Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Pénztáros

Csokisfánk
Létrehozva: 2019. november 9. 18:33

 







Pénztárosok! Akik régebben, vagy jelenleg kasszáztak, érdekelne a véleményetek, milyennek találjátok a munkátokat? Milyen előnyei, hátrányai vannak, szívesen csináljátok-e? Voltak-e kellemetlen tapasztalataitok? Kérem csak pénztárosok írjanak!




 

  1. 2019. november 16. 18:4111.

    Ma a  "Rewe" pénztárnál.
    A hétvégi bevásárlásom; kétszer fél kiló hesszeni parasztkenyér szeletelve (szerintem a paraszt nem szeletelte,  csak mindíg levágott belöle egy darabot), fél kiló valódi (az áll az üvegen) méz, fél kiló (három darab) paprika - leárazva 0,99€ és egy darab vaj (250 gramm).
    Szerencsére már holnap lejár az a Rewe akció, hogy a kedves vevö támogathatja 5 euróval az élelmiszerbankot (itt Tafel), - mintha nem lenne éppen elég maradék élelmiszer. Szóval odaállok a pénztárhoz, melegen öltözködve, legalább öt napos ösz borostával és miután a kishölgy közli velem, hogy hat euró és nyolc cent a fizetendö összeg, megkérdezi, hogy akarok-e öt eurót adakozni. Majdnem felröhögtem. Tudom, hogy neki kötelessége megkérdezni, én meg nem akarok a bunkó vevö besorolásba esni, ezért csak megráztam a fejem. A legközelebbi akciónál talán majd áluhában megyek... 

  2. 2019. november 14. 20:0110.

    A "gyakorikérdéseken" említette neki valaki, hogy egy pár év múlva kasszásra  sem lesz szükség. Kísérletet már láttam rá -  a TV-ben mutatták, - mobil telefon ismerte fel a kiválasztott árúkat és azzal  is vonták le a vásárló számlájáról az értük járó összeget távozáskor..... 

    előzmény:
    Mozdonj (9)
    2019-11-14  06:37
  3. 2019. november 14. 06:379.

    Megoszlo a velemeny , hogy ulve vagy allva szenvedi meg jobban a penztaros teste ezt a kis térbe szoritott munkat . Jobbra fordul , balra fordul , terhet huz es emelget... A sarok megy tonkre es a hatgerinc...
    Kanadaban mar kotelezo , az "ulo-allo" szek . A hatat es sarkot kimeli
    Sok helyen mar nem kotelezo a tolokosarbol kipakolni a nehez cuccokat...
    Van valami a zaj es a huzat ellen is..nem olvastam vegig a hosszu .pdf-et , amit a canadai  .gouv-on talaltam , es fr-orszagban is vannak rendeletek a dolgozok erdekeben...
    Nincs olyan mesterseg , ahol a "nemakarasnak nyoges a vege tipusu" munkat elvegzo ne sirankozna... pedig olyan korok fele tartunk , ahol a "szolgaltatas " adja a penzt a megelheteshez : szolga kell , mert mas teruleteken a "nem tanult"  embert felvaltotta a gep , szamitogep...
    Maradt a sulinak beintoknek a Vendeglatoipar , kereskedelem , betegellatas , idosgondozas.... mind , mind olyan dolgok , amiket hajdanaban a "szolgak" vegeztek... Regen a "lusta" , " jokat nyujtozkodo" szolga mindenhonnet ki lett repitve.... 
    Ma a "lusta"  panaszkodik es jogait dugja a rosszul kiszolgalt orra ala

    előzmény:
    nidda (7)
    2019-11-12  18:44
  4. 2019. november 14. 06:158.

    Nagyon itthagytal minket .


    Aktivabb vagy a gyakorikerdeseken.


    Ott a nyitoban jobban kiteregetted a kartyaidat....talan ez serkentette a "nagyobb" reszvetelt

  5. 2019. november 12. 18:447.

    Én sem vagyok kasszás, csak a nevelt lányom dolgozik a kereskedelemben,-ha kell kasszásként is.

    .....Szerettem, hogy sokszor még be se ültem a kasszába,

    Itt Németországban kasszást én még állni nem láttam, ezért kérdeztem meglepödve Balatonalmádiban a pénztáros hölgyet, mivel se közel, se távol még széket sem láttam:
    _ Maguk nem ülhetnek le?
    _ De nem ám! -és csak áradt belöle a panasz, - majdnem elsírta magát szegény.
    Nagy bolt a fö út mellett, hatalmas parkolóval, úgyhogy van vevö reggeltöl estig böven....

    előzmény:
    Mozdonj (5)
    2019-11-11  08:05
  6. 2019. november 12. 14:046.

    Nem lehet ez annyira rossz munka, egyre több fiatal srácot látok a kasszákban.

  7. 2019. november 11. 08:055.

    es befejezesul :



    "..................Szerettem, hogy sokszor még be se ültem a kasszába, rögtön kérdezték jöhetnek-e. Egy zombihadsereghez tudnám őket hasonlítani, csak jönnek és jönnek. Általában munka után jönnek az emberek vásárolni, amikor már mindenki fáradt, menne haza gyorsan. Mindenki hamar le akarja tudni. Vélhetően karácsonykor a helyzet sokkal rosszabb, na ezt nem vártam meg. Egy átlagos nap nincs sok idegesítő dolog, de azért 1 hónap alatt már kezdenek zavarni ezek a dolgok. Egy idő után nyomasztó a sok ember, még úgyis, hogy túlnyomó többségük rendes/normális. Nagyon nagy a felelősség, az emberek nagyon kényesek a pénzre, és a pénzzel kapcsolatos dolgokra. Elég egy apró hiba, véletlen elütés, és rögtön oroszlán módjára ugranak, és nem veszik tudomásul, hogy a pénztáros is emberből van, aki tévedhet. Nekik lehet rossz napjuk, de a kasszásnak sose..........."


    // forras : gyakorikerdesek.hu //

  8. 2019. november 11. 08:024.

    Ezt is "talaltam" , Teged biztos erdekel :

    "...Annyit elfelejtettem még írni, hogy elég monoton munka. És sokat kell egy helyben ülni, illetve emelgetni dolgokat. Lelkiismeretes munka nagyon, mert mindig attól féltem, hogy ne üssek el semmit, mert senkit sem akarok megkárosítani, mert fordított esetben ha én lennék a vevő én sem szeretném ezt. Mondják, nagy a szegénység itthon, viszont köpni-nyelni nem tudtam, egyesek milyen sokmindent vettek, toronyórát lánccal.. Ezek voltak a "10 perces vevők", mert olyan sokáig tartott, míg lehúztam az összes terméket. Monoton munka, és mindig happynek kell lenni, na ez nekem nem ment. Amikor már káromkodtam a sok idegesítő ember miatt, és látszott hogy tök fáradt, meg szomorú vagyok, holott vigyorognom kellett volna. És sok ember számára a pénztáros csak egy bokszzsák, ha valami nem jött be neki az életben, piszkálják a munkahelyén, családi problémák stb.. akkor a pénztároson vezetik ezt le, hiszen ő van kéznél. Na én meg ezt nem hagyom, hogy minden jöttment rajtam töltse ki a napi frusztrációját (tisztelet a kivételnek). Még ünnepek előtt jöttem el, amikor dömping van, sokkal több emberrel, több idegességgel, nem hiszem hogy bírtam volna..."

  9. 2019. november 11. 07:593.

