Reklámzabálók

nlc | 2001. November 14.
Reklámzabálók éjszakája címmel a világ legjobb és az elmúlt 70 év magyar reklámfilmjeinek lehetünk részesei december 4-én fél 8-kor a budapesti Kongresszusi Központban.

A résztvevők a világ minden tájáról érkező filmalkotásokat látnak ezen az éjszakán. A Reklámzabálók Éjszakája egy nagy utazás a világ reklámfilm termésén keresztül.

Jó Éjszakát és jó Zabálást mindenkinek!

A ” Reklámzabálók Éjszakája” 





A Reklámzabálók Éjszakája évenként megrendezendő eseménnyé vált Párizsban és egész Franciaországban. 1984-ben közel hetvenezer ember volt kíváncsi a show-ra, s azóta egyre több helyen rendezték meg szerte Európában is.

Napjainkban az öt kontinens közel száz városában több mint 250.000 ember kíváncsi a rendezvényre.

A Magyarországon elöször bemutatásra kerülő közel öt és fél órás összeállítás az elmúlt év reklámfilm-termeléséből válogat, bemutatva a legújabb trendeket, érzékelteve a reklámvilág lüktetését.





A hazai rendezvény, a Reklámzabálók Éjszakája, túl azon, hogy bemutatja a világ reklámfilmjeinek legjavát, olyan filmblokk bemutatását is tervezi, amelynek segítségével végigkísérhetjük a magyar reklám-
filmgyártás történetét.

Ezzel elindítva azt a kultúrmissziót,amely azt a hitet igyekszik mindenki számára egyértelművé tenni, hogy a reklámfilm a kultúrtörténet szerves része. 





Szenvedélyből szakma

Jean-Marie Boursicot-t elkápráztatta gyerekkorában a mozireklám. 10 éves volt, mikor egy marseille-i mozigépésztől kapott egy kidobásra szánt reklámfilmet, s ezután kezdte el gyűjteni a filmterjesztők által – meggondolatlanul – eldobált, már használaton kívüli filmelőzeteseket és reklámokat. Így indult karrierje, s ezek voltak gyűjteményének első darabjai. Boursicot, tanulmányai befejeztével egy reklámügynökséghez szegődött, ahol azt tapasztalta, hogy a reklámfilmeket sem a megrendelők, sem az ügynökségek, sem a készítők nem tartják meg. Elhatározta hát, hogy egy filmtárat létesít, ami napjainkra közel félmillió reklámfilmet számlál, s kb. 20.000 filmmel bővül évente.
Exit mobile version