Szex

Far, hát, comb: 10 szexista reklám

Itt egy újabb reklám, ami jogosan verte ki a biztosítékot a női jogokért küzdő civil szervezeteknél. A hirdetésen egy férfit látunk, amint a szörfözésre deszka helyett egy nőt cipel magával. Nem pontosan értjük, miért kell a nőket tárgyként használni, ki tartja ezt viccesnek, de ugyanígy felháborítónak tartjuk azt is, ha a férfiakat alacsonyítják le. Összeszedtük azokat a reklámokat, amelyeken a kreatívoknak nem ártott volna még egy keveset agyalniuk.

1. Szörfözz a nőn!
Nagyjából erre lehet lefordítani a román Mamaia Style reklámkampányát, ahol egy férfi egy nőt csap a hóna alá a tengerparton, mint egy darab szörfdeszkát. A hirdetés után rögtön tiltakozásba kezdtek helyi civil szervezetek.

Far, hát, comb: 7 szexista reklám


2. A nő helye a férfi lábánál van

Nem mai reklám, de annál felháborítóbb: tedd oda, ahova való – mondja a Weyenberg cipő reklámjának kitalálója.

Far, hát, comb: 7 szexista reklám

3. Nők négy mellel
Elég ízléstelen az plakát is, amelyik négy mellel ábrázolja a nőt, a szlogenje pedig az: érintsd meg mindkét oldalát az élvezetért. Hogy mire buzdít elvileg? Egy videojátékra.

Far, hát, comb: 7 szexista reklám

4. Kiterítve, mint egy macska
A hetvenes évek Amerikájában futott ez a reklám, “mindig jó a nő a háznál” címmel. A vicceskedő plakát egy férfinadrágmárkát próbál népszerűsíteni.

Far, hát, comb: 7 szexista reklám

5. Guggolva az igazi?
Vajon miért van szükség arra, hogy egy reklámban egy nő egy férfi előtt guggoljon? Meddig tart a provokáció, és hol kezdődik a szexizmus?

Far, hát, comb: 7 szexista reklám

6. Férfiak a nők felett
Egy 2013-as kerekasztal-beszélgetésen ezt a hirdetést is számos kritika érte. Többek között azért, mert ahogyan a résztvevők fogalmaztak: “csoportos nemi erőszak asszociációját előhívó a plakát”.

Far, hát, comb: 7 szexista reklám

 

7. És így is… De aki azt gondolná, hogy a férfiakat nem kezelik tárgyként…

Far, hát, comb: 8 szexista reklám


8. Far-hát

Jópofaságnak szánták ezt is: a nő testét szaggatott vonallal szabdalták szét, és minden testrészt meg is neveztek éppúgy, mint a hentesnél a disznó részeit. A megfelelő helyeken szerepel a far, hát, comb.

Far, hát, comb: 7 szexista reklám

9. Brillt a nőnek!
Mi kell a nőnek? Hát nyilván ékszer! Erre alapozott a JC Penny Ékszerüzletlánc igen hosszú reklámfilmjében. A férfi egy porszívót visz a nőnek ajándékba, aki ezért büntetésül egy kutyaólba zárja. A kutyaól egy föld alatti bunker valójában, ahol a hozzá hasonló férfiak agymosása zajlik. Kiút persze van: a megfelelő ékszer, mert a nők a jó kocsi mellett a drága ékszerekre buknak, ugye.


10. Férfiak, akik a fenekükkel mossák a kocsit

De hogy ne csak a nőket érintő szexizmusról beszéljünk, itt van Jennifer Lopez videoklipje, amiben pont ezt a patriarchális világot figurázza ki, és tökéletes testű férfiakat vonultat fel, akiknek az összes feladatuk az, hogy a női szemeket gyönyörködtessék.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése