Életmód
Szponzorált tartalom

3 nyomós érv a kávé mellett – így hat az egészségünkre

A kávézás élvezetét sokáig beárnyékolta, hogy kifejezetten ártalmas és egészségtelen szokásnak kiáltotta ki a közvélemény és a tudomány is. Mára sokat változott a szakemberek álláspontja, akik kutatásaik során számos esetben azt tapasztalták, hogy bizony ez az élvezeti cikk nem csak a léleknek és a szellem frissességének tesz jót, de általában véve hasznos az egészségünkre nézve is. Persze, csak ha nem lépjük túl a fogyasztással az ajánlott mértéket!

Az egyes emberek igényei nagyban különbözhetnek, de általában azt javasolják az orvosok, hogy 2-3 csésze kávénál többet egy nap ne fogyasszunk. Ennyit azonban nem csak szabad, hanem érdemes is meginni, mert kifejezetten jótékony hatásai vannak! Íme ezek közül néhány, amelyet a tudomány is elismer.

Többet használ az egészségednek egy csésze kávé, mint hinnéd!

1. Kedélyjavító, depresszióűző

A kávé közismerten stimuláló hatású, és élénkíti az agyműködést, valamint az anyagcserét is. A tudomány azt is bebizonyította, hogy nem csak átmenetileg képes felvillanyozni minket a kávé, hanem hosszú távon a kedélybetegségek és a hangulatzavarok, valamint a boldogtalan lelkiállapot ellen is bevethető ez az ital. A bochumi Ruhr Egyetem munkatársainak kísérletei például kimutatták, hogy 2-3 adag kávé után a vizsgált személyek gyorsabban és pontosabban ismerték fel a pozitív tartalmú szavakat, és fogékonyabbá váltak rájuk, mint a negatív valamint a semleges tartalmú szavak iránt. Vagyis a kávé elősegíti a pozitív látásmódot, és áthangolja a nézőpontunkat az élet szebb oldalára.

2. Cukorbetegség ellen

Tudományos tanulmányok sora mutatta ki, hogy napi 4-6 csésze kávé mintegy harmadával képes csökkenteni a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. A jótékony hatás valószínűleg nem egyedül a koffeinnek köszönhető, mert a vizsgálatok arra jutottak, hogy ez a pozitív, megelőző hatás a koffeinmentes kávék esetében is jelentkezik – igaz, jóval kisebb mértékben.

3. Kávé vs. Parkinson-kór

Nagyon úgy tűnik, hogy a Parkinson-kór ellen is bevethető a kávé, bár ezen a téren nem egyforma a hatás férfiaknál és nőknél. Általánosságban az mondható el, hogy legalább napi egy csésze kávé elfogyasztása férfiaknál a rákövetkező tíz év során 40−60%-kal csökkenti a Parkinson-kór kialakulásának veszélyét, ám azoknál a nőknél, akik menopauza után hormonpótló kezelésben részesültek, a koffein nem nyújtott védelmet a Parkinson-kór kialakulása ellen. Ezt valószínűleg az ösztrogén hormon okozza, amely ma még tisztázatlan módon megváltoztathatja a koffein hatását.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése