Aktuális

10 tipp, hogy 5-ösunk legyen salátából

Ha – múlt heti, kímélõ receptjeink ellenére – degeszre ettétek magatokat húsvétkor, itt a lehetõség, hogy Tamás mester saláta-remekeivel szépítsetek, sõt, tippjeink segítségével profi salátavarázslóvá is válhattok!





1. A saláta készítéséhez kizárólag ép, romlatlan alapanyagot válasszunk, mert élvezeti értéke és tápanyagtartalma csak ezeknek teljes. Ráadásul, a saláta nagyon sokat mutat meg a hozzávalókból, így azok hibáit sem tudja eltitkolni. Fonnyadt, túlérett, vagy éppen szétfőzött, elszíneződött alapanyagokkal nem is érdemes próbálkozni, sosem lesz belőlük díjnyertes ebéd.

2. A saláták – elsősorban nyers változataik – gazdagok C-vitaminban, sok káliumot és magnéziumot tartalmaznak, energia- és zsírtartalmuk általában alacsony, de ízesítésüktől függően változik. Bőséges bennük a rágóizmokat, fogainkat foglalkoztató, az egészséges bélműködést fenntartó, a jóllakottságérzést fokozó rost.

3. Minden évszakban találunk – viszonylag elérhető áron – olyan alapanyagot, amelyet nyersen is fogyaszthatunk. Felfedezhetjük, hogy az eddig meg sem kóstolt zöldségféle (cékla, tök, patisszon, cukkini, zellergumó, paszternák, petrezselyemgyökér) nyersen is kellemes ízű.

4. A friss zöldsalátákat könnyen el lehet rontani azzal, ha az egyébként ropogós alapanyagokat „megrogyasztjuk”, például meleg vizes mosás-áztatás, vagy besózás, valamint a melegben való tárolás során.

5. A salátába kerülő friss leveles zöldséget a leöblítés után mindig tökéletesen szárítsuk meg (itassuk le konyharuhával, vagy gyengéden centrifugáljuk ki), különben a nedves levelekről lepereg a salátaöntet. A tisztított alapanyagot fölöslegesen ne áztassuk, mert értékes vitaminokat és ásványi sókat veszítünk.





6.
Alapanyagként vagy dekoráláshoz nagyon sokszor használunk fejes salátát. Ez esetben fokozottan érvényes a tanács, hogy aprításkor a salátaleveleket tépjük, ne pedig vágjuk! Ellenkező esetben már a tálalás idejére csúnyán elszíneződhetnek a levél vágott szélei. Figyeljünk a saláta összeállítási sorrendjére, mert a különféle hozzávalók más és más módon viselkednek a darabolás, keverés, érlelés során.

7. A saláták keverésére, tárolására üveg, porcelán vagy rozsdamentes edényeket használjunk, mert különben a gyakran savanyú (savas) öntet reakcióba lép a (például alumíniumból készült) edény anyagával. A jó salátástál széles szájú, öblös, de nem túl mély, az ilyenben ugyanis könnyen lehet úgy (emelgetve) megkeverni az alkotórészeket, hogy ne törjenek össze.

8. A zöldségekben lévő vitaminok egy részének felszívódásához szükség van némi zsiradékra is, ezért az öntetekben ott a helye a napraforgó- vagy az olívaolajnak. Az úgynevezett salátaolajoknak az a jó tulajdonságuk, hogy kevésbé dermednek meg a hűtés alatt. Egy jó zöldsalátára egyébként nem is kell feltétlenül más dresszing, mint egy kevés olívaolaj.

9. A saláták ízét lágyíthatjuk, és harmonikusabbá tehetjük, ha a savanyításra nem közönséges tömény ecetet, hanem valamilyen ízesített és gyengített verziót (bor-, alma-, tárkony- vagy más fűszerecetet), illetve citromlevet használunk.

10. A főtt zöldséget vagy húsfélét tartalmazó salátáknak hosszabb idő kell, hogy ízeik összeérjenek, ezért ezeket több órára, gyakran egy bő napra is a hűtőbe kell tennünk tálalás előtt. A leveles zöldségek viszont viszonylag hamar összeesnek, ezért az ezekkel készült salátákat a tálalás előtt legfeljebb egy-két órával keverjük és hűtsük be!

• Forrás »






Friss saláta articsókával és füstölt lazaccal

Hozzávalók: 1 lollo rosso, 1 fejes saláta, 20 dkg articsóka (konzerv), 20 dkg füstölt lazac, fél dl olívaolaj, 1 citrom leve és lereszelt héja, 2 szál újhagyma.

A salátákat megmossuk, lecsepegtetjük, és apróra tépkedjük. Az articsókát negyedekbe, az újhagymát karikákra vágjuk. A salátaleveleket és az articsókát a tálon elrendezzük. Rátesszük az újhagymát, meglocsoljuk a citromlével és az olívaolajjal. A tetejére tesszük a füstöltlazac-szeleteket, és megszórjuk a reszelt citromhéjjal.

Még két remek recepttel vár benneteket a Nők Lapja április 11-én megjelenő száma!





 



A héten még a Nők Lapjában:

• Ördög Nóra a “lázas” napok után »
• Hujber Ferenc tüzes tánca a jégen »
• Teszteljük magunkat: mit tudunk az ezotériáról? »
 
• Lolával a játszótéren »
• Segítség mellényúltam! »
• A szoptatás gyönyörűsége »
• Meg kell mentenünk a férfiakat »
• “Jössz-e iskolába kicsi leánka?” » 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése