nlc.hu
Életmód

Oslóban sok az e-rolleres baleset

Keményen beleáll az elektromos rollerezőkbe Oslo

Rengeteg a baleset, mivel sokan éjszaka, ittas állapotban állnak a rollerekre.

Az elektromos rollerek sokaknak bökik a szemét Budapesten, de annál tán még jobban a Balaton déli partján, de itthon még mindig szürke zónában tartoznak, még az sem tiszta, hogy hol közlekedhetnek. A G7 most azt írja egy norvég portálra hivatkozva, hogy Norvégia fővárosában drasztikus lépésekre szánta el magát a helyi városvezetés, hogy csökkentse az elektromos rollerek miatti súlyos balesetek számát. A városban túl sok a csonttörés, a koponyarepedés, a fogtörés, de kómába is kerültek már a felelőtlen használat miatt.

Oslóban a tavalyi évhez képest balesetek száma szinte megduplázódott, és a kórházak sürgősségi osztályai külön sajtótájékoztatón hívták fel a figyelmet az aggasztó helyzetre. A norvég fővárosban egyébként Budapesthez képest jóval több kölcsönzött és saját e-rollert használnak, a belváros gyakorlatilag teljesen autómentes övezet, és a rollert nagyon gyakran az éjszakai szórakozóhelyekről való hazajutáshoz veszik igénybe – nem feltétlenül színjózan állapotban.

Képünk illusztráció, ezek nürnbergi elektromos rollerek / Fotó: Unsplash

Képünk illusztráció, ezek nürnbergi elektromos rollerek / Fotó: Unsplash

Sőt, egész Európában Oslóban jut egy főre a legtöbb e-roller, az applikációkon keresztül kölcsönözhető rollerek száma már 25 000, két hónapja még csak 20 000 volt. Oslóban csak júniusban 421 olyan balesetet regisztráltak amely elektromos rollerekhez volt köthető, az esetek zöme hétvégén a hajnali órákban történt. Ebben az időszakban a hatóságok szerint minden harmadik sérültet e-rolleres baleset miatt kellett bevinni a sürgősségi osztályra, a sérültek 75 százaléka alkohol befolyása alatt állt, átlagéletkoruk pedig 27 év volt.

A balesetek megelőzése érdekében ezért szeptembertől betiltják az elektromos-roller használatát este 11 és hajnali 5 óra között, és szigorú plafont hoznak létre, csak 8 000 roller lesz kölcsönözhető. A város vezetői külön zónákat szeretnének létrehozni arra, hogy hova rakhatóak le, és hol használhatóak a járművek, mert a városvezetés szerint vannak olyan városrészek, amelyek jelenleg akadálypályaként funkcionálnak. Ezekkel a szabályokkal a vakoknak és a mozgássérülteknek is segítene a vezetés, mivel a széthagyott rollerek nekik jelentik a legnagyobb kellemetlenséget.

Mennek, mint az istennyila: 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top