban csak az összefüggés meglétére mutatnak rá, az nem derül ki belőlük, ha a hosszúra nyúlt alvás oka-e a fenti betegségkockázatok növekedésének.

Forrás: webmd.com

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése