Közösség ereje

Akik már sikerre vitték a közösség erejét

Magyarország startup cégei számára a külföldi minták nagyon fontosak. Bár a régiónkban szinte úttörőnek számítanak a közösség erejére épülő cégek, azért a nyugati határainkon túl már komoly sikereket tudnak felmutatni ezek a vállalkozások.

Néhány évvel ezelőtt a couch surfing bekerült a köztudatba. Az emberek elkezdték megosztani a nappalijukat másokkal. Az olcsó vagy ingyen szállás lehetősége sok embert megmozgatott, és gyorsan fény derült arra is, hogy ez egy olyan igény, amit ki kell szolgálni.

Akik már sikerre vitték a közösség erejét

Az Airbnb azért jött létre, hogy a kanapészörfözésnek valódi teret adjon, és hogy egy megbízható helyre tömörítse azokat, akik megosztanák ágyukat, szobájukat, lakásukat. A szolgáltatás egyre népszerűbb, hiszen az utazni vágyók sok pénzt megspórolhatnak azzal, ha szálloda helyett a megosztásra váló szálláshelyek közül válogatnak. Természetesen nemcsak az utazni vágyók járnak jól, hanem azok is, akik így némi pénzhez jutnak a felesleges erőforrásaik megosztásával.
Christopher Cederskog, az Airnbn regionális igazgatója szerint a siker titka a jó ötletben rejlik, amely betölthet egy piaci rést, másodsorban abban, hogy fel kell készülni a gyors növekedésre, harmadsorban pedig abban, hogy azokat az embereket, akik elsőként bizalmat szavaznak a vállalkozásnak, azokat ne felejtsük el, és továbbra is hordozzuk őket a tenyerünkön.
Az Airbnb több mint 190 országban van jelen. Európában hihetetlenül népszerű, és egyre növekszik a rajongótábor. Ázsiában is egyre többen használják, és terjesztik az Airbnb jó hírét.

A BlaBlaCar is hatalmas sikert tudhat magáénak. Európában ma már 10 millió aktív felhasználójuk van, 12 országban, és több mint kétmillió utassal büszkélkedhetnek. Mindezt azért, mert van igény arra, hogy az üres helyekkel rendelkező autósokat az ugyanoda igyekvő autóstopposokkal összehozzák. A BlaBlaCar használatával az autósok üzemanyagot takarítanak meg, az utasok pedig töredékét fizetik az útiköltségnek, amit a repülő- vagy vonatútért fizetnének. Christian Schiller, a BlaBlaCar PR- és ügyfélkapcsolati menedzsere szerint Magyarország is fontos úti céllá nőtte ki magát, így szeretnék itt is megvetni a lábukat.

Akik már sikerre vitték a közösség erejét

Márpedig ez az üzlet erről szól. Az internet segítségével minél több ember használja, terjessze, értékelje pozitívan a terméket és a szolgáltatást. Ez a sharing economy lényege. Használjuk ki a 4G által nyújtott internet sebességét, és legyünk jelen a világban.

A Telekom támogatásának köszönhetően Magyarországon is egyre ismertebbé válik az Airbnb, a BlablaCar és társaik nagyszerű szolgáltatása, így nem kizárt, hogy hamarosan a turisták hazánkba is a közösség erejével fognak érkezni.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top