Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Telefonmarketinges (bunkó)

Torolt_felhasznalo_234407
Torolt_felhasznalo_234407
Létrehozva: 2011. június 28. 13:25

Sziasztok!

Ismét megtalált egy telefonmarketinges, aki kedvező wellness-hétvégézést szerett volna rámsózni.

Komolyan, s tényleg udvariasan megöszöntem a lehetőséget, s nem kértem belőle, majd  ezek után a nőci, mint egy   rossz kocsis, úgy kezdett káromkodni Rám, hogy csak na.

A cég, ahonnan keresett, nem felkutatható, csak a telcsiszámot tudom, ahonnan a nőci hívott. *** Hogy lehetne megtudni, ki volt ez a bunkó, aki  ebéd közben, udvariatlanul, bunkó módon keresgél?

 

Tudtok  ötleteket adni?Köszi előre is:VIkikeeee 

  1. 2011. június 30. 13:5646.

    minket ma reggel 8 (!) kor hivott egy telemarketinges,a legnagyobb reggeli készülődés közben.azt hittem valamelyik családtag,azért vettem fel a vezetékest.

    erre elkezdte a hablatyolást,mire én megkérdeztem,hogy komolyan gondolja,hogy reggel 8-kor hiv idegen embereket?erre ő pikirtan kioktatott,hogy persze,hisz ez az ő munkája

     

    azonnal letettem.

    előzmény:
    antironia (45)
    2011-06-29  10:19
  2. 2011. június 29. 10:1945.

    Gondolom, szakmabeli vagy, ezért véded a mundér becsületét.

    OK, addig rendben, hogy "ő is a munkáját végzi".

     

    No de ELEVE hazugsággal indítanak! Hogy pl. kitöltöttünk egy kérdőívet, ahol megadtuk a számunkat, stb. stb.

     

    Holott SOHA-de-SOHA nem állok le semmiféle kérdezőbiztosnak! A tel.számomat meg TUTI nem adom meg sehol!

     

    És igen, zaklatás!

     

    Az üdülési jog elsózása meg még külön büntetőjogi kategória is!

    Nem véletlenül pezsegnek az ilyen topikok, hogy "hogyan szabaduljak meg", és hasonlók....

     

    Pszichikai nyomással, masszív hazugságokkal, trükkökkel veszik rá az ügyfeleket az ilyen 1-2 órás előadáson...

     

    Még szerencse, hogy a törvénykezés időben lépett, és beiktatták a 15 napos elállási jogot...

     

     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_441949 (29)
    2011-06-28  20:05
  3. 2011. június 28. 23:0444.
    előzmény:
    rolabona (40)
    2011-06-28  22:21
  4. 2011. június 28. 23:0043.
    Azért 1. te ne legyél bunkó, mert megütheted a bokád, rögzítik a hívást
    2. főleg ne fenyegess: "meghalsz" te jó ég! Még fel is jelent!

    nekem nem volt még problémám, meghallgatom, megköszönöm és elköszönök, ennyi.
    Amúgy aki nem akarja, hogy hivogassák az tiltsa le a szolgáltatónál a direkt marketinget.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_635120 (0)
     
  5. 2011. június 28. 22:5242.
    Hát... Szegény telemarketingesek. Én HR-esként találkoztam párral közülük, nagyon ehéz munka amit végeznek, sokszor nagyon alacsony fizetésért. Előre megahtározott lista alapján, előre meghatározott időpontokban hívják az embereket. Azóta, mióta ismerem a hátterüket, egyikükkel sem vagyok bunkó még véletlenül sem - megértem, hogy a munkáját végzi. Talán tegyetek Ti is így.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_234407 (1)
    2011-06-28  13:25
  6. 2011. június 28. 22:3641.

    Szerintem ne foglalkozz vele. Mi van, ha megtudod, ki volt, fel is hívod? Mit mondasz neki? Csak felidegesíted magad megint, mert várhatóan újra bunkó lesz, de legalábbis udvariatlan. Tök felesleges izgatni magad emiatt.

     

    Én nagyon határozottan megmondom az elején, hogy köszönöm, de nem érdekell semmilyen ajánlat. Nem is szoktak tovább kérdezősködni. Pedig  hetente többször hivogatnak.  Határozottan, egy mondattal le lehet rázni őket, és nem lesz udvariatlan az ember. 

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_234407 (1)
    2011-06-28  13:25
  7. 2011. június 28. 22:2140.

    Nem saját ötlet, de kipróbáltam és hatásos:

     

    Mikor hívnak, közlöm kedvesen, hogy most nagyon nem érek rá, ne haragudjon.

    Ilyenkor meg szokták kérdezni, hogy mikor hívhatna vissza, erre azt felelem: "hát, úgy négy év múlva". Ilyenkor általában értetlenül visszakérdeznek, hogy "mennyi? 4 év??" és akkor mondom, hogy "na jó, legyen 8"

    :D

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_234407 (1)
    2011-06-28  13:25
  8. 2011. június 28. 22:1939.

    vagy csak hallózzon a hívott fél, és akkor a szerncsétlen telemarketinges max. azt hisz, hogy

    hülye

    süket

     

    és legalább nem hívja többször..

     

    végül is a hívott fél is lehet fárasztó, nem?

    előzmény:
    Stella73 (13)
    2011-06-28  14:18
  9. 2011. június 28. 22:1738.
    ennél jobb szórakozásuk ne legyen.
    előzmény:
    Nikóc (32)
    2011-06-28  20:29
  10. 2011. június 28. 22:1537.

    én simán letenném a telefont..vagy mellétenném, az meg csak hadd mondja.

     

    Jó hogy nem engem vonnak már felelősségre, hogy nem hallgatom/veszem meg a cuccukat!!

     

    A telemarketingesek nem únják ezt?????

    előzmény:
    newsees (35)
    2011-06-28  22:08
  11. 2011. június 28. 22:1336.

    anyukámat is rendszeresen hivogatják több helyről.

    és van amikor bunkók, pedig úgy vélem, hogy amennyiben él a "mindig a vevőnek/ügyfélnek van igaza" törvény, akkor egy telemarketingest semmi nem jogosíthatja fel a bunkóságra!

     

    Párszor engem is elkaptak, és elkezdtek mindenféle személyes adatot kérdezni, azután is, amikor esetleg kiderült, hogy nem illek bele a célcsoportjukba. Holott semmi közük hozzá, hogy hol szoktam nyaralni, hogy mennyit költök rá....

     

    Szóval itthon (mint ahogy sok más területen) a telemarketingesek jó részének nincs meg a kultúrája. Hadd döntsem el, hogy egyáltalán meg akarom-e hallgatni. Ha meg nem tetszik neki a meló...tudod....lehet más után nézni.

     

    Nem is tudom, meg tudnak-e élni ebből  sok sz@rból amit rátukmálnak emberekre...merthogy ugye, ez általában nem a vevőknek éri meg

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_441949 (29)
    2011-06-28  20:05
  12. 2011. június 28. 22:0835.

    Én is csak azt tanácsolhatom hogy ne foglalkozz vele.  Nálunk a nyelvtanfolyam "dívik". Már számát sem tudom hogy hányszor hívtak fel a vezetékes számon és épp most és csak nekem. A múltkor rossz passzban talált mert általában udvariasan elutasítom a remek ajánlatokat azzal hogy 5 nyelven beszélünk alapból és ők ugye kínait nem tanítanak .

     

    Szóval munka közepén hívtak, millió más dolog járt a fejemben és csengett mindkét mobil folyton. Erre a vezetékesen hívott hogy csak most.... bla-bla. Közöltem hogy árulja már el hogy hányszor kell nemet mondanom egy évben hogy békén hagyjanak ?! Mert akkor tudjuk le most azt a számot mert unom már így év elején is. Mire ő is megsértődött hogy még ők tuti nem hívtak. Erre visszakérdeztem hogy ebben a kis városban ugyan már hány nyelviskola van aki kikukázta az amúgy titkos számunkat?! De ő csak mondta hogy nem ők voltak, nem is úgy. A vicc hogy két napra rá megint felhívtak ugyanezzel a visszautasíthatatlan ajánlattal.

     

    Nincs ellenszer, a türelem az egyetlen amivel megőrizheted az emberi méltóságodat ha cseng a telefon. 

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_635120 (0)
     
  13. 2011. június 28. 20:4234.

    Mi kb 30-an voltunk és számítógépen keresztül hívogattuk az embereket. Annak a díját meg a cég fizette. 

     Elvárt volt a napi 3 órás hívásidő, (ebbe nem tartozik a csengetési idő csak amikor felveszi.) Aztán mikor odamentem és ezt meg halottam akkor mondtam magamban, hogy ez könnyű lesz. És rájöttem, hogy a nagy ló füttyöt!! Amikor 1 órán keresztül csak a csörgést halhattam akkor belel gondoltam, hogy mit vállaltam?

    Örültünk neki ha összetalálkoztunk egy kis mamival aki még az unokákról is elcsevegett velünk, csak hogy meglegyen a napi 3 óránk.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_325942 (33)
    2011-06-28  20:33
  14. Torolt_felhasznalo_325942
    Torolt_felhasznalo_325942
    2011. június 28. 20:3333.

    Viszont az tudom javasolni, hogy akármilyen bunkó az, aki felhív te ne légy bunkó vele, mert sajnos ő tudja a számod és akárhányszor felhívhat. Tapasztalat, mert nálunk is eljátszották a kollégák ezt, hogy körbeadták a számot pár embernek.

     

     

    Igen, van benne valami.

     

    De a hívott fél is lehet kissé kacifántos és mondjuk 3 percenként szól bele a telefonba, mert amennyire én tudom a hívó fél fizet.

     

     

    előzmény:
    Nikóc (32)
    2011-06-28  20:29
  15. 2011. június 28. 20:2932.

     

    Én ezt a sz@r melót csináltam, de kirúgat, mert nem tudtam eladni annyit-amennyit kellett volna. Persze én is úgy álltam hozzá a dolgokhoz, hogy ha az „áldozat” azt mondta, hogy nem kéri, akkor nem kezdtem el ki fogást kezelni. Mert magamból kiindulva utálom, ha valaki nem érti azt a szót, hogy nem kérem, nincs rá szükségem stb…

     

    A tel. számokat meg egy több éves adatbázisból kaparják össze a cégek, legalábbis a miénk ilyen volt. És azt kellett mondanunk, hogy: „Akár egy internetes vásárlás során is megadhatta a telefonszámát. vagy banki ügyintézés folyamán”

     

    Viszont az tudom javasolni, hogy akármilyen bunkó az, aki felhív te ne légy bunkó vele, mert sajnos ő tudja a számod és akárhányszor felhívhat. Tapasztalat, mert nálunk is eljátszották a kollégák ezt, hogy körbeadták a számot pár embernek.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_635120 (0)
     
  16. Torolt_felhasznalo_325942
    Torolt_felhasznalo_325942
    2011. június 28. 20:2331.

    Egyszerűen ez zaklatás.

     

    Semmi köze hozzá, hogy mit nem veszünk és miért nem.

     

    Írják itt, hogy sajnálják a telefonos marketinet végző munkavállalókat.

     

    Én nem sajnálom.Nagyon sok cégnél ez is fekete munka.

     

    Ezt elvállalják, tudják mivel jár.

     

    Elhiszem, hogy keresni akarnak, de ez olyan, mintha vasárnap a családi ebédhez becsöngetne  valaki több alkalommal.

     

    Bizony elhajtjuk őket.Házalók csengetésére meg ki sem megyünk.

     

     

     

     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_234407 (1)
    2011-06-28  13:25
  17. 2011. június 28. 20:1130.
    Miért érzik zaklatásnak? Mert az. Ahogy az az is amikor valaki a termékével házal, megy kapuról kapura és tukmálja a cuccot. Ez ugyanaz, csak telefonon. Majd akkor hívjon fel, hogy ezt vagy azt szeretné ajánlani, ha erre konkrétan megkértem a kereskedő céget.Addig meg egy köszönöm nem kéremet legyen szíves tudomásul venni és nem meggyőzni próbálni. Ugyanis baromira nem tudhatja, hogy éppen milyen tevékenységet zavart meg, ahogy az önéletrajzomhoz sincs köze indoklásként, hogy miért nem érdekel amit rám akar sózni. Ez is a telefonos kultúra része, szerintem. És mivel én vagyok az,a kit hívtak, jogomban áll akkor is megszakítani a csevejt, ha a hívó még aszeretné tovább taglalni a határozott elutasítás ellenére is a magáét. Ilyenkor nem az a bunkó, aki leteszi a telefont.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_441949 (29)
    2011-06-28  20:05
  18. VIA
    VIA
    2011. június 28. 20:0529.

    Miért érzik sokan zaklatásnak, ha felajánlanak számukra kedvező vásárlási, utazási, nyelvanulási, ... stb. lehetőséget? 

    A telemarketing foglalkozás is egy munka, s ebből élnek, az más kérdés, hogy a minősíthetetlen hangnemre ez nem jogosítja fel őket, meg arra sem, hogy ebédidőben, vagy este 10 után telefonáljanak.Ezzel 'kiállítják magukól a "szegénységi bizonyítványt".

    Egyébként nekem csak pozitív tapasztalataim vannak mind velük, mind az általuk tett ajánlokkal. A kedvezmények fejében természetes, hogy be kell vállalni 1-2 órás előadás meghallgatását, hisz ez része a felajánlott lehetőségnek, de a vásárlás soha nem kötelező. Mindenki maga döntheti el, hogy szüksége van-e a felkínáltakra, vagy sem. 

    A telefonos megkeresésekkel kapcsolatban még csak annyit fűzök hozzá, hogy a vonal mindkét végén udvariasan kell kezdeményezi és fogadni a hívásokat, hisz a telefonetikett nem csak a telemarketingesekre vonatkozik, és a félbeszakítás, a telefon lecsapás ugyanúgy unintelligens viselkedés, mint a nem megfelelő időben,  és hangon érkező hívás.

    A rosszkor, vagy kéretlenül érkező hívásokra azonnal, de udvarisan, határozottan kell reagálni, helyre tenni a hívó felet.

     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_234407 (1)
    2011-06-28  13:25
  19. 2011. június 28. 17:5528.

    Nekem a következő trükköm van ellenük.

    Vonalas telefon. A Férjem XZ. ezáltal ha én veszem fel és XZnét keresik, akkor közlöm, hogy ilyen itt nincs.

    Én ugyanis Xné Y L vagyok. 

    Azt viszont szeretném tudni, miért adta ki a szolgáltatónk a telefonszámunkat az ilyen adathalászoknak.
    ugyanis a számunkat kizárólag a szüleink ismerik.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_234407 (1)
    2011-06-28  13:25
  20. 2011. június 28. 16:0727.
    Én csak a szerencsétlen munkavállalókat sajnálom. Szerencsétleneknek nem sok pozitiv tapasztalatuk van.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_234407 (1)
    2011-06-28  13:25
  21. 2011. június 28. 15:1426.

    Amikor engem hívnak, megkérdezem hogy ismerjük-e egymást, mert telefonon nem barátkozok.

    A másik kifogásom az szokott lenni, hogy most éppen festek.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_234407 (1)
    2011-06-28  13:25
  22. Torolt_felhasznalo_164594
    Torolt_felhasznalo_164594
    2011. június 28. 15:1425.

    Én rövidebben elintézném :köszönöm nem érdekel.Már az elején ki szokott derülni,hogy telemarketing.

    Amíg volt vonalas teló amilyen számot nem ismertünk,nem vettük fel.Már nincs vonalasunk,csak mobil.A v.....fone hívott fel egyszer,hogy érdeklődjön nem akarok-e váltani kártyásról előfizetésesre(bár érdekes,hogy képesek voltak átbogarászni a nyilvántartást azért,hogy tudják kinek van még kártyás mobilja..).Akkor jó kedvemben talált,meghallgattam és mondtam,hogy köszönöm de nekem direkt jó,hogy kártyás vagyok és nem előfizetéses.:-) De akkor tényleg nagyon nagyon pihent voltam:-)

    előzmény:
    Zsifikati (24)
    2011-06-28  15:04
  23. 2011. június 28. 15:0424.

    Oly mindegy, hogy ki volt, nem?

     

    Neke már jól bevált szövegem van ellenük. Megvárom, míg bemutatkozik, esetleg megkérdezi, hogy ismerem az akármilyen terméket.

     Mire én: köszönöm szépne, de nem veszek semmit, nem megyek nyaralni, nem kötök biztosítást, nem járok bemutatóra, és házi bemutatót sem kérek. Köszönöm!

    És ezennel le is tettem a kagylót.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_234407 (1)
    2011-06-28  13:25
  24. 2011. június 28. 14:5723.

    Ja-ja. Visegrád meg Velence hotel resort is.Kedvezményesen. Aha.

    1, alig volt ám kedvezmény, meg előadáson részt venni amin újabb wellnessizét sóztak volna rád, gyereket nem lehet vinni, mert nem bírja ki az előadást:DDDDDDDDDDDDD

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_260499 (18)
    2011-06-28  14:51

Címlap

top