Aktuális

A magyar nők a legönkritikusabbak?!

Világszerte több mint 17.000, 25-55 év közötti nőt kérdezett meg a Danone Activia azért, hogy megtudja, az önkritikájuk mennyiben befolyásolja életüket a munkában, a magánéletükben és a mindennapokban.

A hölgyek rengeteg kihívással kénytelenek szembenézni világszerte, miközben folyamatosan igyekeznek a lehető legtöbbet nyújtani az életük minden területén. Legtöbbjük azonban minden igyekezet ellenére sem tud kiteljesedni úgy, ahogyan szeretne. Az márka ezért idén nyáron, összesen 17 országban végzett átfogó kutatást*, melynek eredménye megmutatta, hogyan érhető el, hogy a nők élete és céljaik összhangba kerüljenek. A világméretű felmérés szerint a probléma közelebb van, mint gondolnánk, a válaszadók szerint ugyanis főleg a “belső kritikus” akadályozza őket abban, hogy elégedettebbek legyenek.

A magyar nők a legönkritikusabbak?!

Az Activia InSync-kutatás rámutatott, hogy a magyar nők sokkal szigorúbbak önmagukkal, a globális átlagnál jóval erősebben visszafogja, gátolja őket önkritikájuk. A nemzetközi eredmények ismeretében, főleg a munka tekintetében térünk el a globális átlagtól, a magyar nők itt érzik legjobban a korlátozást. Sajnos ez a kéretlen belső hang a magánéletben is érezteti hatását. A hazai válaszadók 89%-a szerint a belső kritikusuk mindennél jobban visszaveti őket a kapcsolataikban is. A megkérdezett magyar nők 70%-a nem tartja magát elég vonzónak, és a megjelenéssel kapcsolatos önkritikájuk nemcsak a közérzetüket, de a párkapcsolatukat is rontja, hiszen a válaszadók 62%-a önbizalomhiány miatt kevésbé közeledik partneréhez.

A világméretű felmérésben részt vevő nők egyetértettek abban, hogy saját “kritikus intrikusuk” a legnagyobb ellenségük. Viszont amennyiben ezt a túlzott önkritikát sikerül reális, egészséges szintre hozni, akkor belső iránytűként segíthet megtalálni a helyüket, a saját útjukat, önazonossá válni, azaz elérni az InSync állapotot.

*A kérdőíves kutatás 2016 július-augusztus hónapjaiban zajlott az Amerikai Egyesült Államokban, Ausztriában, Belgiumban, Brazíliában, Dél-Afrikában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Japánban, Kanadában, Lengyelországban, Mexikóban, Németországban, Olaszországban, Oroszországban, Romániában, Spanyolországban és Magyarországon. A felmérést nemzetközileg a Google és a GlobalWebIndex, hazánkban pedig a TNS Hoffmann kutatócég végezte.

Mentés

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top