Öltözködjünk

Csontsovány kirakati bábu miatt támadják Katalin hercegné egyik kedvenc márkáját

Ezúttal a Whistles divatmárka egyik londoni boltjának kirakatában álló bábu vitte ki a biztosítékot.

A csontsovány kirakati bábut egy járókelő fotózta le, majd a képet feltöltötte az internetre. Ennek nyomán több, táplálkozási zavarokkal foglalkozó szervezet is megszólalt az ügyben.

“Ez a sztereotípia rendkívül káros lehet egyesekre, és még ha nem is direkt okozója a táplálkozási rendellenességeknek, a divatiparnak erős befolyása van, mely igen káros lehet a befolyásolható fiatalokra nézve – mondta Mary George, a Beat nevű, táplálkozási rendellenességekkel küzdőket segítő jótékonysági szervezet munkatársa. – Felhívjuk a divatmárkák figyelmét, hogy ismerjék fel a felelősséget, és használják ezt a befolyást pozitív módon. A divat fantasztikus, kreatív, inspiráló és szórakoztató is lehet.”

Csontsovány kirakati bábu miatt támadják Katalin hercegné egyik kedvenc márkáját

Egy másik szervezet, a SEED titkára, Marg Oaten úgy fogalmazott: nem kétséges, hogy ez a kirakati bábu nem reálisan tükrözi az emberi test méreteit és formáit. “Felháborító, hogy ezt állítják be elfogadhatónak, az emberek erre a testalkatra áhítozhatnak, és az étkezési rendellenességben szenvedők azt hihetik magukról, hogy nem elég vékonyak.”

A helyzet azért is meglehetősen kínos, mert Katalin hercegné is szokta viselni a Whistles ruháit, őt pedig tudvalevőleg tömegek próbálják utánozni.

A divatmárka illetékesei egyelőre nem szólaltak meg az ügyben.

Forrás: Daily Mail

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top