Aktuális

Hasznos tanácsok – mikor és hogyan fogyasszunk probiotikumokat

Napjainkban az egészségtudatos táplálkozással kapcsolatban közkedvelt és gyakran használt szó a probiotikum, így valószínűleg mindenki hallott már ezekről a jótékony baktériumokról. Az alábbiakban hasznos tanácsokat szeretnénk adni a probiotikumok megfelelő alkalmazásáról.

Mik azok a probiotikumok?

A probiotikumok az emberi szervezet egészsége szempontjából jótékony hatással bíró, élő mikroorganizmusok, például tejsavbaktériumok és bifidobaktériumok, amelyek egyébként a bél mikroflórájának természetes alkotóelemei.

Mikor szedjünk probiotikumot?

Probiotikumok alkalmazása elsősorban károsodott bélflóra esetén ajánlott, melynek kiváltó okai lehetnek antibiotikumok szedése, helytelen táplálkozás, stresszes életmód és különböző környezeti ártalmak.

Gyomor – és bélrendszeri fertőzések után, a bélflóra egyensúlyának helyreállításához, illetve utazás előtt, e fertőzések kivédéséhez szintén ajánlott a probiotikumok szedése. A bélflóránk egyensúlyának fenntartása céljából a probiotikumokat akár folyamatosan is szedhetjük.

Probiotikumok fogyasztása felnőtteknek és gyermekeknek egyaránt ajánlott. Terhes nők probiotikum fogyasztása során semmilyen mellékhatásról nem számoltak be, így a probiotikumok határozott, mégis kíméletes, a baba egészségét sem veszélyeztető választ jelenthetnek a bélflórával kapcsolatos nehézségekre.

Miért jó, ha a probiotikumokat „védett” formában fogyasztjuk el?

A probiotikus baktériumok képesek túlélni a vastagbélig vezető útjuk során a gyomor savas közegét, az epesavak és a vékonybél pusztító hatásait. Ennek ellenére a baktériumokat érdemes egyéb védelmi rendszerrel ellátni. Ez a védelem lehet akár egy kapszula is, ami a baktériumokat védőburokba vonja, így biztos lehetsz benne, hogy a megfelelő baktérium mennyiség eljuthat oda, ahol egészségvédő hatásukat azután kifejtik.

Otthonunkban a probiotikus készítményeket – még a szobahőmérsékleten eltarthatókat is – érdemes száraz, hűvös helyen tárolni.

Mire figyelj a probiotikum készítmény kiválasztásánál?

A bélflóra egyensúlyzavara valószínűleg nem egyetlen baktériumtörzs hiányával magyarázható. Ilyenkor a baktériumok több fajtáját érdemes egyszerre pótolni, ami több baktériumtörzset, megfelelő csíraszámban tartalmazó készítménnyel nagyobb sikerrel jár.

A csíraszám kifejezéssel gyakran találkozhatunk a probiotikus termékek csomagolásán. Ez az életképes baktériumok számát fejezi ki.

A fentiek tudatában sem feledkezhetünk meg róla, hogy bélflóránk egyensúlyi állapotának fenntartásáért mi is felelősek vagyunk. A jól megválasztott étkezéssel, a káros szenvedélyek mellőzésével és az életünkben előforduló stresszhelyzetek megfelelő megoldásával sokat tehetünk bélrendszerünk egészségért!

 

A Béres Egészségtár – ProBio6 kapszula speciális – gyógyászati célra szánt – tápszer a károsodott bélflóra egyensúlyának helyreállításához szükséges jótékony probiotikus baktériumokkal.

nlc.hírlevél

Iratkozz fel az nlc hírlevelére, és olvasd elsőként a legizgalmasabb híreket!

FELIRATKOZOM

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése