Aktuális

Nők Lapja – életmódváltás: Az első hónap

Egy hónap telt el a személyes találkozás óta, és a húsz kiválasztott szerencsés olvasó belevágott az életmódváltásba. A programhoz azok az olvasóink is csatlakoztak, akik a különdíjért szálltak versenybe. Bízunk benne, hogy a személyes példákon keresztül és szakértőink közreműködésével minden egészséges életre vágyónak tudunk segíteni.

Nők Lapja Életmóldváltás: Az első hónapBánsági Veronika (36): „Megtorpantam, de újrakezdem”

Az életmód-tanácsadáson elhangzottak még most is a fülembe csengenek: célkitűzések megfogalmazása, segítők keresése és bevonása, a magamra fordított idő fontossága. Ám ahogy elkezdtem a diétát, rögtön jöttek a nehézségek. Belefogtunk ugyanis az otthonunk felújításába, ami nem kevés kosszal és kellemetlenséggel jár, és minden igyekezetem ellenére a pozitív gondolatok egyre inkább kezdtek háttérbe szorulni. A szobabicikli száműzetésbe került a renoválás miatt, újabb mozgásfajtán kell hát törnöm a fejem… Az étkezésre eleinte figyeltem, de aztán azon kaptam magam, hogy édességekről fantáziálok. A harmadik héten már el is fogadtam a nápolyit, amit a leltározásra hoztak be a kollégák arra az esetre, ha tovább maradnánk a szokásosnál. Azt hiszem, innen lesz szép továbblépni…

 

 

Nők Lapja Életmóldváltás: Az első hónapŐryné Krischneider Gabriella (43): „Mindennap gyalogolok!”

Öt pasira főzök nap mint nap. Rengeteget esznek, ebből következik, hogy sok időt töltök a kamra közelében. Egy lehetőségem maradt, fejben döntöttem el, hogy bármi lesz, betartom a szabályaimat. Ami nehezen megy, hogy vásárláskor nem lephetem meg magam valami cukros finomsággal, nem fagyizhatom a gyerekekkel, nem kóstolgathatom a készülő ételeket. Meg kellett tanulnom kicsit önzőnek lenni annak érdekében, hogy mindig időben ételhez jussak és tudjak mozogni. Tulajdonképpen ez volt a legnehezebb. Ma már naponta egy órát gyalogolok. Úrhidán már annyira megszokták, hogy biztatva üdvözölnek. Nagyon jó érzés, hogy végre teszek valamit azért, hogy változzam. Rengeteg kifogást tudok felsorolni, hogy eddig miért nem tettem. Talán nem akartam eléggé? Most több barátnőm is megkeresett, lehetne-e „csendestársam” a nagy életmódváltásban. Naná! Ez sokat segít nekem is. Gyertek csak, legyünk minél többen!

 

 

 

 

 Dietetikusaink tapasztalatai, tanácsai

Faragó Annamária
2007 óta dolgozik dietetikusként a Péterffy Sándor utcai kórházban

Az első hónap tapasztalatai:

Szinte mindenki sürgetni szeretné a fogyást, nagyon sokan kérdezték tőlem, hogy a heti 0,5–1 kg nem túl kevés-e. Dehogy kevés! A fokozatos fogyás hosszú távon sokkal jobb, hiszen az lesz biztosan tartós. Arról nem is beszélve, hogy ennek a programnak nem csupán a látványos karcsúsodásról, hanem a mindenre kiterjedő életmódváltásról kell szólnia.

Probléma: Többen választották reggelire a müzlit és joghurtot, ezt nem találom jónak. A müzli glikémiás indexe magas, gyorsan megemeli a vércukorszintet, ami aztán gyorsan le is zuhan. A fogyasztása után fél órával már jelentkezik az éhségérzet.

Tanács: A müzli tízóraira vagy uzsonnára való. Reggelire inkább teljes kiőrlésű kenyeret (6 dkg), hozzá sovány sajtot/felvágottat és túrókrémeket fogyasszunk sok zöldséggel. Ne tejet, hanem inkább teát (gyümölcs-, zöld) igyunk – a tejet hagyjuk meg délutánra vagy estére.

Nők Lapja Életmóldváltás: Az első hónapBodnár Enikő
Tíz éve edző és dietetikus, személyi tanácsadással is foglalkozik

Az első hónap tapasztalatai:

Az életmódváltásnál nem az egyes napok, hanem a nagyobb periódusok a fontosak. A súlyvesztést sem szabad naponta mérni. Ami igazán fontos: okosan kell étkezni! Ha valaki a hétvégén esküvőre hivatalos, akkor aznap nyugodtan lehet megengedőbb, de előtte és utána kevesebbet kell fogyasztani. Egy-egy nap nem képes csodákra, de visszafordíthatatlan dolgokat sem okoz. Az étkezési napló mindenről árulkodik! Az ételek mellett azt is érdemes feljegyezni, milyen érzelmi színezete volt a napnak. A munkahelyi konfliktus után becsúszott egy szelet süti? A súlyingadozásnál nem csupán a fizikai okok a fontosak, sőt! Először a lelki problémákat kell rendbe tenni!

Probléma: Nem az alma az egyetlen gyümölcs, amit ajánlottunk. Mégis ez volt a csapatom favoritja.

Tanács: Változatosan fogyasszunk gyümölcsöt: az őszi-, kajszibarack, ribizli, egres idénye van, használjuk ki! Kerülni kell a magas szénhidráttartalmú és glikémiás indexű gyümölcsöket (banán, szőlő, szilva). Az ananásszal is vigyázzunk, igaz, hogy zsírégető hatása van, de a kalóriaértéke magas.

Nők Lapja Életmóldváltás: Az első hónapMoharos Melinda
2006 óta dolgozik dietetikusként. Jelenleg az Ormos Intézetben tart dietetika- és életmód-tanácsadást

Az első hónap tapasztalatai:

Az életmódváltásnál alapvetően fontos az utánkövetés, a kontroll. A programban folyamatosan mindenkinek számot kell adni arról, hogy mit és mennyit evett, hogyan alakultak a napjai – ez pszichésen rengeteget számít. Egyrészt ha kérdésük van, arra szakember tud válaszolni, másrészt ha elakadnak, a „mélypontnál” van valaki, aki továbblendíti őket. Ennek hiányában nagyobb esélye van a kudarcnak.

Probléma: Szerintem önmagában egy élelmiszer sem mumus és nem csodafegyver. Hiszek a „mérték az érték” elvben. Számtalan „szuperélelmiszer” vagy „csodamódszer” él a köztudatban, például mustármag fogyasztása önmagában vagy citromkúra. Ezektől minden esetben gyorsabb fogyást várnak, azonban az igazság az, hogy varázsszer nincs.

Tanács: Mindig van választási lehetőség, még a munkahelyi étkezdében és a családi ebédnél is! Vegyük észre az alternatívákat: sült krumpli helyett például fél adag petrezselymes burgonya, fél adag párolt zöldség vagy saláta legyen a köret. Annak, aki végképp nem bírja édesség nélkül, lehet egy olyan nap a héten, amikor ehet egy szelet süteményt, csak ne zsíros vajkrémeset!

Nők Lapja – életmódváltás: Az első hónapCikkünk az e heti Nők Lapjában jelent meg. További cikkeink az aktuális számból:

Ha előfizetnél a Nők Lapjára, itt és most megteheted!
Csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

 

nlc.hírlevél

Iratkozz fel az nlc hírlevelére, és olvasd elsőként a legizgalmasabb híreket!

FELIRATKOZOM

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése