Egészség
Szponzorált tartalom

Magnéziummal a tavaszi fáradtság ellen

A lassan kibontakozó tavasz a természet megújulását hozza, de te mégsem a friss energiákat érzed? A tavaszi derű helyett az általános fáradtság, kifáradás, levertség lesz úrrá rajtad? Oda kellene figyelned, hogy több vitamin-, ásványianyag- és így magnéziumtartalmú élelmiszert is fogyassz!

Márciusra a tested vitamin- és nyomelemkészletei, így az energiatermelő folyamatokban résztvevő magnézium szintje is lecsökkenhettek, hiszen az előző hónapok során a szervezeted felélte azokat. A téli hónapokban valószínűleg te is kevés, vitaminban és ásványi anyagban gazdag friss zöldségfélét és gyümölcsöt fogyasztottál, így nem csoda, ha tavasz elején kimerültnek érzed magad. Ahhoz, hogy ezen az állapoton minél hamarabb túllendülj, a szervezeted újra fel kell töltened ezekkel az anyagokkal!

A tavaszi letargia oka, hogy a szervezetünk nagy erőkkel igyekszik átállni a nyári üzemmódra. Ez bizony sok energiát emészt fel, és a közérzetnek sem tesz túl jót.

A tavaszi fáradtságon hamarabb túlteheted magad egy kis mozgással, vitaminokkal és ásványi anyagokkal

Vitaminok, ásványi anyagok és mozgás

Az ilyenkor szükséges bevitelt  változatos táplálkozással biztosíthatod a legtermészetesebb módon. A szokásos, kalóriában gazdag téli disznótoros menüket cseréld le friss zöldségekből készült ételekre és a lehető legtöbb gyümölcsre, hiszen ezek fontos vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak.

Nem csupán az ételeid minősége hanem a mennyisége is hozzájárulhat ilyenkor ahhoz, hogy minél hamarabb átlendülhess a tavaszi fáradtságon. Érdemes kerülni a nagy, kiadós lakomákat, amik elnehezítik a gyomrot, megterhelik az emésztőrendszert, és helyette a gyakoribb, de kisebb mennyiségeket favorizáld inkább. Napi ötször táplálkozz visszafogott adagokban bőséges folyadékbevitel mellett.

Fontos, hogy a mozgásra is szakíts időt: egyrészt ez serkenti az anyagcserét és felfrissít, másrészt egy kiadós séta vagy egy futás után úgynevezett örömhormonok (endorfinok) szabadulnak fel, és ezek segítenek abban, hogy jobban érezd magad. Ha csak teheted, szabad levegőn sportolj, hiszen a napsütés a szervezeted számára nélkülözhetetlen D-vitamin termelődéséhez is hozzájárul.

A magnézium szerepe

A magnézium a szervezet számára nagyon fontos ásványi anyag, hiszen több mint 300 enzim működésében vesz részt, és ezen keresztül szerepet játszik a normál energiatermelő anyagcsere-folyamataiban is, és emellett a normál fehérjeszintézishez  is hozzájárul.

Nem csoda, ha az embernek a tavaszi fáradtság említéséről rögtön beugrik a magnézium is, hiszen közismert, hogy ez az ásványi anyag hozzájárul a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez, ezen kívül az idegrendszer megfelelő működését és a normál izomműködést is segíti, sőt hozzájárul a normál pszichológiai funkció fenntartásához is. Habár nem kapcsolódnak szorosan a tavaszi fáradtság tüneteihez, érdemes megemlíteni azt is, hogy ez a sokoldalú ásványi anyag részt vesz a normál csontozat és fogazat fenntartásában is.

Természetesen a tavaszi fáradtság oka nem kizárólag a kevés magnéziumbevitel lehet, hiszen azt még sok egyéb tényező is befolyásolja, de a magnéziummal enyhíthető ez a bágyadt állapot.

Mikor és mennyi magnéziumra van szükségünk?

A szervezet nem képes a magnézium előállítására, ezért azt kívülről kell pótolni. Egészséges felnőtt nőknél normál esetben 300, férfiaknál pedig 350 mg a szervezet napi magnéziumszükséglete. Ez a mennyiség változatos táplálkozással be is vihető olyan magnéziumban gazdag élelmiszerekkel, mint a hüvelyesek, a diófélék és az olajos magvak, valamint a gabonafélék.

Azonban a szervezet magnézium igénye megemelkedhet olyan élethelyzetekben, mint például a terhesség és szoptatás időszaka, az intenzív sportolás vagy a kimerítő fizikai és szellemi munkavégzés. Ilyenkor a kiegyensúlyozott táplálkozás mellett szükség lehet rá, hogy magnéziumtartalmú készítményekkel egészítsd ki az étrendedet.

 

A cikket a Béres Magnézium támogatta.

 

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése