Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Órarend túltömés

bibone
Létrehozva: 2013. szeptember 1. 17:55

Sziasztok!

Nővérem fia most lesz 9.-es, és heti 36 órája lesz (átlagban négy 7 órás nap és egy 8 órás nap). Szerintem felháborító így túltömni az órarendet, még gimiben is, 15-16 órakor végeznek, kinek lesz már kedve ezután iskola utáni tevékenységekre? (szakkörök, edzések stb...) Komolyan megéri így túltömni az órarendet csak azért, hogy heti 3 helyett heti 5 tesi legyen? Még ennél durvább 9.-es órarendeket is hallottam, bár nem ismerőstől. Szerintem napi 6 óra a normális (gimiben heti 2-3 hét órás nap is belefér) , azután úgysem figyelnek a diákok, nemhogy a 8. órában. Mi a véleményetek?

  1. 2013. szeptember 3. 23:18151.

    "az osztályfönököm az un erkölcs kérdések megvitatásában tökéletesen  hiteltelen volt. "

     

    van olyan egyeltalán, hogy szocialista erkölcs??

    persze, hogy hiteltelen. Abban a biz. 40 évben  az ország erkölcsileg is rettenetes elindult lefele.

     

     

    "és az illető tanár milyen világnézetet akar rájuk eröltetni erkölcstan cimén??"

     

    mondjál már rá légyszíves példát, mit értesz világnézet alatt?

    szted olyat tanítanának, hogy: gyerekem lődd be magad, vagy ne add át a helyed az időseknek, vagy ha vkit látsz az utcán fekve, oda ne menj ám neki segíteni, vagy mitől félsz, mi rosszat tanítanának???

     

     

    "és nem nézettek velük küretkanál elöl menekülő embrió-filmet sem.  "

     

    és ha most  vetítenének ilyet, mi lenne abban olyan rossz???

    előzmény:
    Lillaréka (138)
    2013-09-03  18:58
  2. 2013. szeptember 3. 23:22152.

    miért, neked a pénz az istened???

     

    csak azt ne mondd, hogy a háztáji gazdaságra gondoltál...

     

     

    "Mindennél fontosabb lenne. "

     

    még ilyet...

    előzmény:
    gazpacho (141)
    2013-09-03  19:27
  3. 2013. szeptember 3. 23:31153.

    "Igaz, az sem jó, ha valaki túl normálisra sikerül. "

     

    meg is nyugodhatsz, van már és lesz még bőven ebben az országban pontosan a hatalom által kreált nem normális ember, hiszen pont ez a cél: NE értsenek egyet az emberek. Így mindegyik ember a másik szemében is h..lye lesz, ördögien ki van ez találva. Ezért ültettek a nyakunkba pártokat, sokféle vallást, politikai irányzatot, ezért tanítanak sok felesleges tantárgyat, világnézetet, stb. Így kiválóan el vannak a fejünk fölött az urak, hölgyek.

    előzmény:
    Catilina (147)
    2013-09-03  22:19
  4. 2013. szeptember 3. 23:35154.

    "Amolyan előregyártott rendes állampolgár pofára. "

     

    Te nem annak neveled a gyerekeidet, hogy hasznos tagja legyen a közösségnek? Vagy egy egónak, akinek sikerül mindenhonnan majd kiutáltatnia magát?

    előzmény:
    Catilina (147)
    2013-09-03  22:19
  5. 2013. szeptember 3. 23:46155.

    na, rajta, mutasd meg, hogyan csinálnád te! Mert amúgy tetszik ez az ötlet!

     

     

    "Amíg Hoffmann Rózsa-féle begyepesedett, előző rendszerbeli kórók fogják rendszerezni az oktatást, addig nem lesz frissítés."

     

    na, hajrá, mondd meg akkor ki legyen az, aki megmondja!!??

    ne érts félre, nem Rózsikát pártolom, írhattál volna ide piros színűt is...

    Szóval, egyéb ötlet a megmondó ember személyét illetően?

     

     

    birom, amikor szidják az éppen fennálló hatalmat, de jobbat nem képesek kitalálni, megvalósítani...

    előzmény:
    Catilina (150)
    2013-09-03  23:04
  6. 2013. szeptember 3. 23:47156.

    Hát, egy gyereket biztos jobban érdekelne egy kisautó gyártása, semmint az iskolaudvar felszántása, bár, ha belegondolok annyira nem rossz móka az sem. Mi lenne a témája egy iskolai gyakorlati órának?

     

    Volna egy-két javaslatom:

     

    • Számítógépek szétszedése és összerakása, aktuális windows és linux installálása. (Bár ilyesmit kellene tanulni informatikaórán, de ott főleg szövegszerkesztéssel foglalkoznak, ahogy hallom)

    • Teremtakarítás, a takarítási fogások megismertetésével: úgy mint: a felmosást hátrafelé végezzük.

    • Porszívó porzsákjának behelyezése majd kivétele. 

    • Villanykörtecsere.

    • Vécé jakabcsapjának megjavítása, duguláselhárítás.

    • Falfúrás képek elhelyezéséhez.

    • Salgópolc összeállítása. 

    • Fapolc vágása, falra helyezése.

    • Háztartási gépek szétszedése majd összerakása. 

    • Palántázás.

    • Ablakpucolás hagyományos újságpapírral a'la Magdi anyus.

    • Ablakpucolás takarítóeszközökkel.

    • Szőnyegtisztítás, bútorkárpit-tisztítás.

    • Praktikus tanácsok: miért nem rakunk sem macskát, sem fémet a mikróba?

    +1: Veszekedéstechnikák a házi munka elosztása kérdésében: hogyan kerüljük el, hogy ezek közül bármelyiket el kelljen végeznünk otthon.

     

     

    Ilyesmikre gondoltál? :)

     

     

    A gazdasági ismeretek óra, bár hihetetlenül unalmasnak hangzik, szintén hasznos volna valóban.

    előzmény:
    Lillaréka (142)
    2013-09-03  19:34
  7. 2013. szeptember 4. 00:09157.

    Milyen a „hasznos” állampolgár?

     

    Természetesen én nem nevelek „hasznos állampolgárt”, az az munkaerőgyárak, az iskolák feladata.

     

    A szülőé a tisztességes ember nevelése, aki nem az államért van, hanem a józan eszét követve él, helyesen.

     

    Nekem pontosan az a feladatom, hogy ha hazajön az állampolgár-előkészítő üzemből, akkor elmondjam neki a tőlem telhető legjobban, hogy amit ott hall, abból mennyit hihet el, és mennyit fogadjon kétkedéssel, hogy melyik tanár elfogadható, és melyik az, amelyik finoman szólva is gyenge a feladatra.

     

    Az a szülő feladata, hogy megtanítsa a gyereket: nem minden törvény helyes, és nem minden állam(forma) méltó a polgáraira.

     

    A szülő feladata, hogy megmutassa: szeresse a gyermek az embereket, tisztelje a másik emberben a személyt, de csak arra nézzen fel, aki érdemes arra. Hogy a felnőttekben, még az oktatóiban sem feltétlenül bízhat meg, sőt.

     

    Hogy ahhoz legyen hűséges, aki hozzá is az.

     

    Nem egy államhoz kell hűségesnek lenni, nem az állam számára kell hasznosnak lenni. Szerintem.

     

    Ezeket kell megtanítsa minden jó szülő a gyerekének, természetesen szép fokozatosan, a gyermek befogadóképességének megfelelően.

     

     

     

     

     

    előzmény:
    apafej (154)
    2013-09-03  23:35
  8. 2013. szeptember 4. 00:16158.

    Nem ismerek minden magyar embert sajnos. :(

     

    Persze, hogy nem tudok jobbat mondani, mert ahogy írom, nem ismerem az egész országot, aki pedig eddig volt, azok közül talán még Pokorny volt a legszimpatikusabb … talán.

    előzmény:
    apafej (155)
    2013-09-03  23:46
  9. 2013. szeptember 4. 00:55159.

    "akkor elmondjam neki a tőlem telhető legjobban, hogy amit ott hall, abból mennyit hihet el, és mennyit fogadjon kétkedéssel, hogy melyik tanár elfogadható, és melyik az, amelyik finoman szólva is gyenge a feladatra."

     

    Hogy tudod te eldönteni az iskola falán kívülről? Ha egy tanár - szerinted - nem elfogadható, akkor a gyerek utálja meg, tekintsen rá rossz emberként és úgy is viszonyuljon hozzá? Vagy te fogod megváltoztatni a tanárt? Vagy általában a másik embert? A gyerek majd eldönti, hogy kinek higgyen, persze nagyobb korában. (a famíliánkban van egy velem egyidő srác, akienk az apja maszek volt és amikor az ügyfelek jöttek mentek, az apja némelyikükre kiakadva illette őket bizonyos jelzőkkel... Na, ezeket szépen a kedves kisfia mivel nap mint nap hallotta, szépen átvette és ezek után automatikusan használta is. Magyarul, megtanulta gyűölni a másikat, aki mindemellett felnőtt is volt! A sz@r takony gyerek... (akiből egyetemet végzett matematikus lett))

    Tanítottál te valaha iskolában?

