Szabadidő

Verdák

Forradalom lesz az oviban: ezentúl nem csak a kiskrapekok verekednek majd a játékautókért, hanem a kiscsajok is, bár a kendõzetlen igazsághoz tartozik, hogy a felnõttek szintén jó eséllyel indulnak a legnagyobb játékautó-rajongó címért.




Legszívesebben csak annyit írnék, hogy a Verdák nagyon jó film, fogd kézen a gyereked, az unokaöcséd, vagy az unokahúgod, esetleg a gyermeklelkű barátod, és nézzétek meg. Autókért nem lelkesedő lányok ugyanúgy fogják imádni a filmet, mint a fiúk, garantáltan jól fogtok szórakozni. Szőrös szívű kritikusok talán majd azt mondják, hogy a remek karakterek mellett túlságosan egyszerű illetve nyilvánvaló ellentétek és drámák alkotják a cselekményt, igazi amerikai sablontörténet, de kit érdekel, ha a mese magával ragad és néha ugyanúgy kiszárad a felnőtt és a gyerek szája, mint a sivatag a 66-os út mentén.


A részletek és a technika ördöge

Az optikai tuning elengedhetetlen része egy autónak, még a legrozsdásabb is vágyja régen elhagyott motorháztetejét. A Verdák alkotói (ismét) megújították a számítógépes animációt és mindent megtettek a lenyűgöző látvány eléréséért. Az autók felületét egy “ray tracing” nevű technológiával alkották meg. A fény hihetetlen valósághűen törik meg az autók fényezésén, és ezzel még élethűbb lett a sebesség érzékeltetése. Mindez nem valósulhatott volna meg, ha a mai számítógépek nem lennének sokkal gyorsabbak, mint még a Toy Story idején voltak. Szintén döbbenetes és számítógépes programok nélkül évekbe telt volna a monumentális tömegjelenet megalkotása, ahol 120 ezer autó áll a lelátókon és a versenypálya közepén további kétezer szereplő vonul fel.










Verdák alkotói mintegy száz különböző, a legapróbb részletekig kidolgozott autó-karaktert kreáltak. A Toy Story, az Egy bogár élete, a Szörny Rt., a Nemó nyomában és A Hihetetlen család után íme néhány név, amit már most érdemes memorizálni: Villám McQueen, a piros és fiatal versenyautó. Sally, a csábos és okos Porsche 911. Matuka, a rozsdás vontatóautó. Ramón, az 1959-es Impala, az optikai tuning nagymestere. Luigi, az 1959-es Fiat 500-as, nagylelkű, de nagyon könnyű felidegesíteni, ő vezeti a helyi gumikereskedést segédjével, Guidoval, és mániákusan rajong a Ferrarikért.
Minden autó egy karakter

A felületes szemlélő azt gondolhatná, hogy tulajdonképpen minden autó egyforma: négy kereke van és egy kormánya, de mi azért tudjuk, hogy ha az autók beszélni tudnának, akkor nagyon hasonlókat mondanának, mint gazdáik. És valóban, minden autó egy karakter, múlttal, álmokkal és lenyűgöző, ám néha kibírhatatlan személyiséggel.

A történet főhőse, a nyeretlen kétéves, Villám McQueen, a piros sportautó, aki éppen a Szelep-kupa döntő futamára készül, amikor egy ördögi galiba során egy poros kisváros autóbíróságán találja magát, és útfelújításra ítélik. Autó és autó között a barátság ugyanolyan lassan és fáradtságos munkával alakul, mint ember és ember között. McQueen és a városka autói kölcsönösen szelídítik meg egymást, és közben ezernyi kalandjuk akad, például traktor-tehenekkel, ijedős tűzoltóautókkal és sétakocsikázásokkal. De bármi történik egy régen elfelejtett kisvárosban, McQueen attól még a Szelep-kupa nagy esélyese…






A film eredeti címe: Cars

A film angol nyelvű weblapja »

A Verdák magyar nyelvű weblapja »





Rendezte:

• John Lasseter

Magyar hangok:
• Tóth Roland
• Gesztesi Károly
• Reviczky Gábor
• Kristóf Tibor
• Náray Erika
• Végvári Tamás
• Szabó Sípos Barnabás
• Ganxsta Zolee

Fotók: Fórum Hungary

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top