Aktuális

Hazug reklámok miatt elmeszelték a szoláriumhálózatot

Döbbenet: a fény nem különleges, zöld bio, és nem is erősíti az immunrendszert!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 7 millió forint bírságot szabott ki a KiwiSun bioszolárium franchise hálózatot működtető Fox Consulting Kft.-re, amely reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát – közölte a GVH kedden az MTI-vel. Közleményük szerint a GVH megállapította, hogy a cég a „fokozza az endorfin termelődését”, „segíti a kalcium beépülését”, „jobban mozognak az ízületek”, „immunrendszer-erősítő” típusú állításokkal igazolatlan, egészségre ható állítást tett, emellett nem fejtette ki, hogy a zöld bio, bio és a természet erejével típusú állítások alatt mit ért, ami így – önmagában is, de különösen a fentiekkel együtt – szintén igazolatlan, egészségre ható állításnak minősül; a speciális fény, a világon egyedülálló technológia és az egész Európában piacvezető újdonság típusú állításokkal pedig igazolatlanul állította piacelsőségét.

A kép illusztráció (Fotó: Getty Images)

A hivatal a bírság mellett a vállalkozást egyúttal eltiltotta a jogsértő kereskedelmi gyakorlat folytatásától, mert úgy ítéli meg, hogy aggályos igazolatlanul egészségesnek feltüntetni olyan szolgáltatást, amely a tudomány jelenlegi állása szerint kifejezetten káros lehet az egészségre. A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a szolárium szolgáltatást 14 európai országban tiltották be a 18 év alattiak számára. Az Európai Bizottság Egészségi, Környezeti és Újonnan Felmerülő Kockázatok Tudományos Bizottsága (SCHEER) 2016-ban készült állásfoglalása alapján rákkeltőnek minősül az ultraibolya sugárzás, beleértve a napozóágyak által kibocsátottat is.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top