Öltözködjünk

Divatmárkák és a fenntarthatóság

Nemrég hirdették ki 2014 legetikusabb vállalatainak győzteseit, s több nagy divatmárka is köztük van. Bloggerünk utánanézett a témának, és megosztja velünk a véleményét a márkákkal kapcsolatban.

H&M, nekem mint fogyasztónak úgy tűnik, valóban sokat tesz a fenntarthatóságért, például Divatmárkák és a fenntarthatóság? tavaly egy németországi H&M próbafülkéjében is láttam egy feliratot, amiben azt hirdetik, hogy a cég a vásárlóknak köszönhetően a legnagyobb biopamut-felvásárló a piacon, és ezt még fokozni akarják azzal, hogy 2020-tól minden egyes terméket biopamutból szeretnének készíteni.

Korábban már olvastam olyan nagyon pozitív híreket is, miszerint az angóra szőrmét teljesen mellőzik, miután egy internetre feltöltött videó bemutatta, milyen állatkínzás közepette tépik meg a nyulakat a szőrméjükért, és milyen rossz körülmények között tartják őket. És az is üdvözlendő, hogy a messzi, ázsiai gyáraikban jobban felügyelik a körülményeket, és tisztességes bért fizetnek a munkásoknak.

Divatmárkák és a fenntarthatóság?

 

A svéd divatcégnek külön fenntarthatósági osztálya is van, amely azért dolgozik, hogy a gyártás minden szakaszában érvényesüljenek a környezetvédelmi és szociális jogok. Még több újrahasznosított anyagot és bio pamutot akarnak felhasználni a ruházati cikkeknél, ahogy az egyébként a Conscious kollekciónál már működik.

Mi a helyzet a GAP-el és a C&A-val? A teljes cikket a Női test kultúra blogon találod.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top