12 rémisztő és izgalmas idei horrorfilm, hogy halloweenkor retteghess a pokróc alá bújva

TóCsa | 2020. Október 30.
Nincs jobb program halloween estéjén, mint bebugyolálni magad a jó meleg pokrócba, és egy bögre forralt bor társaságában halálra rémülni egy izgalmas horrorfilmet nézve. Ehhez most nem régi, lerágott csontokat, hanem ötletes és rémisztő 2020-as horrorfilmeket ajánlunk.

Airbnb-rémület

Film: The Rental

Jópofa dolog egy idegen országban vagy városban egy idegen ember házába/lakásába pár napra beköltözni, de arról hajlamosak vagyunk megfeledkezni, hogy ez nem egy hotel, és mi van, ha a szállásadónak hátsó szándékai is vannak? Például bekamerázza a lakást, és olyan dolgokat is lát, amit nem kéne látnia. A Rentalban ezzel a helyzettel szembesül két baráti pár, és a film azzal ver át bennünket, hogy először párkapcsolati drámaként indul, majd thrillerként folytatódik, hogy végül slasher horrorként érjen véget. Csodálatos.

Zoom-horror

Film: Host

Nem mindenki a gyerekei otthoni oktatásával, munkakereséssel vagy kenyérsütéssel töltötte a tavaszi karantént: filmesek csoportja például összerakott egy Zoom-horrort, amiben egy baráti társaság tagjai megunják, hogy minden este egymás társaságában rúgnak be a laptopjuk kamerája előtt, és úgy döntenek, poénból tartanak egy szeánszot. A szellemidézés azonban túl jól sikerül. Ha túl tudjuk tenni magunkat azon, hogy nagyrészt itt is kamerába beszélő fejeket bámulunk, mint mostanság oly gyakran, akkor egy kellemesen pofás, minimalista karanténhorror lesz a jutalmunk.

Családon belüli erőszak

Film: A láthatatlan ember

Talán az év egyetlen mozis horrorsikere közvetlen a márciusi országbezárkózás és mozibezárások előtt érkezett, és ahhoz képest, hogy egy 1933-as film újragondolásáról van szó, nagyon is aktuális tud lenni, ugyanis a kapcsolaton belüli erőszakot állítja a középpontba, a láthatatlanság pedig itt nemcsak technológia, hanem annak metaforája, hogy az efféle bántalmazások sokszor láthatatlanok a külvilág számára. Elisabeth Moss csodálatos a főszerepben, a láthatatlanul érkező terror pedig tényleg húsba vágó és rémisztő.

Idegösszeomlás farkasemberrel

Film: The Wolf of Snow Hollow

Mi történik olyankor, ha feltűnik egy kegyetlen sorozatgyilkos a kisvárosban, de a nyomozást vezető rendőr egy teljesen inkompetens, alkoholista, a válását elfogadni képtelen, dührohamokkal küzdő, az idegösszeomlás szélén álló figura? Hát teljes káosz, ami egyszerre szül szomorú, olykor pedig kegyetlenül vicces pillanatokat. Jim Cummings teljesen egyedi mozija valójában egy labilis ember kegyetlenül őszinte portréja, amit a jobb fogyaszthatóság kedvéért egy brutális farkasemberes horrornak álcáztak. Meglepő módon működik a kombináció.

Ház az erdő mélyén

Film: Téli menedék

Anya öngyilkos lesz, miután kiderül, hogy apának fiatal szeretője van, a két gyerek apához kerül, és valahogy meg kéne barátkozniuk a gondolattal, hogy együtt éljenek a nővel, aki miatt az anyjuk önkezével vetett véget az életének. A barátkozáshoz apa kitalálja, hogy töltsék együtt az ünnepeket egy tágas erdei házban, csakhogy apát a munka váratlanul a városba szólítja, a két gyerek pedig ott marad az új mostohával. A helyzetet súlyosbítandó hatalmas hóvihar érkezik, ami elvágja őket a külvilágtól, a mostoháról pedig kiderül, hogy korábban egy kegyetlen szekta tagja volt. A Téli menedék egyszerre rémisztő és nyomasztó mozi, ami garantáltan felkavarja a nézőt.

Menekülés az erdőben

Film: Alone

Jessica egy távoli városba költözne, ezért fogja az összes cókmókját, egy bérelt utánfutóba pakolja, és nekiindul a több napig tartó autóútnak. Útközben azonban gyanítani kezdi, hogy valaki követi őt, és egy furcsa férfi szállt rá. Bár óvatos, egyszer csak mégis egy sötét pincében ébred, és rájön, hogy egy sorozatgyilkos rabolta el. Ki kell valahogy szabadulnia, de ha ki is jut a házból, még mindig ott van körülötte a hatalmas erdő, ahol túl kell élnie, hogy egy fegyveres férfi üldözi őt. Az Alone gyakorlatilag egy majdhogynem kétszereplős kamarahorror (később azért becsatlakozik még egy mellékszereplő), aminek ereje épp az egyszerűségében rejlik. Macska-egér játszma az erdőben, harc a túlélésért, és ennyi. De nem lehet neki ellenállni, mert annyira izgalmas.

