Aktuális

Szerelmet hozott a nyár

Megy a nyár, jön az õsz. Itt az ideje a szerelmi számvetésnek: lássuk, hogyan alakultak az ismert és a kevésbé ismert emberek szívügyei ebben a szezonban. Bus István összeállítása.

Összeállításunkban – terjedelmi korlátok okán, a teljesség igénye nélkül – magyar és külföldi sztár-sztorik között mazsoláztunk, de természetesen “hétköznapi”, üde szerelmek is tarkítják az alkalmi “boldogságtablót”.

Andi és Zsolt a Sziget Fesztivál házasságkötő sátra előtt
Gyomorgörcsben, fejfájásban…

A tizennyolc éves Andival és a huszonnégy esztendős Zsolttal a Sziget Fesztivál házasságkötő sátra előtt találkoztunk. Nem rettentette őket vissza sem a hőség, sem a sátor előtt kígyózó házasulandók sora, sem a Dante-idézet, mely a sátor előtt függött: “Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel!”

– Nagyon szeretjük egymást, és próbaként is jó ez a házasság, mert így legalább meglátjuk, milyen lehet az eredeti – mondja Andi.

– Egy olasz kft-nél dolgozom – veszi át a szót Zsolt. – Andi középiskolában tanul, és diákmunkásként vett részt nálunk gyakorlaton. Fél éve ismerjük egymást, és kicsit több mint egy hónapja tart a szerelem. Ez a házasságkötés azért is komoly dolog, mert azt tervezzük, hogy később valóban összekapcsoljuk az életünket.

– Meg fognak lepődni az ismerőseim, mert én titokban tartom ezt a dolgot, gondolom, addig, amíg meg nem jelenik a lap – mondja Andi. – Mindkettőnknek volt már komoly kapcsolata, így le tudjuk szűrni, vajon ki is az igazi.

– Ez egy házasságkötő sátor, bárki összeházasodhat – mondja Belényi Barbara, aki idén végzett a bölcsészkaron, és most alkalmi anyakönyvvezetőként a Szigeten dolgozik. Olyan párok is jönnek, akik több éve újra és újra megerősítik a kapcsolatukat. A ceremónia egyszerű: a pár elmondja a fogadalom szövegét, megcsókolják egymást, aztán a tanúk is aláírják a házassági nyilatkozatot, és már jöhet is a következő mátkapár. Jó buli, de van, aki komolyan veszi: láttam már olyanokat, akik könnyekig meghatódva, remegő kézzel, szerelmes tekintettel rebegték el a szöveget. A Sziget alatt átlagosan ezer házasság köttetik. Válni nem lehet, főleg azért, mert nincs is rá igény.

Miután Andi és Zsolt összeházasodtak, egy újabb pár várakozik. Ők ezen a napon ünneplik a harmincnegyedik házassági évfordulójukat, és úgy döntöttek, hogy újra megpecsételik a frigyet – ezúttal a Szigeten.

Koós Réka és Tóth Gergő
Babát hozott a nyár…

Koós Rékának ez a nyár több okból is felejthetetlen: júniusban férjhez ment szerelméhez, Tóth Gergőhöz, és – mint nemrégiben a nagyközönség számára is kiderült – már első gyermekét is a szíve alatt hordta, amikor a máriaremetei templomban kimondta a boldogító igent.

– Gerivel egy éve ismertük egymást, amikor februárban megkérte a kezem. Egyszerűen csak elvitt vacsorázni Zsámbékra, egy nagyon kedves kis falusi vendéglőbe, és minden csinnadratta nélkül megbeszéltük, hogy összeházasodunk. Ő komoly ember, olyan, akiben megbízhatok. Erős és nyugodt, elfogad úgy, ahogy vagyok. Nagyon hamar tudtuk, hogy a kapcsolatunk örökre szól.

Szeptemberre tűztük ki az esküvőt, de a baba miatt előrehoztuk a dátumot. Ő egy tervezett gyerek – számításaink szerint az eljegyzésünk éjszakáján fogant. Én már nagyon szerettem volna anyává válni, csak az Igazit vártam hozzá…

Az esküvőnk csodálatos volt! A ruhánkat a férjem testvére, Bori tervezte, sőt, ő is varrta! A tanúm az öcsém – szintén –, Gergő volt. Ezt a szerepet többek között azzal érdemelte ki, hogy ő mutatott be minket egymásnak. Nászútra Horvátországba mentünk. A baba miatt csak a napra kellett vigyáznunk, de még búvárkodni is tudtunk.

A házasélet első két hónapja abszolút sikerrel zárult. Mondhatnám, hogy semmi nem változott, hiszen ugyanúgy élünk együtt, mint eddig, de ez nem lenne teljesen igaz. Máshogy néz az ember a párjára, ha tudja, hogy az égi és a földi “hivatalok” előtt egyaránt örök hűséget fogadott neki. Azt hittem, nagy kompromisszumokkal jár majd a házasság, de szerencsés vagyok: Gerivel mindenben hamar közös nevezőre jutunk. Mondom is a barátnőimnek, ha úgy érzik, megtalálták az Igazit, nem kell hezitálni, félni a kötöttségektől, az életre szóló eskütől! Tényleg minden szép és jó együtt, házasságban.

Az első Koós-Tóth-bébit novemberre várjuk, tudjuk már a nemét és a nevét is, de erről babonából nem mondhatok többet.