     

    "Nem egy államhoz kell hűségesnek lenni, nem az állam számára kell hasznosnak lenni. Szerintem. "

    "A szülőé a tisztességes ember nevelése, aki nem az államért van, hanem a józan eszét követve él, helyesen."

     

    Igen? És nem véletlenül az államtól kapod magát az oktatást, az orvosi ellátást, a gyedet, adott esetben a segélyt, nem az állam által jutsz élelmiszert biztosító helyre, vagy nem az állam igyekszik megvédeni a tulajdonodat, nem az biztosítja a jogaidat? Vagy ezek mind csak az égből pottyantak le? Ez nem a kádár rendszer, ahol sok minden csak úgy van...

     

    Valamit valamiért. Nincs egyén közösség nélkül ill. fordítva.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    előzmény:
    Catilina (157)
    2013-09-04  00:09
  10. 2013. szeptember 4. 01:11160.
    hát ez az! Ezek szerint te is csak a többséghez hasonlóan a csodát várod... Van olyan is, hogy polgári kezdeményezés, meg sok olyan szerveződés, ahol te is elmondhatod a véleményedet! Nem a rendszert kell szidni csak, hanem nekünk is kell adott esetben tenni, hogy a körülöttünk levő embereknek jobb legyen. Ha meg vki nem olyan habitusú, hogy bizonyos magasságokba eljusson (én pl. ilyen vagyok), akkor nincs más, alkalmazkodni kell a kötelező dolgokhoz, amiknek részesei vagyunk.
    előzmény:
    Catilina (158)
    2013-09-04  00:16
  11. 2013. szeptember 4. 02:09161.

    „Hogy tudod te eldönteni az iskola falán kívülről?”

     

    Megkérdezem a gyermeket, mi történt az iskolában, mit tanultak, tudod: beszélgetünk. Elmegyek fogadóórára. Elolvasom a tanároktól kapott üzeneteket, megnézem, találok-e bennük logikai vagy helyesírási hibát. Megnézem ugyanezeket a dolgozatokban is (ahogy megtettem gyerekkoromban is, és számon kértem a tanáron, ahogyan ő rajtam az enyéimet, gondoltam, nekem is kötelességem megtanítani, ha ő megtette velem. Hálából.).

     

    Utána az információt kiértékelem a gyerekkel együtt, hogy lássa: a felnőtt nem tökéletes, így nincs kitéve annak, hogy átgondolatlanul fogadjon el mindent, amit egy felnőttől hall.

     

    Nem trágárkodom előtte, minek tenném? 

     

    Dehogy is tanítottam, de tanultam, és el nem tudod képzelni, mennyi hibát találtam a tanárok által tanítottakban. és ha nem vigyázok,tiszta ökörségekre tanítottak volna! (Persze nem mind.)

     

    (• Egyszer egy történelemtanárnőm azt mondta, hogy Gizella Géza felesége volt, Sarolt volt Istváné. Amikor kijavítottam, hogy fordítva, mielőtt leírják a többiek, azt mondta, hogy minek szólok bele, és ő azt jobban tudja, mert történelemtanár.

    Akkor azzal érveltem, hogy Géza idejében a gyulák szövetsége volt fontos, így Géza egy gyula lányát vette el, aki természetesen magyar volt, ezért már nyelvi szempontból sem lehetett Gizella a neve, ami mint tudjuk, germán eredetű név, és István koronázásakor a Német-Római császár szövetsége kellett.

    Mindemellett ez a tanár tiszteletreméltó volt, ugyanis a következő órán mondta, hogy utánanézett, és igazam van.

     

    • Egy általános iskolai matematikatanárnőm pedig maga köré gyűjtötte a lányokat, az asztal tetejére ült, és azt mondta: a fiúk tanulják meg a következő matematikaleckét xxx. oldaltól xxx. oldalig, a lányokkal meg most pletyizni fog, mivel az illatszerbolt ribancáról hallott egy jó sztorit... így...

     

    • Egy edzőnőm meg 14 éves lányokról pletykált: ki kivel jár.

     

    Az ilyenekre fel kell hívni a figyelmét a gyereknek, nehogy azt higgye, hogy amit lát, az helyes.

     

    Vagy szerinted ma nincsenek ilyen tanárok? És nem kell felkészíteni a gyerekeket erre?)

     

    És az államról: Mi lett volna, ha akkoriban, amikor kamaszgyerek voltam (1980 táján) elhiszem, hogy az államrend jó? Tiszta ökör lettem volna! Vagy nem? Tudjuk, hogy nem minden államforma, -szervezet jó, és ezt már egy gyermekben is jó, ha tudatosítja az ember, hogy nem baj, ha megkérdőjelez mindent. 

