Szabadidő

Újabb változás a Facebookon: ennek örülni fogsz!

Örömteli búcsút inthetünk az idegesítő hirdetési formának, a Szponzorált történeteknek.

Április 9-étől a Facebook megszünteti a Szponzorált történetek (Sponsored stories) nevű hirdetési formát. Ezek azok a meglehetősen bosszantó – hol az oldalsávban, hol a hírfolyamban felbukkanó – reklámok, melyek megpróbálják ránk tukmálni azokat a termékeket, márkákat, szervezeteket, melyeket az ismerőseink lájkoltak, voltaképpen reklámhordozóként felhasználva a közösségi oldal tagjait.

2011-ben felhasználók egy csoportja beperelte a Facebookot, amiért a Szponzorált történetekben a beleegyezésük vagy bármiféle anyagi ellenszolgáltatás nélkül használták fel az adataikat. A közösségi oldal végül több, mint 600 000 felhasználónak fizetett emiatt fejenként 15 dolláros kártérítést.

Hogy milyen hirdetési forma váltja majd fel a Szponzorált történeteket, azt egyelőre nem közölték.

Forrás: Huffington Post

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top