Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem

Sztárok, akiknek a neve örökre összeforrt egy márkával

Van, hogy a marketinges csapat társkereső ügynökségeket lepipáló módon hoz össze hírességet és világmárkát, mi pedig évek múltán is egy párként tekintünk rájuk.

Hírességgel reklámozni egy terméket nem újdonság – a közönség mindig szereti viszontlátni kedvenc színészeit vagy énekeseit, nem csoda, hogy a részvételükkel briliánsan működik az eladásösztönzés. Mégis sokszor érezhetjük azt, hogy az adott sztár borzasztó hiteltelen fizetett szerepében, vagy azt, hogy az adott reklámfilmhez az égvilágon semmit sem adott hozzá a jelenléte. A kiüresedett üzenetek mellett azonban van egy sor olyan eset is, amikor a marketinges csapat tökéletesen ráérzett, ki legyen az adott márka arca, és a felkérésből hosszú-hosszú éveken át tartó kapcsolat lett. Olyan, ami karriereket indított be, és hírességeket kapcsolt örökre egy-egy márkához.

Wonderbra – Eva Herzigova 

Itthon nem is futott a Wonderbra 1994-es Hello Boys kampánya, mégis mindenki tudja, ki volt látható a legendás push-up melltartó hirdetéseiben. Igaz, a fekete-fehér fotó manapság egy pillanat alatt megkapná a szexista jelzőt, és durván elvérezne a női egyenjogúság élharcosainak köszönhetően, de huszonéve még simán elég volt hozzá, hogy a márkát világhírűvé tegye. Eva Herzigova és a Wonderbra együttműködése hatalmas siker volt, a cseh szupermodellről pedig garantáltan ez a melltartós fotó lesz az, ami bevonul a divattörténelembe.

Eva Herzigova a Wonderbra 1994-es kampányában

Calvin Klein – Mark Wahlberg

Megvolt persze a fehérneműs vonalnak a férfi változata is, amit Calvin Klein és Mark Wahlberg hozott össze – hát, valljuk be – egy generációnyi fiatal lány legnagyobb örömére. Wahlberg kigyúrt felsőteste (és az alsó- is, ha már itt tartunk) ott feszült az óriásplakátokon és a magazinokban, a rapper pedig közben modellkedett a márka divatbemutatóján, és egy halom – zömmel Amerikában leadott – tévéreklámban is szerepelt. Marky Mark letolt nadrágos, rámarkolós performanszai a csillagok közé röpítették a divatmárkát, aminek széles gumipántos alsóneműiről neki köszönhetően azóta is tudhatjuk, hogy egyet jelentenek a sportosan szexi kifejezéssel – pont, mint Mark Wahlberg neve. Ja, és Kate Moss volt az a lány, aki ott sertepertélt körülötte. 

Lancôme – Julia Roberts

Julia Roberts és a szépségmárka kapcsolata immár kilenc éve tart, a világhírű színésznő arca így végérvényesen összekapcsolódott a francia kozmetikai óriással. Szerepelt több sminktermék hirdetésében is, a legemlékezetesebb és legsikeresebb mind közül mégis a La Vie Est Belle parfüm, aminek 2012-es megjelenése óta a Pretty Woman sztárja mosolyog a plakátjairól. A Lancôme választása, úgy tűnik, telitalálat volt, hiszen az illat és annak különböző flankerei stabilan a legnépszerűbb parfümök között szerepelnek, a sikerhez pedig egész biztosan hozzájárult Julia Roberts mosolya is.

Julia Roberts 2012 óta a La Vie Est Belle parfüm arca (Fotó: L’Oreal)

Pepsi – Cindy Crawford

Talán nincs divatház, amelynek kifutóján Cindy Crawford ne szerepelt volna, sem divatlap, amelynek címlapjára ne került volna már fel százkétszer, mégis, a dobozos kóla reklámja az, amivel a neve leginkább összeforrt. (Pedig esetében erős versenytársnak számít az Omega és a Revlon is: a luxus óramárkának a mai napig nagykövete, a kozmetikai márkával pedig 11 évig dolgozott együtt.) Az ominózus Pepsi-reklám az 1992-es Super Bowlra készült, és akkora sikere lett, hogy a szupermodell neve egy életre összekapcsolódótt az üdítőével. Noha együttműködésük nem merült ki ennyiben, hiszen a kilencvenes években több reklámot is forgattak Crawforddal, a fehér trikós, farmer sortos spot mégis a legemlékezetesebb maradt közülük. Olyannyira, hogy a Pepsi tíz évvel később elkészítette a második felvonást is belőle, immár Crawford gyerekei, Kaia és Presley Gerber részvételével, múlt évben pedig trilógiává bővült a történet, és a modell fia felbukkant a harmadik részben is.

Dior J’Adore – Charlize Theron

Charlize Theron 2004 óta a J’Adore Dior parfüm arca – úgy tűnik, az arany díszítésű üvegbe zárt illat és a dél-afrikai származású színésznő tökéletesen egymásra találtak. A parfüm 1999-es megjelenésekor még Carmen Kaas modellt kérték fel a kampányokhoz, aki szintén gyönyörűen beleolvadt az arany miliőbe, Theron azonban kétségtelenül meghozta a parfüm számára azt a csábító, elegáns és titokzatos varázst is, amely ahhoz kellett, hogy az illat a divatház egyik legnépszerűbb parfümjévé váljon.

Calvin Klein – Kate Moss

Kate Moss sem egyszerű eset, ha arra vállalkozunk, hogy kiválasszuk a legmeghatározóbb reklámszerződését a sok közül. Évekig együtt dolgozott a Rimmel kozmetikai márkával, a Chanellel, a Burberryvel és az önbarnítóiról híres St. Tropez-val, mégis, karrierje szempontjából a legjelentősebb a Calvin Klein volt.

Kapcsolatuk a kilencvenes évek elején kezdődött: amikor Marky Mark volt a szexisten, Kate Moss testesítette meg a legmenőbb tinilányt, akire a divatház reklámfotóinak készítése során akasztották rá a heroin chic jelzőt, törékeny, már-már túlságosan is vékony, fiús alkata ugyanis gyökeresen eltért az addigi szépségideáltól, amit Cindy Crawford és Claudia Schiffer fémjelzett. A karrierje elején toporgó Moss a Calvin Klein megbízásainak köszönheti a villámgyors népszerűségugrást – az alsóneműs kampányok mellett ő volt a Calvin Klein Obsession parfüm arca is, amelynek monokróm, az érzések sokaságát felvonultató fotóira azóta is ihletforrásként tekintenek a divat világában. 

Chanel – Vanessa Paradis

Karl Lagerfeldnek számos múzsája volt élete során, de első körben Vanessa Paradis jut eszünkbe közülük, ha a Chanel divatházra gondolunk. Paradis szárnyait bontogató énekesnő volt, mikor 1991-ben a Chanel Coco parfüm arcaként beleült a kalitkába, ahonnan aztán világhírű, egzotikus madárkaként libbent ki. A divatházzal azóta is töretlen a kapcsolata, a vörös szőnyeges eseményekre a leggyakrabban a Chanel öltözteti, az első sorban láthatjuk a divatbemutatókon, és nem túl valószínű, hogy valaha is változna majd a helyzet abban a tekintetben, hogy ő a párizsi sikk kortalan nagykövete. Időközben már lánya, Lily-Rose Depp is debütált a Chanel arcaként, számára azonban messze van még az a hírnév és elismertség, amit Vanessa Paradis szerzett meg a Chanel divatház jóvoltából. 

Nespresso – George Clooney

Végül nem feledkezhetünk meg a kapszulás kávék Don Juanjáról, George Clooney-ról sem, aki 13 éve veszi rá a világot sármos mosolyával, hogy a nem túl környezetbarát, ám annál gyorsabb kávéfőzést válasszuk megoldásnak. 2006 óta iszogatja kávéját hol John Malkovich társaságában a felhők között, hol Danny DeVitóval, a leggyakoribb azonban mégis az, hogy egy gyönyörű nőt próbál meghódítani, érthetetlen módon inkább kevesebb, mint több sikerrel. Bár mozifilmekben nem tündökölt mostanság, múlt évben mégis a legjobban fizetett színész lett a Forbes listája szerint – ezt ugyan elsősorban tequilagyártó cége parádés eladásának köszönheti, de azért a Nespressóval kötött szerződése is egész biztosan hozzájárul a szép eredményhez, hiszen csak 2013-ig 40 millió dollárt fizettek neki a szolgálataiért.