Otthon

Komoly gond van a netes élelmiszer-rendeléssel

Az összes nagyobb áruházláncnál veszteséges a szolgáltatás, mert a vásárlók nem hajlandók extra díjat fizetni, a logisztika viszont költséges.

Az online bevásárlás egyre népszerűbb, de nagy kérdés, hogy meddig lehet még a netről megrendelni a szükséges élelmiszereket. Jelenleg ugyanis nincs olyan nagyobb kereskedelmi vállalat, amelynek ne lenne veszteséges ez a szolgáltatása – írja a G7.

Németországban még mindig csak 1,2 százalék a netes élelmiszer-rendelések aránya a teljes kiskereskedelmi bevételben, ami nagyon kevés, viszont komoly logisztikát igényel.

A vásárlók elvárják, hogy a friss zöldséget és a kiváló minőségű húst a nekik megfelelő időpontban kivigyék nekik, ám ezért nem hajlandók extra díjat fizetni. Akkor inkább elmennek a boltba. Így viszont nem tudják a cégek a költségeiket fedezni.

A holland székhelyű, de Németországban is jelen lévő Picnic nevű cég azzal próbálkozik, hogy a megrendelt áruk egy előre meghatározott menetrend szerint érkeznek az adott utcába, és a vevő csak akkor veheti át. Ezzel viszont épp az online rendelés kényelme tűnik el.

Más vállalatok a „click & collect” módszert erőltetik, így a neten rendelt árukat a vevők összekészítve vehetik át az áruházban vagy a parkolóban.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top