     

     

     

    előzmény:
    apafej (159)
    2013-09-04  00:55
  12. 2013. szeptember 4. 02:19162.

    „Valamit valamiért. Nincs egyén közösség nélkül ill. fordítva.”

     

    Persze. Nem arra kell nevelni, hogy ne legyen törvénykövető, és ne működjön együtt, csak arra, hogy ésszel tegye.

     

    Akkor majd nem kell arra hivatkoznia, hogy „parancsra tettem”.

     

    Nehezebb, ha nem tudod a közösségre kenni a tetteidet, de a felelősséget vállalni kell.

    előzmény:
    apafej (159)
    2013-09-04  00:55
  13. 2013. szeptember 4. 03:19163.

    Ne feledd, kozben a gyereked is eppen kamasz, aki megkerdojelezi a szuloi hegyibeszedeket is. Ezzel a kor be is zarult.

     

    Ha meg egy gyerek az iskolaban ennyire reszletekbe menoen tudalekosan adja elo magat, nem eppen a kozosseg kedvenckeje, az egyszer biztos. Akar igaza van, akar nem.

    előzmény:
    Catilina (161)
    2013-09-04  02:09
  14. 2013. szeptember 4. 04:38164.

    „Ne feledd, kozben a gyereked is eppen kamasz, aki megkerdojelezi a szuloi hegyibeszedeket is. Ezzel a kor be is zarult.”

     

    És lázadásból tisztelettudó lesz? ;)

     

    Hát ez a veszély fennáll... az viszont nem, hogy birka lesz, mert már eleve nem lesz az, ha megkérdőjelezi az én szavaimat is. És miért ne kérdőjelezné? Én nem vagyok ember, tehát nem tévedhetek? Már hogy a csodába ne tévedhetnék!

     

    „Ha meg egy gyerek az iskolaban ennyire reszletekbe menoen tudalekosan adja elo magat, nem eppen a kozosseg kedvenckeje, az egyszer biztos.”


    Nem tudom, mekkora probléma, hogy egy gyerek nem „népszerű”. megnézted, kik „népszerűek” manapság, és mik a népszerűség követelményei? Brrr.

     

    Egyébként meg ezért kell megtanítani, hogy a saját korabeliekkel vagy kisebbekkel ne legyen tudálékos. Hogy rúgni kizárólag fölfelé elegáns, lefelé bunkóság.

     

    Egyébként meg ha ezt betartja, nem lesz a közösség fekete báránya. Főleg, ha kiáll a társaiért is, nemcsak magéárt. És nem árt, ha sportol. Ha néhány kisebbet megvéd, nincs félnivalója. :)

    előzmény:
    felicienne (163)
    2013-09-04  03:19
  15. 2013. szeptember 4. 06:18165.

    hááát.. őszintén szólva éppen ilyesmikre gondoltam...
    főzést, ill a főzéssel kapcsolatban néhány alapfogást biztosan megismertetnék még.

     

     

    az iskolaudvar felszántását azt azért kihagynám

    A takaritás sem feltétlenül létszükséglet.... de biztosan tanitanám, hogy ne önts össze hypot és sósavat... és mit tegyél ha eltörik a lázmérő... mondjuk ezt kémián.. 

     

     

    Háttéranyagom az nlcről szedem... hogy hányak kérnek egyszerü ház körül vagy háztartási dologban segitséget.  Egy rakás ember jóformán egy villanykörtét sem tud kicserélni, nem is beszélve egy csillár felrakásáról vagy egy eldugultlefolyó kipucolásáról- még akkor sem ha az házilag megoldható.

    Ilyen polcfelrakás is bonyolult sokaknak.

     

     

    Az első pontod tetszik egyébként a legjobban...

     

     

    és van akiket ilyenekre nem tanitanak meg.
    és rengeteg fiatalasszony van aki manapság nem töri magát ilyen haszontalan dolgokkal mint a főzés.. és inkáb kaját rendel valami kajaszállitótól...  ő dolga persze... de hát azért szerintem aki olvasni tud az főzni is..... és nagyon nem mindegy mit tettek abba kajába és főleg mennyi benne a tartositó és társai. na.. nem ragozom mert még a végén lesz aki megsértödik.

     

     

     

     

     

    ami meg a hungarocrell kisautó gyártást illeti.. hát az enyémek baromira unták. 

    előzmény:
    Catilina (156)
    2013-09-03  23:47
  16. 2013. szeptember 4. 06:25166.

