Shine

A 60 az új 20 – Az idősebb nők a divatvilág üdvöskéi

Már nemcsak huszonéves, szupervékony, tökéletes szépségek reklámoznak ruhákat vagy kozmetikai cikkeket, hanem idősebb nők is. De mi az oka annak, hogy a divatvilág végre felfedezte magának ezt a réteget? A válasz egyszerű: mert megéri.

A világ jelenleg egyik legmenőbbnek számító márkája, a Gucci legújabb táskájí, a Sylvie reklámarcának a 77 éves Faye Dunaway-t kérte fel, akit anno még a Bonnie és Clyde-ban ismerhetett meg a nagyközönség. Dunaway persze nem az első, aki egy ilyen szupermárka arcaként tündököl.

Jessica Lange, Helen Mirren, Jane Fonda, Anjelica Huston, Joni Mitchell, Catherine Deneuve, Twiggy, Charlotte Rampling, Iris Apfel és még sorolhatnánk. Az utóbbi években egyre több 60 feletti nő lett a világ legnagyobb márkáinak a reklámarca, gyakran huszonéves kolléganőiket váltva. De vajon miért éri meg a cégeknek, hogy idősebb nőket szerepeltessenek a hirdetéseikben?

Mennyiség helyett minőség

Először is a 2000-es évek óta a 60 feletti korosztály vált a leggyorsabban növekvő fogyasztói csoporttá. Fejlődik a világ, javul az egészségügy, egyre tovább élünk, nő az átlagéletkor, így az idősebbek aránya is nő a társadalmon belül. Ráadásul ez a korosztály már biztos egzisztenciával rendelkezik, sokkal többet tud magára költeni, mint a huszas vagy akár a harmincas réteg. A fiatalok megélhetése sokkal bizonytalanabb, elsődlegesen albérletre, rezsire, szórakozásra költenek, és megelégszenek a fast fashion üzletek kínálatával, nem valószínű, hogy márkásabb ruhákat vagy drágább sminktermékeket fognak vásárolni maguknak. Az idősebbek ezzel szemben a minőségre mennek inkább, vannak jól bevált márkáik, amiket nem cserélnének le, még akkor sem, ha ezek drágábbak.

Valami megváltozott

Az utóbbi években az is megfigyelhető, hogy máshogyan állunk az öregedés kérdéséhez. Korábban az ősz haj meg a ráncok eltakarása volt a cél, manapság viszont még a tinik is ezüstös hajat festetnek maguknak… Menő lett méltósággal megöregedni, a nevető ráncokat büszkén viselni és az lett a legfontosabb, hogy mindenki jól érezze magát a bőrében, függetlenül a bőrszínétől, az alakjától vagy ebben az esetben az életkorától.

A hirdetők először megijedtek ettől a változástól, mert attól féltek, hogy ezzel elveszíthetik a fiatal vásárlóikat. A valóságban ennek az ellenkezője történt: a vagány, izgalmasan öltözködő idős nők igazi divatikonokká váltak. Iris Apfel például 96 éves és az amerikai fiatalok meg vannak őrülve érte.

Emellett persze az újdonság varázsa is közrejátszik, a fiatal “egyenmodellek” tengerében szinte felüdülés nagybetűs nőket látni. Ha kizárólag idősebb nőkkel reklámoznának, akkor valószínűleg hasonlóan reagálnánk egy fiatal arcra is. Mindenesetre manapság sokkal hitelesebb egy termék vagy egy márka, ha 60 feletti nőkkel reklámozzák azt. A hazai palettáról is nyugodtan lehetne válogatni, adunk néhány tippet. Mi akár Piros Ildikót, Koncz Zsuzsát, Ungár Anikót, Hernádi Juditot, Endrei Juditot, Vándor Évát, Szirtes Ágit, Papadimitriu Athinát vagy Bencze Ilonát is el tudnánk képzelni hasonlóan igényes divatkampányokban. Ti kire lennétek vevők?

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top