Egészség
Szponzorált tartalom

Ez történik a testeddel és az idegrendszereddel, ha nem alszol eleget (x)

Ha nem alszunk eleget, nehezebben fogalmazzuk meg a gondolatainkat, könnyebben megbetegszünk, nagyobb az esély a kiütésekre, és nem tudunk megfelelő döntéseket sem hozni. Ezt teszi a testeddel az alváshiány!

Akár nátha, akár stressz miatt nem tudsz pihenni, ha huzamosabb ideig nem alszol, akkor az az egész szervezetedre, sőt, a kedélyállapotodra is hatással lesz. Könnyebben megbetegszel, és a depresszív időszakok is hamarabb megtalálhatnak.

Romlik a fogalmazókészségünk

Voltál már olyan fáradt, hogy úgy érezted, nem jönnek a megfelelő szavak? Kutatások igazolják, hogy a tartós alváshiány olyan mértékben rontja az agy működését, hogy fogalmazási problémánk is lehet. Biztos te is érezted már magad úgy, mintha sok alkoholt ittál volna – ha nem alszunk eleget, a beszédünk is hasonló módon torzul, azaz elmosódnak a szavak, nagyobb kihívást jelent az, hogy egész, kerek mondatokat fogalmazzunk meg.

Gyengül az immunrendszerünk

Ha azt veszed észre magadon, hogy egyszerűen nem tudsz meggyógyulni, vagy egyik betegségből esel a másikba, akkor az alvási szokásaidon is érdemes elgondolkoznod. Ha nem alszol eleget, azaz napi 7-8 órát, akkor az immunrendszered nem tudja hatékonyan ellátni a feladatát, legyengül, emellett csökken a gyulladást csökkentő anyagok termelődése, és a vírusos, bakteriális fertőzések is könnyebben rád találnak. Sőt, ha napi 5 óránál kevesebbet pihensz, növelheted annak az esélyét, hogy már egy egyszerű nátha is az ágynak döntsön.

Rossz a kedvünk

Ha keveset pihenünk, az a kedélyállapotunkra is hatással van. Ingerlékenyebbek, borúlátóbbak vagyunk, olyan dolgokon is kiborulhatunk, amiket máskor fel sem veszünk, és könnyebben ránk találhat a depresszív hangulat is. Azaz az alváshiány hatására nagyobb az esélye a konfliktusoknak, és annak is, hogy kis ügyekből egészen nagyokat kreáljunk. Sőt, az alváshiány ügyetlenebbé is tesz minket, vagyis nehezebben koordináljuk a mozgásunkat, könnyebben elejtjük a dolgokat, nekimegyünk annak is, ami a szemünk előtt van, ami még frusztráltabbá tehet minket.

Nagyobb az esélye a pluszkilóknak

 Az alváshiány befolyásolhatja azt is, hogy mi kerül a tányérunkra: ha fáradtak vagyunk, könnyebben döntünk a cukorban és szénhidrátban gazdag ételek mellett, az egészséges változatok helyett. Vagyis, ha kialvatlan vagy, nagyobb eséllyel emelsz le a polcról olyan ételeket, amik hizlalnak.

Romlik a bőrünk állapota

Ha nem alszol eleget, az a bőrödön is nyomot hagyhat. Ilyenkor könnyebben kiszáradhat, elszürkülhet, és amellett, hogy a szemed alatt sötét karikák éktelenkednek, a pattanások, kiütések esélye is nő. Sőt, hosszú távon a ráncok száma is megszaporodhat.

Nem tudunk dönteni

Ha nem vagyunk kipihentek, akkor az agyunk vérellátása csökken: ez olyan területeket is befolyásol, mint a döntések meghozataláért, valamint a félelem aktiválásáért felelős rész. Vagyis, ha huzamosabb ideig nem alszol, nem csupán a memóriád romlik, de nem feltétlenül látod reálisan a helyzeteket sem, és inkább a félelmeid fognak vezérelni. Ez  nem csupán azt jelentheti, hogy nem pont a legjobb döntést hozod meg, hanem azt is, hogy egyáltalán nem mersz dönteni.

MAT-HU-VICKS-19-000013

Vegyél részt a kutatásunkban!

A kérdőív kitöltése anonim, és az internetezési szokásokat mérjük fel benne. A részletekért kattints!

KITÖLTÖM
Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése