Aktuális

Zuhanórepülésben a Suzuki

2010 februárjában közel 60 százalékkal zsugorodott a hazai autópiac a tavalyi évhez képest, nem túl rózsás a helyzet, hiszen már akkor is 50 százalékos mínuszban volt az értékesítés. A Suzuki egyre zuhan, a Škoda viszont növekedésnek indult.

Alig több mint háromezer személyautó kelt el 2010 második hónapjában Magyarországon, ami 57,46 százalékkal, vagyis 4168 darabbal kevesebb, mint tavaly februárban. Ez a szám azért nagyon riasztó, mert már 2009 februárjában is 46 százalékos csökkenésről írtunk. 2008-ban ugyanis még több mint 13 ezer személyautót értékesítettek a téli hónapban.

Az idei év összteljesítménye sem túl vigasztaló: a január és február együttes vizsgálata 5877 új autó regisztrációját mutatja, 7504-gyel kevesebbet, mint egy éve. Ez 56 százalékos csökkenést takar.

Februárban a legnépszerűbb márka a Škoda volt, amely 380 darab autót értékesített. A cseh márka 23 százalékkal tudta növelni eladásait tavalyhoz képest és a pozitív mutatóval egyedül van februárban, a legjobban szereplő 10 márka között. A második és harmadik legnépszerűbb Ford (-67%) és Opel (-75%) bőséges mínuszban tanyázik.

A legnagyobb vesztes azonban a Suzuki, amely 82 százalékkal kevesebb autónak talált gazdát idén februárban, mint tavaly. Az akkor közel nyolcszáz helyett, most alig több mint száz autójuk kelt el.

Az első két hónap összegzése nyomán 1768 autóval az Opel vezet, megelőzve a Fordot (1634 db) és a Suzukit (1331 db). Márciusban sem számíthatnak túl sok jóra a kereskedők, miután a kormány megszigorította az autóhitelezés szabályait, ami tovább szűkíti a vevőkört.

 

 

 

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top