Életmód

Mozdulj ki!

Itt a jó idő, miért töltenéd a napsütéses délutánokat és hétvégéket a négy fal között? Ha aktív elfoglaltságokra találsz, a hosszú télben megfáradt szervezetednek is új lendületet adhatsz.

Tipp:

Tavaszi zsírégeést futócipőben

www.wellnesscafe.hu

Ilyentájt hajlamosak vagyunk azon törni a fejünket, miként tudnánk magunkat formába hozni a vészesen közelgő nyárra. Hirtelen szeretnénk mindent bepótolni, vagyis expressz gyorsasággal leadni az ellenséges kilókat, magunkra építeni némi izmot és feltuningolni a kondíciónkat. Az alábbiakban olyan szabadban végezhető sportokat mutatunk be, amelyek űzése közben szinte el is feledkezünk arról, hogy a testünket nagyobb megterhelésnek tesszük ki. És ahogy átjár minket a mozgás öröme, alakul a nyári formánk is.

Nordic walking

Spékeld meg a flott tempójú gyaloglást két bottal, és haladj a sífutáshoz hasonló mozdulatokkal előre. Erről a mozgásformáról akkor sem kell lemondanod, ha nagyobb túlsúlyt cipelsz, esetleg gyakran fáj a hátad vagy a derekad. Emellett kitűnő családi és közösségi sport, ezért azoknak is javasolt, akik szeretik a társaságot, és nem szívesen sportolnak egyedül.

A speciális botok használatának köszönhetően nemcsak a lábainkat terheljük, hanem a felsőtestünket is megmozgatjuk. Fontos a helyes technika elsajátítása: a könyökízület 90 fokban hajlítva van, a jobb kar előrelendítését a bal láb lépése kíséri, és fordítva, mozgás közben a talp gördül. Azért is érdemes kipróbálni, mert amellett, hogy segít a fogyásban (egy óra alatt kb. 300 kalóriát égethetünk vele), kiválóan űzi a stresszt is, a botokkal végzett stretching nyújtja a terhelés hatására megrövidült izmokat.

Mi kell hozzá? Két bot, amelyeket itt szerezhetsz be: www.nordicwalkingsport.hu, www.aktivsport.hu, www.nordic-walking.lap.hu

Görkorcsolya

Az eséstől való félelmükben sokan tartanak a görkoritól, pedig intenzív gyakorlással már két hét alatt magabiztosan haladhatunk vele. Mielőtt nagy lendülettel elindulnál, fontos a bemelegítés. Ha még csak az elhatározás van meg, és a görkori beszerzése előtt állsz, inkább egy számmal nagyobbat válassz, mert az azonos méretű görkorcsolyában hamar megfájdulhatnak a lábujjaid, vagy akár a lábfejed is. Kezdetben ajánlott könyök- és térdvédőt is viselned, de a fejvédő is jó szolgálatot tehet. A gurulós cipellő alá pedig feltétlenül vastag, izzadságfelszívó és nedvességáteresztő zoknit húzz, amely a legtöbb sportboltban kapható. Jó hír, hogy a görkorizás kiválóan formálja problémás részeinket, vagyis a feneket, a csípőt és a combokat.

Mi kell hozzá? Ha nem szeretnéd nagyobb költségbe verni magad, kölcsönözhetsz is: Görkori.lap.hu, www.gorzenal.hu

Footbag vagy heki

A játékot az amerikai őslakosok játszották először homokkal vagy darával töltött zsákocskákkal, amelyekre tollakat is tettek, és így már a tollaslabdához volt hasonlatos.

Mai megfelelőjét Mike Marschall és John Stalberger atlétáknak köszönhetjük. Az előbbinek volt egy házi készítésű babzsákja, amelyet gyakorta rugdosott, és sokat kísérletezett azzal, miként fejleszthetné tovább. Stalberger éppen felépült a térdműtétjéből, és a babzsákot a rehabilitációra használta fel. Marschall sajnos fiatalon meghalt, közös munkájukat Stalberger folytatta, majd a footbag jogait eladta a frizbi és a hulahoppkarika gyártójának.

A játékosok kizárólag a lábukkal rúgják át a bőrből vagy műbőrből készült hekilabdát a kb. 160 centis háló fölött.

Ha jó pontokat szeretnél szerezni a párodnál, próbáljátok ki a hekit, amelyet természetesen nagyobb társasággal is űzhettek.

Mi kell hozzá? Hekilabda és háló, amelyeket nagyobb sportboltokban szerezhetsz be, de háló nélkül is vígan lehet passzolgatni, bármikor, bárhol. Hosszabb autóutakra is érdemes magunkkal vinni, és a pihenőknél előkapni a táskából, remekül átmozgat, felfrissít, és igazán nem foglal sok helyet.

Kerékpározás

Pattanj drótszamárra, de ne akarj az első lendülettel azonnal 100 kilométert tekerni! Csak szép fokozatosan. Eleinte kerüld a forgalmat, csendes, kevésbé forgalmas helyeken tekerj, hogy szokd az érzést. Ha nagyobb túrákra is elszánod magad, szerezz be biciklissisakot és strapabíró, nem túl hosszú nadrágot (nehogy a libegő szárak beakadjanak valamibe). Ha mégis zavarna a nadrág szára, mindig legyen nálad egy hétköznapi ruhacsipesz, azzal könnyen rögzítheted.

