Életmód

Nonó edzésterve: fogyj velünk a tévé előtt!

Készülve a nyárra (és akár egy életmódváltásra) Nonó egy esti tévénézés közbeni miniedzéstervet állított össze teljesen kezdőknek sok-sok fotóval. Hajrá!

A lenti gyakorlatsor erősítő edzés, mellette ajánlott heti kétszer-háromszor kardiojellegű mozgást is végezni, legyen az gyors gyaloglás, úszás, bicajozás, tánc vagy bármi, ami jólesik. A miniedzés főleg kezdőknek íródott, de haladók is nyugodtan végezhetik, csak az ismétlésszámot emeljék, illetve vegyenek fel egyes gyakorlatokhoz lábsúlyt, vegyenek a kezükbe kézi súlyzókat vagy tegyenek súlyzót a nyakukba, vállukra.

Okkal nem használunk eszközöket a tréning alatt. Ne legyen indok, hogy neked nincs otthon ilyen

vagy hasonló, és emiatt nem tudod (vagy akarod) elvégezni a gyakorlatot. Egy eszköz ajánlott csak, ami minden háztartásban megtalálható, ez nem más, mint egy szék. Állandó kérdés, hányszor mozogj egy héten. Szerintem kezdőként, ha heti két kardiojellegű edzés mellett kétszer-háromszor, nagyon jó esetben négyszer végigcsinálod ezt a miniedzést, már tuti sikered lesz nyáron a strandon – a lényeg a rendszeresség. Amit viszont soha ne felejts el, a mozgás mellett az étkezés a másik kulcs, sőt a fő kulcs!

Mielőtt elkezded:

1. Nagyon fontos, hogy mindig melegíts be és nyújts a gyakorlatok elvégzése előtt és után! Ne hagyd ki soha, alakítsd ki a saját bemelegítő és nyújtó gyakorlatsorodat, és arra mindig szánj időt!

2. Mindig sportcipőben tornázz! Cipő nélkül balesetveszélyes, illetve vannak olyan gyakorlatok, amikor is fontos, hogy stabilan tudj állni, ne csússzon el vagy ki a lábad.

3. A gyakorlatokat egyben is meg lehet csinálni, például négyszer tízet, vagy egyszerre negyvenet. Vagy lehet kétszer tízet, továbbmenni a következő gyakorlatra és vissza, vagy akár mindenből egy kört a végig, és elölről elkezdeni újra az egészet, ahogy jólesik. Mindenki az edzettségéhez mérten!

4. Inkább kevesebbet csinálj mindenből, de azt helyesen, szabályosan!

5. Ha nem sikerül egyből az előírt mennyiség, nehogy elmenjen a kedved. Sőt, másnap újra állj neki, és mutasd meg saját magadnak, hogy képes vagy egy picit megint emelni a téten! Mindig egy kicsit többet!

6. A folyadékfogyasztás mozgás közben is fontos! Ne felejts el rövid pihenőket is beiktatni és inni!

7. Edzés előtt 1,5-2 órával egyél utoljára. Tele hassal soha ne mozogj! A legjobb a kora reggeli edzés éhgyomorra, akkor égeti a test legjobban a zsírt. De sokaknál ez nem működik, mert szédülnek, rosszul lesznek edzés közben, ezt ki kell tapasztalni!

8. Figyelj oda magadra és a tested jelzéseire! A túlterhelés jelei a mellkasi fájdalom, rendszertelen szívverés, émelygés, szédülés, fájdalom a nyakban, állkapocsban, karokban, légzési problémák. Ha ilyesmit észlelsz, kérd ki szakember véleményét.

9. A fehérje fogyasztása is különösen fontos edzés után. A fehérje biztosítja az izomépítéshez szükséges aminosavakat, amelyek a sérült szöveteket visszaépítik és tovább erősítik. A fehérje bevitele az izmok hidratálását is biztosítja.

 

1. gyakorlat: guggolás

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - guggolás

Edzés a tévé előtt - guggolás

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

 2. gyakorlat: guggolásból láblendítés

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - guggolásból láblendítés

Edzés a tévé előtt - guggolásból láblendítés

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

 3. gyakorlat: előre kitörés

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - előre kitörés

Edzés a tévé előtt - előre kitörés

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

 4. gyakorlat: lábemelés hátra

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - lábemelés hátra

Edzés a tévé előtt - lábemelés hátra

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

5. gyakorlat: vádlierősítés

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - vádlierősítés

Edzés a tévé előtt - vádlierősítés

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

6. gyakorlat: farzsebbe nyúlás

gallery item
Megnézem
Összes kép (3)
gallery item

Edzés a tévé előtt - farzsebbe nyúlás

Edzés a tévé előtt - farzsebbe nyúlás

gallery item
gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

7. gyakorlat: női fekvőtámasz

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - női fekvőtámasz

Edzés a tévé előtt - női fekvőtámasz

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

8. gyakorlat: lábtolás hajlítva

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - lábtolás hajlítva

Edzés a tévé előtt - lábtolás hajlítva

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

9. gyakorlat: lábáthúzás, hátul keresztben

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - lábáthúzás

Edzés a tévé előtt - lábáthúzás

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

10. gyakorlat: hátizom-mobilizálás

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt – hátizom-mobilizálás

Edzés a tévé előtt – hátizom-mobilizálás

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

11. gyakorlat: hátizom-erősítés

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt – hátizom-erősítés

Edzés a tévé előtt – hátizom-erősítés

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

12. gyakorlat: csípőemelés zárt térddel

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - csípőemelés zárt térddel

Edzés a tévé előtt - csípőemelés zárt térddel

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

13. gyakorlat: hasprés

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - hasprés ráfordulással

Edzés a tévé előtt - hasprés ráfordulással

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

14. gyakorlat: hasprés ráfordulással

gallery item
Megnézem
Összes kép (2)
gallery item

Edzés a tévé előtt - hasprés

Edzés a tévé előtt - hasprés

gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

15. gyakorlat: statikus tartás

gallery item
Megnézem
Összes kép (1)
gallery item

Edzés a tévé előtt - statikus tartás

Edzés a tévé előtt - statikus tartás

gallery item
Fotó megosztása:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése