Habár mást se hallunk évek óta, mint hogy ne menjünk a napra déltájt, de ha mégis, akkor csak nagy faktorszámú napvédő krémmel bekenve, az emberek negyedét egyáltalán nem érdekli a figyelmeztetés. Mint az a Szépségbolt.hu online drogéria internetezőkre reprezentatív felméréséből kiderül, a megkérdezett nők 15, míg a férfiak több mint 30 százaléka semmilyen módon nem óvja a bőrét.
Meglepő, hogy még mindig ilyen sokan vannak a „vakmerők”, akik a sok figyelmeztetés ellenére komoly egészségügyi kockázatot vállalnak.
Július elején extrém magas UV sugárzás volt hazánkban, amelytől szinte percek alatt le lehetett égni – és nem csak a strandon. A hőség napjaiban készült Szépségbolt.hu-felmérés azt mutatja, ez az időjárási helyzet a többséget óvatossá tette. A megkérdezettek 77 százaléka úgy nyilatkozott, hogy valamilyen módszerrel védi bőrét az égető napsugarak ellen. Ők igyekeznek a 11 és 15 óra közötti kritikus időszakban árnyékba húzódni. Körükben a legnépszerűbb módja a védekezésnek a naptej, amit tízből kilencen használnak, de elterjedtek a napolajok, napvédő spray-k és a leghagyományosabb megoldás, a kalap is.
Jó hír, hogy szinte mindenki, 93 százalék tudja, hogy mivel a gyermekek lényegesen érzékenyebbek a napra, így őket gyakrabban és magasabb faktorszámú anyagokkal célszerű bekenni.
A legerősebb fényvédő faktorú szerek hatása sem tart örökké, ezért két-három óránként újra és újra be kell kenni magunkat is. Úgy tűnik, ezzel a válaszolók többsége tisztában van, hiszen a napozószereket használók* kétharmada legalább 2-3 óránként bekeni a bőrét.
A megfelelő készítmény kiválasztásánál a legfontosabb szempont a faktorszám, de a megkérdezettek közel felénél az ár is számít: vagy az akciós áron kínált termékek között választanak, vagy eleve az alacsonyabb árfekvésű napozószer mellett döntenek. A válaszadók közel fele 2500 és 5000 forint közti összeget szán egy szezonban fényvédő termékekre.