A Magyar Telekom azon munkálkodik, hogy az anyacég Deutsche Telekom által bemutatott hangvezérelt asszisztens, amely most német nyelven működik, végül elérhető legyen magyarul és, és ehhez gyűjtik most szisztematikusan az információkat. Chris Mattheisen, a cég vezetője nem tett ígéretet, hogy mikorra készülnek el a magyar nyelvvel, azt viszont elárulta az Indexnek, hogyan jutnak el odáig.
Az idén februárban elindított Vanda ügyfélszolgálati rendszerben minden képesség megvan ahhoz, hogy egy általános célú asszisztenst hozzanak létre, amely magyar nyelven is ért. A mesterséges intelligenciával és gépi tanulással felvértezett Vanda most ügyfélszolgálatosként dolgozik, és a betelefonáló ügyfelek panaszaiból és kérdéseiből tanulja meg jól a nyelvünket, valamint a felhasználók szokásait, viselkedési mintáit, és hogy ezekre milyen választ kell adni. A Telekom partnerekkel is használja a rendszert, így az egyre pontosabban reagál az ügyfelek kérdéseire.