nlc.hu
Gasztro
Ennyit drágultak a termékek, szolgáltatások 25 év alatt Magyarországon

Luxuscikk lett a tradicionális magyar fűszerből, 165-szörösére drágult meg

A KSH összeszedte, mennyit drágultak egyes termékek 1995 óta: a fűszerpaprika győzött.

A porszívók drágultak meg legkevésbé, a fűszerpaprika pedig a leginkább, 1995 óta; a KSH novemberi adatai alapján a Hiflylabs gyűjtötte ki a figyelemre méltó adatokat. 1995-ben 51 forint volt egy kiló fűszerpaprika, most átlagosan 8430 forint, ami 165-szörös áremelkedés.

Luxuscikk lett a tradicionális magyar fűszerből, 165-szörösére drágult meg

Az állatkerti belépők ára 64-szeresére nőtt, a diszperziós beltéri falfesték pedig 35-ször lett drágább.

Egy olcsó porszívóért, porzsák nélkül 1995-ben 16 640 forintot

kellett fizetni. Októberben 35 190 forintba került egy hasonló színvonalúnak ítélt porszívó, ami a kétszeresnél kicsivel nagyobb drágulás. Ezután 2,4-szeres drágulással a 1,5 literes szénsavas ásványvíz következik, utána pedig az olajtöltésű villamos radiátornak és az analóg női kvarcóra 2,6-szoros áremelkedéssel – idézi a Telex.

Az elmúlt közel három évtizedben a szolgáltatások drágultak leginkább: 15-szörösükre, míg a ruházati termékek csak 4,6-szorosukra. Utóbbi az olcsó, környezetszennyező módon készülő importnak és a fast fashionnek köszönhető. A szolgáltatások viszont

egyre képzettebb munkaerőt igényelnek, ami nagyon nem olcsó.

A termékár-inflálódás természetesen nem ad támpontot az egyes termékeknél bekövetkezett minőségi változásokkal kapcsolatban. Egy 1995-ben 50 forintért vett állatkerti belépő valószínűleg kevesebb élményt adott, mint a mostani állatkertek a 3200 forintos belépői

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top