Aktuális

Megtáltosodott a MÁV: elképesztő fejlődés a sokat szidott cégnél

Miután a fenyegető Yvette ciklon ellenére kénytelen voltam vonatozással kezdeni a napot, ráadásul a Dunántúlon, már 7 órakor odaültem a gép elé, hogy megtudjam, vajon számíthatok-e fennakadásokra a 100 kilométer/órás széllökések miatt. Úgy tűnt, a kaotikus helyzet ellenére szinte alig késik néhány vonat. Vagy mégis?

Mivel 2014-et írunk, elsőnek ránéztem, írnak-e valamit a MÁV Facebook-oldalán, de oda három éve nem posztolt senki. Sem a MÁV-Start közösségi oldalára. Mert annak is van külön. A máv-start.hu-n ráadásul a legfrisebb hír szerdai, és a június 21-től esedékes nyári menetrendről tájékoztat. Az országban tomboló viharnak jele sincsen.

Jó, akkor nézzük meg a Magyar Távirati Iroda híreit, mint minden rendes információra szomjazó állampolgár. Itt meg is találtam egy friss, 7:00-kor kiadott hírt, miszerint a Dél-Dunántúlon több vonalon késnek a vonatok kidőlt fák, illetve “felső vezetéki zárlat miatt”. Lássuk, mit is jelent ez pontosan. Haladjunk mondatról mondatra az MTI hírében! Megéri.

Megtáltosodott a MÁV: elképesztő fejlődés a sokat szidott cégnél

“A Mávinform közlése szerint a Barcsról Pécsre közlekedő vonat kénytelen várakozni, miután Darány és Szigetvár között fa dőlt a sínekre” – szól a hír. Megnéztem, mit jelez ehhez képes a Máv-Start oldala, ahol mindig külön rubrikában jelzik a várható késéseket. Ahhoz képest, hogy fa dőlt a sínre, a MÁV bravúrosan megoldotta a közlekedést, 7:05 perckor már kevesebb mint fél órás késéssel szállították az utasokat ezen a vonalon az online felületük tájékoztatása szerint:

Megtáltosodott a MÁV: elképesztő fejlődés a sokat szidott cégnél

 
De ez még csak a kezdet. “A Dél-balatoni vasútvonalon Fonyód és Balatonszárszó között van zárlat a felső vezetékben, itt is várakoznak a vonatok” – szól a következő figyelmeztetés. Ehhez képest a várható késés mindössze 5 perc. Bravó!

Megtáltosodott a MÁV: elképesztő fejlődés a sokat szidott cégnél

Máshol sem úszták meg a vihart nyomtalanul: “Dombóvár és Kaposvár között hajnali 4 óra óta nincs feszültség a vasúti felső vezetékben, emiatt a villanymozdonnyal közlekedő vonatok nem tudnak útnak indulni a Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes vonalon” – írja az MTI. Hogy ez késésre lefordítva mit jelent? Semmit, a közlekedés hasít, mint az álom. Köszönjük!

Megtáltosodott a MÁV: elképesztő fejlődés a sokat szidott cégnél
 
De olvassunk csak tovább: “Taszárnál leszakadt a felső vezeték, emiatt Baté és Taszár között a pálya el van zárva a vonatközlekedés elől. Egy ott maradt vonatot, amely Dombóvárról Nagykanizsáig közlekedik, dízelmozdony visz majd tovább, de a helyreállításig a MÁV-Start vonatpótló autóbuszokat rendelt.” A neten ehhez képest mit látunk? Késés nincs egy másodperc sem. Valószínűleg akkor már rég Taszárra ért minden hajnali közlekedő a sebtiben beállított vonatpótló busszal. Minden elismerésünk a rugalmasságért. Máris jobb helyen érezzük az adóforintjainkat.
Megtáltosodott a MÁV: elképesztő fejlődés a sokat szidott cégnél
 
Jó, bevallom, akkor kicsit összezavarodtam, mikor aztán nem sokkal 9 óra előtt a MÁV információnál álltam sorba, és a kedves hölgy elárulta, hogy Somogyban kitört a káosz, több mint két órás késésre kell számítani a Budapest-Fonyód vonalon. Gyorsan ellenőriztem a telefonomon, hogy ha az embertől karnyújtásnyira nincs éppen egy MÁV-dolgozó, mit sejthet mindebből a hivatalos oldal tájékoztatása alapján. Döbbenten tapasztaltam, hogy 0 perc késést jelez a rendszer. Ugyanez volt a helyzet 10 órakor, de 10:55-kor már megjelent egy 5 perces késés. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a MÁV által ma a viharra való tekintettel különösen ajánlott vonatinfo térkép mobiltelefonról el sem érhető, így azzal már hiába próbálkoztam a pályaudvaron.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top