Szabadidő

A polipok az űrből jöhettek a tudósok szerint

Legalábbis semmi mással nem lehet magyarázni a lábasfejűek különleges felépítését.

A polipok evolúcióját megvizsgálva biológus kutatók arra jutottak, hogy sokkal gyorsabban történt, mint azt a biológia lehetővé tenné. A Progress in Biophysics and Molecular Biology Journal szakfolyóiratban megjelent tanulmányhoz 33 kutató adta a nevét, akik kijelentették, hogy a csápos tengeri lények megjelenésére a legvalószínűbb magyarázat az lehet, hogy az első egyedek tojásai az űrből érkeztek. Nem ez azonban az egyetlen furcsa dolog velük kapcsolatban.

A tanulmányban ugyanis azt állítják, hogy a polipok DNS-e még az emberénél is összetettebb. „A polipok genomja megdöbbentő komplexitást mutat: az emberi genomnál ugyanis 33 000-rel több fehérjét kódoló gén szerepel benne.”

Most őszintén, meglep bárkit, hogy ez a lény jöhetett az űrből is? (Fotó: Tumblr)

A kutatók arra is rámutatnak, hogy az evolúció folyamatában semmi nem indokolná a polipok fejlett tulajdonságait: „A nagyméretű agy, a kifinomult idegrendszer, a kameraszerű szemek, a hajlékony test, a színváltoztatásnak köszönhető azonnali álcázás és az alakváltás mind olyan meglepő jellemzők, amelyek hirtelen jelentek meg az evolúciós folyamatokban.”

Egyes polipok nemcsak a színűket, de testük alakját és textúráját is képesek megváltoztatni

„A csigáspolipoktól a tintahalakon át a kalmárokig a gének fejlődése nem hasonlít egyetlen más, korábbi létformához sem. Életszerűnek tűnik a feltételezés, hogy ezek az életformák az evolúciót tekintve a távoli »jövőből« kölcsönözték a génkészletük részét. Ez a gyakorlatban a világűrt jelenti” – írják a kutatók.

Ha az űrből jöttek, az álcázást nem vitték túlzásba

„Véleményünk szerint lehetséges magyarázat lehet, hogy az új gének valószínűleg földön kívüli eredetűek – a legvalószínűbb, hogy már működő gének koherens csoportosulása fagyott állapotban érkezhetett a Földre. Valószínűleg ez több százmillió évvel ezelőtt történhetett. Nem zárhatjuk ki ennek a lehetőségét, mivel ez magyarázattal szolgálhatna rá, hogy a polipok hogyan fejlődtek ilyen hirtelen, 270 millió évvel ezelőtt” – áll a tanulmányban.

nlc.hírlevél

Iratkozz fel az nlc hírlevelére, és olvasd elsőként a legizgalmasabb híreket!

FELIRATKOZOM

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad