Hurrá nyaralunk

10 dolog, amit elfelejtünk elvinni a nyaralásra

A hetekig tervezett, gondos pakolásnak sem lehet tökéletes eredménye. Összegyűjtöttünk pár olyan dolgot, ami rendszerint eszünkbe sem jut, vagy pont azért, mert túl gyakran használjuk, nem kerül be időben a bőröndbe.

10 dolog, amit elfelejtünk elvinni a nyaralásra1. Mobiltöltő
Talán mindenkinek ez a leggyakoribb az otthon hagyott holmik listáján. A mobiltöltő, mint minden olyan dolog, amit gyakran még utazás előtti este vagy reggel is használunk, a nagy rohanásban otthon marad.

2. Olvasószemüveg
Ismerős, amikor a jól megérdemelt szabadidődben végre elolvasnád azt a könyvet, amit már régen kinéztél? De a bőrönd egyik zsebében sem találod a szemüvegedet. Valószínűleg az éjjeliszekrényen hever…

3. Megfelelő viselet
Egy nyaralásra általában a legnyáriasabb és leglengébb ruháinkat visszük. Ezzel nincs is semmi baj, de gondoljunk arra is, hogy nem mindenhova illendő bemenni rövid kis szoknyánkban. Ha olyan helyre megyünk, ahol esetleg templomokat, kolostorokat is meglátogatunk, vigyünk olyan ruhát is, ami fedi lábunkat és vállunkat. Ezen kívül bizonyos éttermek is megkövetelhetnek dress code-ot. Hogy elkerüljük a kellemetlenséget, egy elegáns összeállítást is csomagoljunk.

4. Elsősegélycsomag
Lehet ez előre vásárolt vagy házilag összerakott kis csomag. A lényeg, hogy kevés helyet foglaljon, és tartalmazza a legfontosabb dolgokat: gyógyszereket, például fájdalomcsillapítót és aszpirint; sebtapaszt, sebfertőtlenítőt és gézt.

10 dolog, amit elfelejtünk elvinni a nyaralásra5. Strandpapucs
A strandpapucs is gyakran kimarad a csomagból csakúgy, mint a váltócipők is. Sokszor úgy gondoljuk, hogy az a cipő, amiben utazunk, elég lesz egész héten. Tévedés.
A strandpapucs két okból is fontos: egyrészt a strandra ez a legkényelmesebb viselet, másrészt pedig közös zuhanyzó használata esetén is érdemes egy műanyag papucsban fürdeni.

6. Kézitáska
Pakoláskor a praktikusságra törekszünk, így a válltáskánk mérete is egyre nagyobb lesz, hogy minden elférhessen benne. De gondoljunk arra is, amikor este vacsorázni vagy sétálni indulunk, egy kisebb kézitáska sokkal elegánsabb és kényelmesebb. Egy ilyen kis clutchba egy rúzson kívül mást nem is érdemes pakolni.
Tipp: helyspórolás érdekében rakjuk bele egy nagyobb táskába.

7. Törülközők
Bár sok hotel gyönyörű fehér törülközőkkel várja vendégeit, ezt sem szabad a véletlenre bízni. Valóban sok helyet foglal, de minimum három darabra akkor is szükség van: egy nagyra a szállodába, egy nagyra a strandra, és egy kicsire, amibe a hajadat csavarhatod.

10 dolog, amit elfelejtünk elvinni a nyaralásra8. Hajgumik és hullámcsatok
A melegben és a strandon az összefogott vagy felkontyolt haj a legkényelmesebb viselet. Ehhez pedig szükséged lesz hajgumikra és hullámcsatokra, amivel rögzítheted a kósza szálakat. Figyelem, ezeket kifejezetten könnyű elhagyni, pakoljunk belőlük többet!

9. After sun
A leégés veszélye még a rutinosabb napozókat is fenyegetheti. Ha nem szeretnénk ott napozás utáni krémekért rohangálni, tegyük be a neszesszerbe. Napozás után akkor is hűsítően hat, ha egyébként nem égtünk le.

10. Vattakorong
A sminklemosástól a sebfertőtlenítésig szinte mindenre lehet használni, mégis gyakran otthon marad. Ugyan egy csomag vattakorongot bárhol be lehet szerezni, mégis bosszantó hiánya, így a listánkról nem hiányozhat.