    Vasárnap este néztem a tényeket.. vagy mit. amugy nem szoktam.. de most éppen érdekelt az oktatásban bekövetkező változások miatt

    Egy tanárnő nyilatkozott,  hogy vannak dolgok amiket egyszerüen meg kell tanulni..... és mondott egy példát is rá.. 

    szerintem is a legjobb példa..
    A dihidrogén- monoxidról szól...biztosan olvastad már azt a tudományosnak szánt szöveget a H2Oról... minden szava igaz, jól meg is van fogalmazva... és aki nem jön rá az első mpben ,hogy a vizről beszélünk az esetleg azt hiszi, hogy van egy anyag amivel mérgezik az embereket... és hogy a dihidrogén monoxid valamiféle káros anyag. 

     

     

     

    egyszóval ahhoz hogy keressen- kutasson válaszokat találjon, muszáj kell legyen egy alapudás. 

    előzmény:
    Catilina (150)
    2013-09-03  23:04
  17. 2013. szeptember 4. 06:35167.

    egy gyermekben is jó, ha tudatosítja az ember, hogy nem baj, ha megkérdőjelez mindent.

     

     

     

     

     Ezzel maximálisan egyetértek!!

    előzmény:
    Catilina (161)
    2013-09-04  02:09
  18. 2013. szeptember 4. 09:06168.

    Szerintem az a Naploban volt, nem?

    Amikor a magyar iskolaval parhuzamosan bemutattak egy floridai allami iskolat (ahol pacsizott a kisdiak az igazgato urral a folyoson.....az nagyon aranyos volt!).

    előzmény:
    Lillaréka (166)
    2013-09-04  06:25
  19. 2013. szeptember 4. 12:51169.

    "Abban a biz. 40 évben  az ország erkölcsileg is rettenetes elindult lefele."

    Aha... akkor az elmúlt 20 évben  mi történt? Mert szerintem ez már nem is megindulás, hanem zuhanás..((( És én mondhatom, mert az elmúlt rendszerben már felnőtt voltam.

    Ezt Catilinának sem hinném el, hiszen írta, hogy a 80-as években volt kamasz. Rólad nem tudom, hogy saját tapasztalat, vagy hallomás, amit elhiszel. Nem, nem aranykor volt természetesen. De azért...

     

    Hanem amit Catilina ír a 156-ban, az remek ötlet. Lenne, attól tartok..((( Egészen hihetetlen, hogy milyen alapvető ismeretekkel nem rendelkeznek a fiatal felnőttek. (egy borítékot nem tudnak megcímezni, volt itt olyan topik, hogyan kell csomagot feladni..) És nem, ezek a hiányosságok nem róhatók fel mind a családnak. Főleg ugye mostantól, hogy a gyerek alig tölt valamennyi időt a szüleivel. Általános iskolás koromban (abban az iskolában nem volt menza és napközi,órák után hazamentünk) volt egy terem, amit most hobbyszobának hívnának. Gyalupaddal, szerszámokkal, tűzhellyel (mi gyújtottuk be) , edényekkel. Majdnem minden nap volt ott egy szülő, olyan ezermesterfélék és ha megúntuk a kinti hancúrt, vagy  a biciklizést, lecsaptuk a bringát az ajtó elé (nem, nem lakatoltuk le!...)) és bementünk egyet bütykölni. Ott tanultam meg lombfűrésszel bánni, dossziét csinálni, megismertük a szerszámokat, néha páran hazaszaladtunk, ki ezt hozott, ki azt és mondjuk palacsintát sütöttünk.

    előzmény:
    apafej (151)
    2013-09-03  23:18
  20. 2013. szeptember 4. 13:25170.
    Ezt nem is vitatom :)
    előzmény:
    Lillaréka (166)
    2013-09-04  06:25
  21. 2013. szeptember 4. 13:27171.
    Hú, az én nagyapámnak egy szekrénye tele volt szerszámokkal, meg is ígérte, hogy megtanít barkácsolni, de sajnos 11 éves koromban meghalt :(
    előzmény:
    eda-1952 (169)
    2013-09-04  12:51
  22. 2013. szeptember 4. 17:41172.

    Igazad van.. a Naplóban volt..

     

    előzmény:
    anitacska (168)
    2013-09-04  09:06
  23. 2013. szeptember 4. 18:49173.
    nem nézted meg a szekrényben???
    előzmény:
    Catilina (171)
    2013-09-04  13:27
  24. 2013. szeptember 4. 18:52174.
    107-es hsz-em...
    előzmény:
    eda-1952 (169)
    2013-09-04  12:51

Címlap

top