Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Egészség
szponzorált tartalom

Kávé és diéta – így illesztheted be hatékonyan a kávét a fogyókúrába

A kávét szenvedélyesen szeretjük az ízéért, élénkítő hatáséért, csodás illatáért és aromáiért. Azonban amellett, hogy örömet szerez nekünk, még hasznos is lehet az életünkben – például segíthet lefogyni. Mutatjuk, hogyan.

A kávé koffeintartalma fokozza a központi idegrendszer, a szív és az izmok működését, de ezek mellett kitűnő fogyasztószer is. Egy csésze fekete – ami körülbelül 100 milligramm koffeint tartalmaz – ugyanis óránként kilenc kalóriát képes elégetni. Ez önmagában persze nem sok, de ha hozzávesszük, hogy a kávé gyorsítja az anyagcserét, serkenti az emésztést és még az étvágyat is csökkenti, akkor már világos, hogyan tehet neked jó szolgálatot a fogyásban. Persze ahhoz, hogy fogyókúrás kiegészítőként igazán hatékony legyen a kávé, néhány szabályt be kell tartanod.

A fogyókúra kellemes és hasznos kiegészítője lehet napi 2-3 csésze kávé (Fotó: istockphoto.com)

Cukor és édesítő nélkül a legjobb

Az első és legfontosabb, hogy feketén igyad a kávét, és ha lehet, kerüld az édesítőszer használatát is. Az előbbi nyilvánvaló okok miatt szükséges: a cukor ugyanis az elhízás elsődleges okozója, ráadásul a szervezetnek gyakorlatilag nincs szüksége rá abban a formában, amiben mi használjuk. Az édesítőszereket pedig azért nem javasoljuk, mert groteszk módon ezek is elősegítik az elhízást (persze más mechanizmusok által, mint a finomított cukor), és növelik a magas vérnyomás, a szívbetegségek és a diabétesz kockázatát.

Előbb egyél, aztán kávézz

A reggeli kávét mindig evés után fogyaszd el. Ha éhgyomorra iszod, az teljesen elveheti az étvágyad, ez pedig könnyen vezethet oda, hogy a napi étkezéseid sorából kimarad a reggeli. Márpedig bármilyen furcsán is hangzik, ha nem reggelizel, hízni fogsz. A szervezet ugyanis ilyenkor azt érzékeli, hogy nincs táplálék-utánpótlása – ráadásul éppen abban az időszakban, amikor a működése szempontjából a legnagyobb szüksége lenne rá –, ezért sürgősen raktározni kezd. Vagyis zsírt halmoz fel.

Használd edzéshez

Mozgás nélkül nincs fogyás – ezt muszáj elfogadnunk. Az edzés azonban néha nagyon nehezére esik az embernek, és könnyűszerrel megtalálja a kifogásokat, hogy elkerülje. Máskor pedig egészen egyszerűen nem megy olyan jól az edzés, mint szeretnénk, s úgy érezzük, nincs elég energiánk hozzá. A kávé kitűnő kezdő lendületet ad testgyakorláshoz, és a segítségével kitartóbban, nagyobb erőbedobással tudod végrehajtani a tréninget. Márpedig minél nagyobb energiával dolgoztatod a tested, annál hatékonyabb és látványosabb lesz a fogyásod is.

Este már nem kell koffein

Késő este már ne igyál kávét. Közismert, hogy a koffein felpörgeti a szervezetet, ami napközben előnyös dolog, de este semmi szükség nincs rá. Ilyenkor éppen az ellenkezője tesz jót: hagyjuk, hogy a testünk és elménk pihenjen, és tegyünk meg mindent azért, hogy az alvás zavartalan legyen. Megfelelő mennyiségű és minőségű alvás nélkül ugyanis elképzelhetetlen a tartós fogyás, sőt kifejezetten az elhízást segítjük elő azzal, ha napi 8 órányi nyugodt pihenést nem biztosítunk magunknak.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top