Állóképességedet az edzőterem falai között is fejlesztheted hozzá. Tekerj a normál üléses vagy a háttámlás változaton (az utóbbi különösen gerincproblémákkal küzdőknek ajánlott) legalább fél órát közepes ellenállással. Az előbbi inkább a comb izmait, a támlás pedig a farizmokat dolgoztatja meg jobban. A kerékpározás nemcsak remek állóképesség-fejlesztő, de zsírégető hatása is jelentős.

Mi kell hozzá? Maga a bringa. Ha még nem vagy biztos abban, hogy rendszeresen hódolnál neki, először inkább kérj kölcsön egyet, és csak aztán ruházz be rá: www.bicikli.lap.hu

Strandröplabdázás

A nagyobb strandokon, üdülőkben, szállodákban, parkokban van már homokos röplabdapálya. Nincs szükség előzetes ismeretekre sem, a középiskolai tornaórákról maradt tudás elegendő ahhoz, hogy ennek a játéknak hódolj. Ha erősen süt a nap, ne feledkezz meg a naptejről, és az sem árt, ha van némi állóképességed, hiszen a homokon való ugrálás nagyobb erőpróbát jelent, viszont kényelmesen, cipő nélkül mozoghatsz. Mielőtt a pályára pattannál, feltétlenül melegítsd be a karokat és a lábakat.

A strandröpi a legkitűnőbb fenékformáló sportág, amelytől nemcsak kemény, de gömbölyű is lesz a feneked, ezenkívül a hátsó combizmokra és a hasizmokra is hat. A gerincnek sem túlzottan megterhelő, sőt jóval ízületkímélőbb, mint a betonalapú padlón zajló teremsportok.

Ha érzékeny a térded, használj térdvédőt is!

Mi kell hozzá? Egy háló és a labda, amelyek nagyobb sportboltokban beszerezhetők.
Röplabda.lap.hu

Strandröplabda.lap.hu

Snorkelezés

Ha az idén nyáron tengerpartra készülsz, próbáld ki a snorkelezést, amely gyakorlatilag nem más, mint a lelkes amatőrök búvárkedvtelése a víz felszínén – békatalppal, búvárszemüveggel és légzőcsővel. A csoportokat általában hajós túrák keretében zátonyokhoz viszik ki, a viszonylag sekély, látványos víz alatti világot kínáló, hullámtakarásos helyeket részesítve előnyben. A résztvevők egy vezető terelgetésével pásztázhatják végig a zátonyok mentén lévő víz alatti látványosságokat. A kevésbé jó kondícióval rendelkezőknek, illetve azoknak, akik nem biztosak úszótudásukban, biztonságosabb úszómellényt kérniük. Ha a snorkelezéshez használatos eszközök már ismerősek, és erőlködés nélkül képes vagy 500 méter leúszására (egy úszómedencében könnyedén letesztelheted magad), nincs szükséged előzetes felkészülésre.

Mi kell hozzá? Búvárszemüveg, légzőcső, békatalp, amely nagyobb sportboltokban beszerezhető.

Lovaglás

Egészen július elejéig zajlik az a programsorozat, amelynek keretében Magyarország 60 lovardájában ingyen kipróbálható, milyen egy 400-500 kilós négylábúnak a nyergébe pattanni.

Az első lépés a futószáras oktatás, amelyen elsajátíthatók az alapok, a viszonylag biztos lovaglótudáshoz azonban – az egyéni képességektől függően – 10-20 óra szükséges. Azt általában az oktató dönti el, mikor érkezünk el ahhoz a tudásszinthez, amikor már tereplovaglásra is indulhatunk.

Ha kedvet kapsz a folytatáshoz, kezdetben elegendő azokat a holmikat beszerezni, amelyek a biztonságod és a kényelmed szempontjából elengedhetetlenek. Érdemes beruházni egy térdbetétes lovaglónadrágra, amely meggátolja a nyerget szorító térdek kidörzsölődését. Lovaglócsizma híján jó szolgálatot tehet egy lábszárvédő is. Ha kezdetben nem is, de később a terepen már ajánlott a lovaglósapka viselése is. A kesztyű is hasznos lehet, hiszen nagy segítség, ha a kantár csúszóssá válik. Kerülendők viszont az élénk színű és a lobogós ruhák!

A tanulás időszakában még rövidebb időt (mindössze fél órát) töltünk lovon, ami ugyan átmozgatja a testet, de még nem annyira intenzív, hogy látványos átalakulást eredményezzen. Aki azonban rendszeresen lovagol, arról a felesleges kilók is könnyen távoznak.

Mi kell hozzá? A helyszíneknek és időpontoknak a www.nyitottlovardak.hu oldalon nézhetsz utána. A lovasboltok listája: www.lovasok.hu

Lovas.lap.hu

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése