Életmód

5 sport, amivel könnyebbé teheted a nehéz napjaidat

Sokan azt hiszik, hogy a menstruációs ciklus alatt tartózkodni kell mindenféle sporttevékenységtől. Pedig ez nagyon nincs így. 5 sport, ami kifejezetten ajánlott a nehéz napokon.

Hányszor jutott eszedbe lemenni a konditerembe vagy elugrani zumbázni a barátnőiddel a menstruációd első napjaiban? Valószínűleg örülsz, ha életben vagy, mivel a ciklusod téged is sok  „csodálatos” pillanattal ajándékozott már meg: görcsök, puffadás, hasmenés,fejfájás, és úgy általában egészen harapós és rossz közérzettel.

Az viszont, hogy a sport még rosszabb állapotba taszít, csak egy újabb tévhit. Sőt egyes sportok segítenek azzal, hogy a menstruációval járó kellemetlen tüneteket enyhítik pszichésen és fizikailag is. A két legfontosabb alapszabályt persze szem előtt tartva:

  1. Minden sportra igaz, hogy az egészséges egyensúlyt megtartva sportoljunk. Ha túlhajszoljuk szervezetünket, az káros lehet az egészségre.
  2. A menstruáció alatti sportoláskor különösen figyeljünk testünk jelzéseire.

Ezek a sportok segítenek a nehéz napokon

A menstruáció alatti sportoknak mindenképpen stresszoldó, lazító gyakorlatokat válasszunk, hiszen ilyenkor a szerotoninszint csökkenése miatt az izmaink görcsösebbek, feszültebbek.

  1. Jóga: válasszuk a könnyebb verziókat, ahol inkább a lazítás kerül előtérbe.
  2. Pilates: főképp a hátat nyújtó gyakorlatok számítanak.
  3. Gyors gyaloglás: 31 perc lendületes gyaloglás stresszoldó, és endorfint is termel.
  4. Stretching: nyújtani görcsös izmainkat a legszuperebb.
  5. Úszás: különösen a hátúszás ajánlott ilyenkor.

Menstruáció alatt bátran ússzunk

Ezeket a sportokat kerüld el a menzesz idején

Sportoláskor, akármennyire szuperek is a betétek és a tamponok, nem árt kerülni bizonyos gyakorlatokat.

  • Jógánál kerüljük az olyan pozitúrákat, melyek felborítják a véráramlást. Pl. ne csináljunk gyertyaállást.
  • Ne hasizmozzunk pár napig, kerüljük a hasprést.
  • Ne terheljük túl a hátunkat és a gerincünket.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése