Szabadidő

Így ütköztek össze a metrószerelvények a Pillangó utcánál

Kiolvasták a hétfői metróbalesetben résztvevő szerelvények fekete dobozait. A kinyert adatokból világosan látszik, hogy az ütköző szerelvény állóra fékezett kerekekkel csúszott bele az előtte álló metrókocsiba.

Az adatokat vizsgáló Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) közleménye szerint az ütközésben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, amelyik nem lépte túl a megengedett sebességet. A fekete dobozok adatai szerint az elöl haladó vonat rendben megállt a Pillangó utcánál, majd nyolcvan másodperc után belerohant a következő szerelvény.

A hátsó vonat adatai érdekesebbek: az Örs vezér téri indulás után 356 méter megtételével 57,9 kilométeres óránkénti sebességig gyorsult fel, “ekkor a gyorsítás véget ért, megszűnt a vonóerő, a jármű saját lendületéből gurult tovább 341 métert, gyakorlatilag a korábbi sebességét tartva”, majd megkezdődött a vonat fékezése. A fékezéstől számított 14 másodperc múlva a kerekek sebessége nullára csökkent, és a vonat álló kerekekkel csúszott az ütközésig. Ugyanebben a pillanatban az automata behúzta a vészféket, de az álló kerekek miatt nem volt érdemi lassulás.

Az ütközés 18-20 kilométeres óránkénti sebességnél történt – egyik szerelvény sem lépte túl a megengedett sebességet.

Budapesten hétfőn ütközött össze két metrószerelvény a Pillangó utcánál, 15-en sérültek meg, többen súlyosan.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top