Aktuális

Parkolási csapda les az autósokra Budapesten

Kevés rosszabb érzés van annál, mint amikor az ember teljes nyugalommal leparkol, majd a kocsihoz visszaérve ott várja a Mikulás-csomag. Ennél már csak az a rosszabb, amikor kiderül, hogy önhibáján kívül olyan helyzetbe keveredett, ami egy edzettebb gyomrú adóellenőrt is felkavarna.

Lássuk, szépen, sorjában: pár napja a Nyugati pályaudvar melletti postára kellett mennem, átvenni egy küldeményt. A Lehel tér felől érkezve leparkoltam a Nyugati téren átívelő felüljáró alatt. Átsétáltam Váci út Duna felé eső oldalára, ahol egyébként, mint a lenti fotón is látható, a Kádár utca sarkán ott a parkolási zóna kezdetét jelző tábla. A táblán egyébként az szerepel, hogy munkanapokon reggel 8 és este 6 óra között kötelező fizetni a parkolásért.

Jobbra látható a tábla, amely szerint 18:00-ig kell fizetni. A bal oldalra parkoló autósok számára semmi sem jelzi, hogy az ott már egy másik kerület. (Fotó: Google Maps)
Jobbra látható a tábla, amely szerint 18:00-ig kell fizetni. A bal oldalra parkoló autósok számára semmi sem jelzi, hogy az ott már egy másik kerület. (Fotó: Google Maps)

Mit tesz az egyszeri autós, aki ide megérkezve talál egy parkolóhelyet a felüljáró alatt? A szerencséjének örülve gyorsan elfoglalja a helyet, majd átmegy a járdára. Mivel a mobiltechnológiának köszönhetően ma már egy sms segítségével is lehet fizetni a parkolásért, ilyenkor csak egy dolgot kell megnézni, a parkolójegy-automata tetején látható négy számjegyből álló kódot. Én is így tettem, de mivel láttam, hogy este 6-ig tart a fizetős időszak, nem váltottam jegyet (18.20 perc környékét írtunk).

Körülbelül egy óra múlva értem vissza az autóhoz, az ablaktörlő alatt pedig a jól ismert “Mikulás-csomag” várt. Először megijedtem, hogy elnéztem az időt, át is szaladtam megnézni a táblát és az automatát is, de mindkettőn 18:00 volt megjelölve mint a parkolási időszak vége. Ekkor láttam meg a felüljáró alatt parkoló autókat buzgón végigbüntető közterület-felügyelőket. Oda is szaladtam az egyikhez, akitől megkérdeztem, hogy ugyan, mégis miért büntettek meg, amikor már vége van a parkolási időszaknak?

“Hát, az ott kérem a XIII. kerület, ez meg itt a VI.” – mutatott a nyolc méterre lévő járdára a felügyelő. Ezután rámutatott egy másik automatára, ami a híd alatt parkoló autók között bújik meg. “Ott kellett volna jegyet váltania.”

Kérdésemre, hogy ezt vajon honnan kellene tudnom, lévén sem tábla, sem felfestés nem jelzi, hogy az adott területen nem a Kádár utca sarkán látható tábla szerint kell parkolni, nem kaptam értelmezhető választ. Ezen a ponton kell megjegyeznem, hogy a közterület-felügyelők egyébként barátságosak és segítőkészek voltak, de csak a karjukat tudták széttárni, hogy ezzel a problémával ők sajnos nem tudnak mit kezdeni.

Mi a megoldás?

A felügyelők készségesen elmondták, hogy az ügyfélszolgálattal kellene kapcsolatba lépnem, de erre lehetőségem már csak másnap lesz (hiszen az olyan logikus lenne, ha az ügyfélszolgálat ugyanaddig elérhető, mint ameddig a parkolási időszak tart). Kérdésemre, hogy ez esetben lehetséges-e bármilyen módon jelezni vagy jelölni, hogy kifogással éltem a büntetés miatt, ugyanaz volt a válasz: sajnáljuk, erre nincs lehetőségünk, tessék megpróbálni az ügyfélszolgálatot.

Ilyenkor két lehetősége van a szerencsétlenül járt autósnak: vagy befárad az ügyfélszolgálat irodájába félfogadási időben (természetesen ez reggel 9 és délután 5 között, vagyis munkaidőben oldható csak meg), vagy telefonon jelzem a problémámat.

Az utóbbi megoldást választottam, ahol közölték, hogy “vezérigazgatói méltányosságért” kell folyamodni, amire a nagytiszteletű parkolási társaság 30 napon belül fog reagálni. Kérdésemre, hogy ilyen esetben ugye nem az eddigre már közel húszezer forintos késedelmi díjas összeget kell befizetnem (elutasítás esetén), nem kaptam túl megnyugtató választ. Mint ahogy arra a kérdésemre sem tudtak érdemben válaszolni, hogy az adott területen miért nem lehet egyértelműen jelezni a parkolási területek határait.

Messzire vezet a gondolat, hogy ha egyszer ügyfélszolgálatnak hívják az ilyen ügyekkel foglalkozó részleget, akkor a parkolók ugyebár ügyfelek, akik szolgáltatást vesznek igénybe. A kifizetett pénzért pedig bizonyos minőséget illene garantálni. Például azt, hogy megkímélik az embereket a fenti esethez hasonló gyomorfekélytől. Addig marad a jó tanács: inkább kérdezzük meg az első arra járó közterület-felügyelőt, hogy éppen melyik kerületben tartózkodunk. Esetleg képezzük magunkat városi főépítésszé, hogy milliméterre tisztában legyünk a kerületek határaival. Közben meg várunk a nagyságos vezérigazgató úr méltányosságára. A következő egy hónap során.

További cikkek autós közlekedésről az NLCafén:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top