Szabadidő

Tíz év alatt nem újított annyit a MÁV, mint amennyit most egyszerre bejelentettek

December 10-től új menetrend szerint közlekednek a vonatok, valamint több hasznos és pénztárcabarát változást vezet be a vasúttársaság.

Rengeteg újdonságot jelentett be a MÁV-Start a december 10-én életbe lépő új menetrenddel együtt. A legfontosabb változás, hogy olcsóbb lesz a jegy, ha nem a pénztárban vesszük meg.

  • Az interneten vásárolt, de jegykiadó automatában átvett jegyekre 5 százalék kedvezmény jár.
  • Ha nyomtatás nélkül, telefonon, tableten vagy laptopon mutatjuk be a neten vett jegyet, 10 százalékkal kerül kevesebbe.
  • Csúcsidőn kívüli utazás esetén további 10 százalékot lehet lefaragni a jegy árából.

Az olcsóbb jegyeket december 8-tól lehet elővételben megvásárolni, de a kedvezmény nem vonatkozik a bérletekre. Azt is jó tudni, hogy az ilyen jegyek érvényességi és felhasználási feltételei mások, mint a normál jegyeknél.

Már ezektől úgy érezhetjük, hogy a MÁV lassan megérkezik a 21. századba, de még tudták fokozni az újításokat. Várhatóan 2018 tavaszán már jegyet is lehet venni az eddig csak menetrendként használható Vonatinfó mobilos alkalmazásban.

És ha már menetrend, akkor egy másik változás: megszűnik a nyomtatott menetrendkönyv. Természetesen azért, mert alig használta valaki, egy három évvel ezelőtti felmérés szerint az utasoknak csupán a másfél százaléka tájékozódott belőle. Innen letöltheted a digitális verziót.

Ezek mellett több járat közlekedése is változik, ezek a legfontosabbak:

  • A Balaton déli partján elvégzett pályafelújításoknak köszönhetően a Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa/Keszthely és a Fonyód–Kaposvár vonalakon is nagyobb mértékben csökken a menetidő. Balatonmáriafürdő-alsó neve Máriahullámtelepre változik.
  • A fővárosból való éjjeli hazajutás elősegítése érdekében az utolsó személyvonat Székesfehérvárra 0:40-kor fog indulni.
  • Budapest és Piliscsaba között – a felsővezeték-rendszer kiépítésének köszönhetően – reggelenként napi egy pár FLIRT motorvonat közlekedik december 11-étől. Mivel a vonal egyelőre csak Piliscsabáig használható villamos vontatással, csak ezen vonatpár esetében biztosítottak a technológiai feltételek. A vasúttársaság a villamosítás befejezése után, várhatóan tavasztól a teljes vonalon további modern FLIRT járműveket állít forgalomba.
  • A Balatonszentgyörgy–Keszthely–Tapolca–Sümeg–Ukk vasútvonalon a személyvonatok délutánonként új, kétórás ütemes rendszerben közlekednek. Balatonszentgyörgyön a budapesti és nagykanizsai gyorsvonatokhoz, Ukk állomáson pedig a celldömölki és zalaegerszegi személyvonatokhoz csatlakoznak.
  • Budapest és Kaposvár között naponta három pár közvetlen InterCity fog közlekedni (Budapest és Dombóvár között a pécsi InterCityk közvetlen kocsijaként), ezek közül a már ismert Somogy IC továbbra is Somogyszobon és Csurgón át közlekedik Gyékényesre.
  • A Miskolc–Hidasnémeti vonalon új, az utasforgalmi igényekhez és a csatlakozásokhoz igazodó menetrendet vezetnek be, az átszállási idők csökkentésével.
  • A Püspökladány-Biharkeresztes vonalon a 2017-es átépítésnek köszönhetően a vonatok menetideje 8-9 perccel csökken. A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.
  • Több térségben is folytatódnak a pályarekonstrukciók, ezért a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs, a Budapest–Hatvan–Miskolc és a Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen vonalakon év közben menetrendi módosításokkal és forgalomkorlátozásokkal kell számolniuk a vonattal utazóknak.
  • A Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vonalon a vonatok budapesti indulási és érkezési időpontjai jelentős mértékben megváltoznak az idei menetrendhez képest.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top