A Netflix társ-vezérigazgatója a Cannes Lions fesztiválon beszélt a szolgáltató jövőbeli stratégiájáról. Hivatalosan is bejelentette: a Netflixen megjelennek a reklámok, de a felhasználóknak olcsóbb lesz az előfizetés – írta meg az Index hírportál.
Ted Sarandos, a Netflix vezérigazgatója elmagyarázta, miért adnak hozzá reklámokat a Netflix streamingszolgáltatáshoz. A Netflix sokáig idegenkedett a reklámoktól előfizetéses szolgáltatásában, pedig, ahogy azt az Index májusban megírta, szorult helyzetben van, és az elmúlt negyedévben kiábrándító számokat közölt:
200 ezer előfizetőt veszített, ezért a vállalat új ügyfelek becsatolása érdekében bevezet egy olcsóbb, reklámokkal támogatott szintet a szolgáltatásában.
A Hollywood Riportere szerint Ted Santos a bevezetendő változtatásokkal kapcsolatban azt mondta:
Egy jelentős ügyfélkört hagytunk ki eddig a számításból, mégpedig azokat, akik szerint a Netflix túl drága, és nem bánják a reklámokat.
A társ-vezérigazgató egyúttal megerősítette, hogy a vállalat tárgyalásokat folytat potenciális reklámértékesítő partnerekkel.
Mivel a vállalat részvényeinek árfolyama zuhant, egyre több találgatás látott napvilágot arról, hogy a streamingszolgáltató felvásárlás célpontja lehet.
Sarandos elismerte, hogy a felvásárlás „mindig realitás, így ezzel kapcsolatban résen kell lennünk”, de ragaszkodott ahhoz, hogy a Netflix saját erejéből is vissza tud térni a növekedéshez. A Netflix vezetője a vállalat részvényeinek közelmúltbeli esését a meglehetősen fiatal online streaming üzletág elkerülhetetlen hullámzásának részeként értékelte.
Hivatalosan még nem lehet tudni, pontosan mikortól kell a reklámokkal számolni, de a New York Times által korábban megszerzett belső levél alapján már 2022 utolsó negyedévében előállna az új modellel a médiaszolgáltató.
Magyarországon 2500–4500 forint közötti az előfizetői díj, ami függ a készülékek számától és a preferált minőségtől, amit választunk.
A streaming-szolgáltatók közt hatalmas a vetélkedés. A Disney+ érkezésével immár öt nagy streaming-szolgáltató van jelen hazánkban néhány kisebb mellett. Nemrég kollégánk készített alapos elemzést arról, melyik mit kínál az előfizetőknek.