Aktuális

Március 15.: Benzinkúti sör és ingyen parkoló

Eljött az idei első hosszú hétvége, amit mindenki epedve várt. Segítünk eligazodni a nyitva tartások és menetrendek sűrűjében.

Először is, ami biztos: március 15-e, csütörtök munkaszüneti nap lesz, március 16-a péntek pedig pihenőnap, amit persze nem kapunk ajándékba, mert március 24-én, szombaton ledolgozzuk majd.

Nonstop

Mi lesz nyitva és hogy mennek a vonatok?Aki nem vásárol be a nemzeti ünnep előtt, bizony március 15-én csak nonstop boltokban vehet tejet, kenyeret, vagy mehet a benzinkútra sörért, mert más élelmiszerbolt nem lesz nyitva. Piacról március 15-én ne is álmodjunk, viszont a hosszú hétvége többi napján simán kimehetünk zöldséget vagy húst venni a vásárcsarnokokba, ráadásul pénteken a legtöbb fővárosi piac pénteki nyitva tartás szerint tart nyitva, vagyis este hatig.

Legújabb tavaszi szoknyánkat sem március 15-én fogjuk beszerezni, mert aznap még a bevásárlóközpontok ruhaboltjai sem lesznek nyitva, persze moziba vagy étterembe attól még mehetünk a nemzeti ünnepen is. Csütörtökön ne akarjunk csekket feladni, de a bankot is hagyjuk inkább későbbre, mert egy sem lesz nyitva. A posták egyébként pénteken, 16-án szombati nyitva tartás szerint várják az ügyfeleket, szombaton (17.) és vasárnap (18.) pedig úgy, ahogy mindig is szokták hétvégente. A legtöbb bankfiók pénteken sem nyit ki, de üzletközpontokban van esélyünk nyitva tartó fiókot találni.

Péntek, ami szombat

Március 16-án, pénteken aztán indulhat a roham: az üzletek a szombati rend szerint nyitnak reggel. Ha pénteken autóval megyünk vásárolni, akkor a parkolópénzt megspórolhatjuk, ugyanis a köztereken 14-én estétől egészen 19-éig, hétfő reggelig nem kell fizetni Budapesten és több vidéki városban a parkolásért, de ez nem minden városra igaz. Cserébe viszont március 24-én, ami ugye munkanap, fizetni kell.

Vonattal, hajóval

Mi lesz nyitva és hogy mennek a vonatok?Már szerdától, március 14-től változik a megszokott menetrend mind a MÁV-nál, mind a Volánnál. Rengetegen utaznak majd vonattal és busszal, és ha nem akarunk túl sok időt sorban állással tölteni a hosszú hétvégéből, vegyük meg előre vagy interneten a jegyüket. Érdemes a menetrendet is előre megnézni, mert a vonatok szerdán pénteki menetrend szerint járnak majd, csütörtökön szombati, pénteken meg szombaton ünnepnapi rend szerint, vasárnap pedig visszatér minden a vasárnapi kerékvágásba. Március 24-én szombaton pedig pénteki menetrend lesz.

A Volán-buszok március 15-én, utána pénteken és szombaton is munkaszüneti menetrend szerint járnak, vasárnap pedig a szokásos vasárnapi rend szerint.  A jó hír, ha már egyszer lejutottunk a MÁV-nak vagy a Volánnak köszönhetően a Balatonig, sétahajózhatunk a napsütésben, mert a szezonkezdés előtt kifejezetten a március 15-i ünnepre való tekintettel Siófokról és Balatonfüredről sétahajójáratokat indítanak.