Életmód

Hogy lehet egy jótékonysági kampány sikeres? (x)

21 millió forint 41.809 plüsshód megvásárlásából: a várakozásokat is felülmúlva összesen ennyi adományt gyűjtött az Auchan jótékonysági kampánya keretében a Semmelweis Egyetem II. számú Gyermekgyógyászati Klinikájának az életmentő beavatkozásokhoz nagy segítséget nyújtó röntgenkép-erősítő berendezés beszerzésére. A kampányról Széll Hajnalkát, az Auchan Retail Magyarország országos HR-igazgatóját kérdeztük.

Mi adta a nagysikerű kampány ötletét?

A Júlio kampány az Auchan nemzetközi szinten indított jótékonysági akciója, amelybe mi is becsatlakozhattunk magyarországi áruházainkkal. Júlio egy cuki plüsshód, aki novemberben költözött üzleteink polcaira. Különlegessége, hogy aki megvásárolta, az árából automatikusan adományozott 500 forintot a Tűzoltó utcai Gyermekklinikának.

Játékplüssel a legtöbb esetben gyermekeinket ajándékozzuk meg. Ezek szerint a jótékonysági akcióban a legfiatalabbakat is aktivizálták?

Igen. Anyaként pontosan tudom és tapasztalom, abban is óriási a felelősségünk, hogy a gyerekeket már egészen kiskoruktól érzékenyítsük és tanítsuk a jótékonykodásra, illetve arra, hogy jót tenni, másokon segíteni jó. Az Auchan CSR stratégiája hasonló szellemiségben született meg. Célja, hogy jótékonysági kampányaival úgy segítsen, hogy abba a munkatársakat, vásárlóit nemcsak bevonja, hanem edukálja is. A plüsshód játékosságával a felnőttek mellett a gyerekeknek is könnyedén át lehetett adni a kampány üzenetét.

Hogyan zajlott a kampány?

Az Auchan nemzetközi kezdeményezésének keretében az országok maguk választhatták ki azt a szervezetet, amelynek az adományt felajánlják, így választottuk ki a Tűzoltó utcai Gyermekklinikát. 101 kollégánk dolgozott azon, hogy minél több ember figyelmét felhívjuk a jótékony plüsshódokra. Összesen 41.809 darab Júliót értékesítettünk, a legtöbb, összesen 4893 darab a budaörsi áruházunkban kelt el. A 21 millió forint összegyűlt adományt februárban adtuk át a klinikának.

Milyen egyéb jótékonysági kezdeményezéseik vannak?

CSR stratégiánk egész évet, sőt, akár több évet átívelő projekteket foglal magába, így folyamatosan zajlanak jótékonysági kampányaink. Február végéig tart a Bizalomkártyával rendelkező vásárlóinknak szóló kampány, amelynek lényege, hogy a vásárlások során szerzett pontokat jótékony célra, különböző szervezeteknek ajánlhatják fel vásárlóink.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top