Életmód

Megbírságolták a Coca-Colát a melegbarát hirdetések miatt – frissítve

A Pest Megyei Kormányhivatal szerint a #loveislove kampány veszélyeztetheti „a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését”.

Fogyasztóvédelmi bírságot kapott a Coca-Cola augusztusban kirakott „melegbarát” plakátjai miatt – írja a 24.hu.

A lapnak a feljelentéseiről elhíresült Tényi István küldte el azt a levelet, amelyet a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatalától kapott az inkriminált hirdetések ügyében.

Fotó: MTI Fotó / Illyés Tibor

Ahogy arról beszámoltunk, a nyáron komoly felhördülést okoztak az üdítőital-gyártó plakátjai, amelyeken azonos nemű párok szerepeltek, Boldog István képviselő például bejelentette, addig nem iszik Coca-Colát, amíg a cég le nem veszi a hirdetéseket.

A plakátok eltávolításáért online petíció is indult – hiába: a vállalat nem fújt visszavonulót. Amikor a Sziget Fesztivál elkezdődött, ugyan leszedték a plakátokat, de eredeti tervük is ez volt: a párokat szivárvánnyal díszített palackok váltották fel.

Tényi István maga is bejelentést tett a hirdetések miatt, ezért írt neki a kormányhivatal. A dokumentumból kiderül, hogy előtte már mások is bejelentést tettek a hatóságnál, ami el is marasztalta az üdítős céget. Megítélésük szerint a Coca-Cola Magyarország Kft. megsértette a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló szóló törvény azon bekezdését, amely szerint „Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja”.

A cégre fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki, és arra kötelezték, hogy a továbbiakban ne jelentessen meg a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését károsítható reklámokat. A határozat a levél szerint nem végleges.

A Coca-Cola közleményt adott ki az ügyben: 

A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala lakossági bejelentést követően 500 000 Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Coca-Cola Szolgáltató Kft-re augusztusi, a szerelem sokszínűségét hirdető #loveislove kampánya miatt. A járási hivatal álláspontja szerint a plakátok “a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését károsíthatják”.
A Coca-Cola #loveislove kampány célja az volt, hogy közvetítse azon értékeket, amelyeket a vállalat régóta magáénak vall: az emberek sokszínűségébe és egyenlőségébe vetett hitet.
A Coca-Cola változatlanul hisz abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt értékeket. 
 
A következő lépések egyeztetése folyamatban van.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top