Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Életmód

A nyújtás és erősítés új trendje: a BodyArt

Egészséges életmód ide, napi edzések oda, a hátfájástól megszabadulni és a gyermekkorban természetes gyönyörű, egyenes tartást visszanyerni csak nyújtó és mélyizom-erősítő tornával lehetséges. Az eredmény igen csábító: hosszú, szálkás izmok, ruganyos test, erős hát. Ennek eléréséhez a BodyArt az egyik legtrendibb út.

Ugye te is nézted már elképedve a kisgyerekeket, ahogy egy cirkuszi kígyóember lazaságával vágják magukat valami iszonyúan kitekeredett pózba, csak hogy a dömper eleresztése nélkül érhessenek el egy félig csócsált műanyag katonát? Felnőttkorban többnyire álmodni sem merünk hasonló hajlékonyságról, de ezzel viszonylag könnyen meg is békélünk. A gond csak az, hogy ettől sokkal kézenfekvőbb gyakorlatokat sem tudunk tökéletesen végrehajtani.

 

A nyújtás és erősítés új trendje:BodyArt

 

Nyújtás nélkül nem megy

A heti kétszeri-háromszori kocogás, aerobik vagy fitnesztermi kardiós-gyúrós programok nemcsak látványos eredményt, hanem nyugodt lelkiismeretet is nyújtanak a mozgást választó alanynak. Könnyen elhitetjük magunkkal, hogy aki ennyit edz, azt már nagy baj nem érheti, szép és energikus lesz, a teste pedig rugalmas, mint egy gumilabda. A gond csak akkor jelentkezik, amikor megpróbálunk nyújtott lábbal előrehajolni, és hiába nyújtogatjuk kerekre gyúrt testünk minden szálkás izmát, sehogy sem tudjuk elérni a talajt. Probléma lehet, hogy bár órákat töltünk hasizmaink feszesítésével, mégsem jelentkezik a laposkocka-hatás, mivel egyszerűen görbe a hátunk, és sehogy sem sikerül tartósan egyenesen tartani magunkat. Nyújtó és mélyizom-erősítő gyakorlatokat kell tehát végezni, de hogyan? A legfontosabb itt is az, mint minden edzésforma megválasztásánál: azt a programot kell követni, amely a leginkább illik a személyiségedhez, amelyet a leginkább tudsz élvezni, mert ha nyögve csinálod, bizony nem ér semmit az egész. A legjobb tehát végigböngészni a nyújtó/mélyizom-erősítő programok listáját, és bekukucskálni néhány órára.

A klasszikus gyógytorna és utódai

Iskolai élményeink között szerepelhet a gyógytornász néni, aki elsősorban nyújtó és a gerincet célzó gyakorlatokkal dolgoztatta meg az osztályt. A gyógytornából kinőtt óratípusokra ma már nemcsak ortopéd orvosi rendelvényre járnak azok a „pórul járt” lurkók, akik így kimaradnak a tesióra önfeledt partizánjátékából, hanem sok egészséges edzésformára vágyó felnőtt is. A stretching és a gerinctréning ma már megújult formában kombinálja a gyógytorna elemeit, sőt egyre újabb ágak alakulnak, mint a Spinal Dance, amely táncos elemekkel ötvözi a gerinctréning gyakorlatait, így légies balerinamozdulatokkal táncolhatod a gerincedet és a háti tartóizmokat szuperegészségessé.

 

A nyújtás és erősítés új trendje:BodyArtA jóga az ideális?

Hiába a gyógytorna utódainak fénysebességű fejlődése, sokan mégsem tudnak időt szakítani az edzés mellett még erre is. Nekik érdemes olyan gazdaságos mozgásformát választaniuk, amely egy szerencsés „árukapcsolással” egyesíti az erősítést és a nyújtást. A jóga ideális választásnak tűnhet. Rengeteg irányzatát áttekinteni lehetetlen, választani pedig szintén nem könnyű. Egy biztos: mindegyik kiválóan fokozza a rugalmasságot, erősíti a mély- és felületi izmokat, emellett pedig relaxáló hatása is csodálatos. A jóga klasszikus változatai elsősorban azoknak ajánlottak, akik szeretik összekötni a szellemi elmélyülést a fizikai gyakorlatokkal, bár egyre gyakoribb az elsősorban az egészségmegőrzést célzó hatha jóga is.

 

Modern utódok

Ha úgy érzed, a jóga szakrális mélysége nem neked való, mégis élvezni akarod több ezer éves múltra visszatekintő kifinomult mozgásformáit, válaszd az ászanaalapokat felhasználó modern változatokat! Ezek amellett, hogy alaposan megdolgozzák a mélyrétegű törzsizmokat, rengeteg nyújtást is tartalmaznak, és még a dekoratív felszíni izmokat is alaposan kezelésbe veszik. Az egyik legismertebb modern jógaleszármazott a pilates, amelynek a jó hírét Madonnától Melanie Griffithig sok sztár öregbítette. Ha mégis valami frissebbre vágysz, próbáld ki a jóga- és tajcsialapelemekből táplálkozó Body and Mind vagy Strength and Flexibility órákat! Ezek úgy használják fel az ősrégi mozdulatokat, hogy a legkorszerűbb elvárásoknak is megfelelnek, és a legpörgősebb menedzseréletmódba is beilleszthetők.

 

BodyArt

A modernizált jógairányzatok közül a BodyArt az egyik legfrissebb edzésforma, amely bár nemrég jelent meg Magyarországon, máris hatalmas népszerűségnek örvend. Ezt valószínűleg annak köszönheti, hogy azok is nagy örömmel végzik, akiket a klasszikus nyújtó órák leginkább az elalvásban segítik. A BodyArt a jógából, a gyógytornából, a pilatesből és a japán Do Inból merít gyakorlatokat, tehát mondhatjuk, hogy a leghatékonyabb nyújtó-erősítő mozgásformák „best of” keverékét adja. A gyakorlatok végrehajtása ugyanakkor dinamikus, tehát a pörgősebb órák kedvelői is örömüket lelik benne.

 

Erősít, nyújt, éget

A nyújtás és erősítés új trendje:BodyArtA BodyArt esetében a saját testeden kívül semmilyen más eszközt nem kell használnod. Hidd el, az edzés így sem sétagalopp.

A BodyArt bárhol végezhető önállóan is, habár a csoport motiválóereje, a lendületet adó zene és az oktató korrekciói mindig jól jönnek. Szerencsére az edzők szédületes lelkesedéssel vetették bele magukat az új trend elsajátításába, így hamarosan rengeteg helyen választhatod a BodyArt-órát. Az érdeklődők és elszánt rajongók legnagyobb örömére februárban a BodyArt atyja, Robert Steinbacher Budapestre látogat, és a Move Ya napon nyújtja és izzasztja meg az erre vágyókat.

 

Matracra fel!

Bármelyik edzésforma illik is a személyiségedhez, a lényeg az, hogy végy egy mély lélegzetet, és vágj bele! Hidd el, a tested nagyon hálás lesz érte. Ha a gyerekek lazasági szintjét nem is éred el, az biztos, hogy sokkal jobban fogod érezni magad, arról nem is beszélve, mennyire megszépülnek izmaid és a tartásod. A jóga modern változatai segítenek abban, hogy a látványos mozgató- és a létfontosságú stabilizálóizmokat együttesen fejlesszük, így még az időhiányra sem foghatod, ha edzéstervedben csak a muszklinövelés szerepel. Tehát matracra fel, és már jöhetnek is a legtrendibb jógaalapú gyakorlatok!

Torna.lap.hu »
Sport.lap.hu »

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top