    Nagy humor , amit a penztaros mestersegrol irnak masutt : döltem a vihogastol
    "...Pár hónapot kasszáztam, voltak könnyebb, nehezebb időszakok. A kollégák és a főnök egytől-egyig nagyon rendesek és segítőkészek voltak. A fizetés nem volt hűde magas, de nem számítottam többre sem, kb meg voltam elégedve vele. Első pár nap elmagyarázták a dolgokat, még nem ültettek be kasszába, hanem a kollégák elmagyarázták a dolgokat. Elején sokat hibáztam, de nem csesztek le soha, türelmesek voltak, segítettek. Nagyon sokmindenre oda kell figyelni, legtöbb ember szerint könnyű munka, pedig nagyon sokmindenre oda kell figyelni, 8 órán keresztül figyelni a pénzre, ami nem kis felelősség, egyfolytában koncentrálni, nem elütni semmit, jól adni vissza, figyelni, hogy ne legyen hiányom, stb... Hiába gondolják sokan, hogy mennyire egyszerű, nem az... Utóbbi időben kisebb bosszúságok értek, ami a hónapok alatt felgyülemlett, emiatt váltottam. Péksüteményből van vagy ezer fajta, aminek külön van kódja és ki kell keresni, jobb esetben tudja a vásárló, rosszabb esetben nekem kell kikeresni, mi lehet a neve, kissé kellemetlen, amikor már 1 perce ott nézegetem a papírt és nem találom rajta a sütit és a kódját, szerencsétlen vásárló meg már 2 perce ott áll... Nincs megállás, mert általában mindig van vásárló, nem nyújtózhatok egy jót, mert jön a következő vevő. 8 óránál van fél óra szünet, és ki lehet kéreckedni pl wc-re is. Pár terméknél, főleg húsoknál a szkenner nem vitte a termék kódját, és nekem kellett bepötyögni, ami picit idegesítő volt, mert minek van szkenner, ha vannak termékek, amelyeket nem tud leolvasni?- szerencsére elég kevés ilyen szitu volt. Nézik a hatékonyságot is, hogy milyen gyorsan húzom le a terméket, ezzel úgy nem volt gond. Udvariasnak kell lenni mindenkivel, azzal is, akit legszívesebben elküldenék melegebb éghajlatra. Szerencsére 100 vásárlóból 99 normális volt, tehát elég kevés volt aki bunkóskodott, beszólt volna. Érdemes mindig aprót kérni a vásárlótól, hogy ne fogyjak ki a kis címletekből- sajnos többször előfordult olyan-inkább az elején még- hogy kifogytam a váltópénzből, és ott kezdtek el veszekedni velem, hogy 5000-et miért 100 forintosokkal fizetek, meg hogy nem tudok számolni, meg hogy ezt most komolyan gondolom-e. Én hiába mondtam, hogy kifogytam a váltóból, nem hatotta meg őket. Bezzeg ők... Nem egyszer volt olyan, hogy a vásárlók ezt velem játszották el, és 5000-et 100-asokkal fizettek, vagy 200 Ft-os helyett pl 10-eseket meg 20-asokat adtak. Meg a kedvencem, amikor ilyen 3-4 ezer valamennyi forintokat fizetnek, és odarakják elém a 20 ezrest, én meg válogassam ki külön-külön a visszajárót. Kicsit lehetnének ilyenkor tekintettel a kasszásra, a kasszás az NEM pénzváltó automata. Többször előfordult, hogy valamit rosszul ütöttem be, ilyenkor azt a terméket törlöm, de ha legvégén, összegzésnél derül ki, hogy rosszat ütöttem be, sztornózás és előlről kell kezdeni az egészet. Akciós termékeknél figyelni kell, hogy az akciós kódot vigye be a gép, ne a másikat- sajnos ilyen is elég sokszor előfordult. Egyik alkalommal pl a gép rossz zöldségkódot ütött be, és ilyen 90 ezer forintok jöttek ki, a végén meg százvalahányezer. Nem győztem elnézést kérni, de nem értem, hogy miért tesznek rá eleve rossz kódot, ami miatt ilyen magas összeget hozott ki... Sok vásárló a kasszánál döbben rá, hogy jajj, elfelejtette lemérni a gyümölcsöt, és visszarohan. Figyelni kell azokra is, akik becsapnak, mert bizony azt hallottam, jópáran próbálkoznak ezzel, pl más kódot tesznek pl egy lemért gyümölcsre. Hiába egy árúak a termékek, ha más fajta, külön kell beütni. Be van kapcsolva a klíma, elég hideg volt a kasszában. Aztán a bunkó vásárlók, egyik alkalommal az egyik azzal vádolt, hogy be akarom csapni, csak mert a szkenner véletlenül rossz kódot vitt be. Meg hogy lassú vagyok, ki fognak rúgni.. Figyelni kell arra is, hogy ne legyen hiányod, igaz, nem vonják le a fizuból, de ha 6 nagyobb hiány összegyűlik, lapát. Nekem 4 ilyen volt. Erre nagyon kell figyelni, mert volt többször több ezres hiányom ,10 ezer is volt, és nem tudtam elképzelni, hogy gyűlt össze. Aztán fizetésnél külön kell figyelni arra, ha valaki utalvánnyal fizet, azt külön kell beütni. Észben kell tartani az ilyen-olyan akciókat, kuponokat, amiket osztogatni kell. Van amikor nem működik a bankkártya valakinek. Vagy amikor pl felét készpénzben, felét kártyával fizet. Ezzel együtt el kell viselni a kedves és szimpatikus vásárlókat, akik ott háborognak, hogy ezt meg azt az akciót nem vontam le, meg ez a termék olcsóbb volt stb..., (többször volt ilyen eset) és leáll velem veszekedni és feltartja a sort, pedig a Vevőszolgálat erre lett kitalálva, hogy az ilyen eseteket rendezzék. Sokadig ilyennél már hangosan káromkodtam olyan ideges voltam. Vagy amikor: "mindig magát látom a kasszában amikor vásárolok"- basszus akkor állj odébb másik kasszába... Kétszer volt, amikor figyelmetlenségből rosszul adtam vissza, egyiknél rovancsot csináltunk, mire a válasza: "neki erre nincs ideje ". És ott veszekedett velem, meg hogy ha a főnököm lenne, akkor ezért kirúgott volna, én persze megvédtem magam, elküldtem szépen melegebb éghajlatra. Azon az esetnél nagyon felhúztam magam. Hibáztam, de amilyen stílusban beszélt velem senki sem viselné el. Mondtam lehet utánam csinálni, kasszázzon 8 órában ha jobban tudja és meglátjuk hogy bírja.. A gyerekricsaj, ordibálás sem éppen kellemes. Csúcsidőszakban- hétvége, munka után többen vannak. A műszakok változóak, van hogy délelőtt, máskor mondjuk délutántól zárásig. Nem kellemes 21-kor hazamenni... Hetente változik a beosztás, tehát nincs fix munkaidő, a szervezet nem áll rá egy fix időbeosztásra. A fix 2 szabadnap megvan, de ez lehet úgyis hogy pl kedd, péntek. Szabad hétvége 1 hónapban 1-szer van. Munkatársak, főnökök tehát maximálisan kedves, korrektek voltak, a munkát éreztem megterhelőnek, illetve a bunkó vásárlók megnyilvánulásait nem tudtam hova tenni. Úgy döntöttem eljövök. Jól döntöttem, a leírtak alapján ? Volt, aki szintén otthagyta a kasszázást ? Miért ? Pozitív és negatív vélemények is egyaránt érdekelnek....."

  10. 2019. november 11. 07:432.

    // off: mennyi ido utan szolhat a topikhoz "nem penztaros" ? //askalodnek

Címlap

top