Más testében gyilkolni

Film: Possessor

A testhorrorok legnagyobb királya, a kanadai David Cronenberg (A légy, Videodrome…) egy ideje már hátat fordított a műfajnak, és most a fia, Brandon Cronenberg vette tőle át a stafétabotot. A film főszereplője egy ügynök, aki egy különleges agyimplantációs technológia segítségével át tudja venni az uralmat mások agya fölött, és az új testet uralva bárkiből képes tökéletes bérgyilkost csinálni. De mi történik, ha egyszer bennragad egy testben, amiből szabadulnia kéne? Nyomasztó, vizuálisan szándékosan harsány és túltolt, valamint sok-sok vérben tocsogó film – tényleg csak erős gyomrúaknak ajánlanám –, amivel az ifjabb Cronenberg az apukája legjobbjait ugyan nem pipálta le, de azt megmutatta, hogy méltó trónörökössé vált.

Eladni a lelkedet az ördögnek

Film: Nocturne

Régi horrortoposz a karrierista ember, aki bármire képes a sikerért, ezért amikor az ördög alkut ajánl neki, ő gondolkodás nélkül rábólint. Ez a Nocturne-ben azért nem történik ennyire direktben, de átvitt értelemben Juliet mégis ezt az utat választja, amikor egy fekete mágiás kottával rontást hoz a nővérére, hogy nála sikeresebb zenésszé váljon. A Nocturne nemcsak a lány pokoli ambícióit mutatja be izgalmas módon, hanem horrorköntösbe ágyazva mesél arról a borzasztó kompetitív életmódról, ami a komolyzenei világ új elitjét kitermelő művészeti iskolákban zajlik.

Megöregedni rémisztő

Film: Relic

Bevalljuk magunknak vagy sem, nem szívesen nézünk be egy idősotthonba. Ha akarjuk, ha nem, az öregség látványa egyben az elmúlást is eszünkbe juttatja, és ez arra emlékeztet bennünket, hogy néhány évtized múlva ránk is ugyanez várhat. Ezzel szembesül Kay és nagykorú lánya, Sam is, amikor Kay édesanyjához kell utazniuk a vidéki házba, ugyanis a demencia már annyira eluralkodott az elméjén, hogy képtelen ellátni magát. Az egykori meleg családi otthonra árnyékot vet az öregség, az elmúlás és a feledés, a film pedig szép, horrorisztikus metaforába csavarja azt, hogy egyszer úgyis mind megöregszünk és meghalunk. Mindezt ráadásul egy háromgenerációs női történetben mutatja be. Egyszerre csodaszép és undorító.

Bevándorlási horror

Film: Kinek a háza?

Bol és Rial a családjuk kiirtása után Dél-Szudánból menekültek a tengeren át Nagy Britanniába, ahol a menedékjogi kérelmük elbírálásáig egy lepratelepnek is beillő lakásba költözteti őket a hivatal. Arról álmodoznak, hogy itt talán új életet kezdhetnek, de a menekültkérőkkel senki sem barátságos, ráadásul kezdik gyanítani, hogy a lakást kísértetek lakják. Vagy csak a saját kísérteteiket hozták magukkal, és nem tudják elfelejteni a sok szörnyűséget, ami velük történt? Segítségért senkihez sem fordulhatnak, mert a hivatalnak minden probléma elég ahhoz, hogy kiutasítsa őket, és egymáson kívül senkire nem számíthatnak. Egy nagyon aktuális téma ötletes horrorba ágyazása, ami egyszerre megrémít és elgondolkodtat.

Kozmikus őrület

Film: Szín az űrből

Nem ismerek olyan színészt, aki látványosabban tudna bekattanni Nicolas Cage-nél, ezért is volt pont ő az ideális színész a H.P. Lovecraft kisregényéből készült Szín az űrből főszerepére, hiszen tudni illik, hogy Lovecraft hősei mindig eléggé megőrülnek – vagy/és elpusztulnak – a végére. Nathan családjának farmjára az űrből egy furcsa, szavakkal leírhatatlan szín csapódik be, a hatására pedig lassan minden elkezd bizarr módon átalakulni és megváltozni. Amikor az ember valami nála sokkal nagyobbal találkozik, hajlamos összeomlani ennek súlya alatt, és ezt mutatja be kellően őrült módon, borzalmas jelenetek sorával a Szín az űrből, ami Nicolas Cage számára valóságos jutalomjáték.

Ki vagyok én?

Film: Black Box

Nolan súlyos autóbalesetet szenvedett, amiben nemcsak a feleségét veszítette el, hanem az emlékezetét is egy fejsérülésnek köszönhetően. A kislánya próbálja tartani benne a lelket, és emlékeztetni őt a régi, közös életükre, de a férfinak egy idő után elege lesz, és mikor egy orvos egy új, kísérleti technológiáról mesél neki, ami a hipnózison alapul, és ami néhány kezeléssel visszahozhatja az emlékeit, azonnal belemegy. Az emlékek kezdenek is visszatérni, de olyanok, mintha nem az ő emlékei lennének… A sztori nagyon jó és izgalmas (még a B-filmes fordulat ellenére is), ahogy a főszereplő színészi játéka is, de a kissé szegényes képi világ csökkenti a Black Box erejét, ami könnyed esti rémisztgetésnek azonban így is tökéletesen megfelel.

+ 1

Szerelmes kísértetek

Sorozat: A Bly-udvarház szelleme

Kicsit kakukktojás, mert a többivel ellentétben ez sorozat, és nem film, de ha kellemesen borzongató és megható halloweeni néznivalót keresel, mindenképp érdemes tenni vele egy próbát. Bővebben itt írtunk róla.

Horrorból halloweenkor sohasem elég:

Exit mobile version