A budapesti autós közlekedés nehézségeit megtapasztalva nem csoda, hogy egyre többen ülnek taxiba, ha gyorsan és kényelmesen szeretnének eljutni úticéljukhoz. A technológia fejlődésével pedig egyre nagyobb igény merül fel arra, hogy a mobil kommunikáció nyújtotta eszközöket a taxitársaságok is kihasználhassák.
Budapest két taxivállalata a Pannonnal együttműködve alakította ki új, utasbarát szolgáltatásait. A taxitársaságok autóiba beépített mobil terminálok segítségével leegyszerűsödik mind a taxisok, mind pedig az utasok élete: a Pannon által biztosított ipari SIM kártya és a Pannon hálózata segítségével lehetővé válik a bankkártyás fizetés, az ún. félcsendes címkiadás, sőt a Tele 5 Taxinál a chipkártyás „taxicsekkek” alkalmazása is.
A bankkártyás fizetés térhódításával az utasok részéről egyre gyakrabban merül fel az igény arra, hogy akár útközben is használhassák kártyájukat. Erre nyújt most lehetőséget a két taxitársaság: egyre növekszik ugyanis azon autók száma, amelyben már lehetőség van a kártyás fizetésre, és rövid időn belül az összes autót felszerelik az erre képes, egyúttal bizonylat nyomtatására is alkalmas terminállal. A Taxi 4 társaság összes, 311 gépjárműve rendelkezik POS terminállal, míg a Tele 5 taxi társaság 660 autójánál már működik a rendszer, és április elsejétől az összes, mintegy 800 autó rendelkezni fog POS terminállal.
Szintén e terminál segítségével valósul meg az ún. félcsendes címkiadás, melynek lényege, hogy a számos esetben hangos és zavaró URH kapcsolatot részben kiváltva a taxisofőr az utas adatait már nem a rádión keresztül, hanem a terminál képernyőjén kapja, melyet szükség esetén eltárolhat, kinyomtathat.
Számos cég köt szerződést a taxitársaságokkal, hogy üzleti útjaikon rendszeresen igénybe vehessék a szolgáltatásokat. Manapság mindez papír alapú taxicsekk-tömbök segítségével történik, amelyek nyilvántartása, elszámolása idő- és költségigényes feladat, ahol igen nagy a hibázás lehetősége. Ezt kiküszöbölendő, a Tele 5 taxi chipkártyás taxicsekkeket vezet be, melyet a hagyományos bankkártyákhoz hasonlóan alkalmazva egyenlítheti ki az utas a viteldíjat. Az ügyfél pedig egy erre kialakított portál felületen valós időben követheti nyomon a taxival való utazási költségek alakulását.
„A Pannon szolgáltatása nagyban segíti és leegyszerűsíti mindennapi munkánkat: gyorsabban, rugalmasabban és magasabb minőségben vagyunk képesek kielégíteni az utasok igényeit, kevesebb időt kell adminisztrációval töltenünk, és több lehetőség marad alaptevékenységünkre, az utasok szállítására” – mondta el Sipeki József, a Tele 5 Taxit üzemeltető Buda Kft. ügyvezető igazgatója. „Hosszú távra tervezünk, ezért már most elkezdtük a következő fejlesztéseket, amelynek keretében megvalósítjuk az ún. „csendes” címkiadást, amikor sofőrjeink már nem az URH rádió segítségével kapják meg a címeket, hanem GPS koordináták alapján az viheti el a fuvart, aki a legrégebben várakozik az adott körzetben, vagy a legrövidebb idő alatt tud az utas rendelkezésére állni.” – tette hozzá.
„Alapításunk óta hűségesek vagyunk a Pannonhoz, így nem volt kérdéses, hogy az utazóközönség érdekében történő fejlesztéseket is velük karöltve végezzük el. A két hónapja működő rendszerről eddig csak pozitív tapasztalataink vannak, és végre számszerűen is láthatjuk a bankkártyás fizetésre való, egyre növekvő igényt.” – nyilatkozta Pásztor Gábor, a Taxi 4 ügyvezető igazgatója. „Az összes taxitársaságnak a GPS alapú „csendes” címkiadás lesz a következő nagy lépés a fejlesztések terén. Reményeink szerint, ahogy eddig szinte mindenben, e téren is az elsők között leszünk.”
A Pannon szolgáltatásairól bővebb információ a www.pannon.hu címen érhető el.