Sztárok

Winkler Róbert, a csodabogár

Határozottan megmondja a tutit, közben egy nagyra nõtt kölyök, aki még mindig kutyák, bogarak, autók meg egyéb jármûvek bûvöletében él. Tulajdonképpen õ egy rockerbõrbe bújt bokszkesztyûs angyal, csak jól titkolja.





– Kölyökként merész elképzeléseink vannak a felnőttlétről. Te milyennek képzelted el magad?

– Valahol megvan a szokásos általános iskolai önkérdőívem magamról, abban a „mi leszek, ha nagy leszek” rovatban az újságíró vagy mozdonyvezető szerepelt. Az újságíró nem mérvadó, hiszen apám volt az újságíró, és a gyerekek minimum az egyik helyen beírják a papa foglalkozását. A mozdonyvezetőséget nyilván a nagy vas iránti rajongás okozta, de mai ésszel már furcsa, miért pont kötött pályás járművet választottam. Ha ma lennék hatéves, biztos traktorost vagy dömperest jelölnék.

– Hogyan lettél mégis újságíró?

– Sokáig fogalmam sem volt, mi leszek, a szombathelyi főiskola történelem–népművelés szakára is határozottan időhúzási szándékkal jelentkeztem. Közben véletlenül jött az újságírás, ami egy ideig a rockzenéléssel volt versenyben, de aztán lassan leépült a zenekar, és maradtak az újságok. Meg a tév頖 vagy 14 éve dolgoztam a Reggel című tévéműsorban mint riporter, meg a Kossuth rádióban is volt egy havi kutyamagazinom. Ekkoriban a mostanihoz hasonló kavarás ment a médiában, csak akkor nagyon jobbosnak kellett lenni, ha valaki érvényesülni akart. Úgyhogy beláttam, felesleges ezt erőltetni, és elmentem a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskolára, hogy elvégezzem a felsőfokú vámügyintéző szakot. Az ember kezében mégis legyen egy becsületes mesterség. Mire megkaptam a diplomát, már kicsit kevésbé volt rossz a helyzet a sajtóban, úgyhogy végül összesen egyetlen vámügyet intéztem.







Névjegy
Név: Winkler Róbert
Születési idő: 1968. szept. 16.
Foglalkozása:
újságíró, a Totalcar.hu főszerkesztője és a Totalcar című műsor szerkesztő-műsorvezetője
Eddig megjelent könyvei:
• 47 kedvenc járművem
• Kutyaszorító
• Kutya utónévkönyv
• Nagyvárosi természetbúvár
• Ctrl + C/Ctrl + V – válogatott írások
– Mi volt életed legnagyobb csínytevése?


– Ezt talán a károsultaknak kellene megszavazni. A legszégyenletesebb talán, hogy Kónyban, a nagyszüleimnél készítettem egy csúzlit. Már eleve, hogy egy fűrésszel kalózkodik az ember a nagyfater gyümölcsfái között, az durva. És mint kiderült, az öreg lelkes, de nem túl eredményes kertész volt, viszont az én csúzlim az egyetlen nagy sikeréből készült; oltott vagy szemzett valami ágat, ami szépen beépült a fába. Na, azt vágtam le. Ráadásul, mint pár óra alatt rájöttem, csúzlinak egyszerűen túl vastag és otromba volt. Ezt a történetet azért szívesen visszacsinálnám, főleg mert még rendes büntetést se kaptam.

– Miért vagy polgárpukkasztó?

– Nem direkt van. Talán egyszerűen csak nagy a pofám. A polgárok meg szerintem nem nagyon pukkadoznak attól, amit csinálok, leszámítva néha egy-egy autóforgalmazó PR-osát, de ez a szakmával jár, az enyémmel is, az övékkel is.

– Kemény csávónak tűnsz: boksz, bőrnadrág, rockzene, nagy megmondások, az óraszíj mégis bolondos sárga.

– Azért olyan kemény csávó nem vagyok, a boksz csak hobbi, egy átlagos versenyző valószínűleg másodpercek alatt kinyírna. Szeretem a sárgát, a pirosat, a narancssárgát, Zsiga barátom, aki a könyvet fotózta, szokta is mondani, hogy igazából rovar vagyok, mert csak a rikító színeket veszem észre.





– A 47 jármű között ott van a legjobb csajozós?


– Csak a hülyék gondolják, hogy autóval érdemben lehet csajozni. Illetve valamennyire igazuk van, mert nagyon hülye csajok tényleg buknak a menőnek vélt autóra, és aki elég hülye, az egy hülye csajjal össze is illik. Ár-érték arányban szerintem az én Mazda MX-5-ösöm a legjobb. Nincsen rajta márkajelzés, egy, a már említett hülyeségű csajnak simán beadod, hogy Ferrari, vagy legalábbis valami marha drága és menő autó. És akkor másfél millióért őrületeset csajoztál. A csajoknak igazából nem sok fogalmuk van az autókról, hiszen genetikailag nem érdekli őket. Vannak persze kivételek, mint Brigitta Bulgari, az Olaszországban ténykedő magyar pornósztár, akinek Lamborghini Gallardója van, ami persze bekerült a könyvbe, mert tényleg az egyik kedvencem. Egyébként klasszikus csajozási-vakítási célokra szerintem legjobb egy Mercedes S600 kupé. Gigantikus értékvesztése miatt egy tizen-egynéhány éves példányt megkapunk egy új Suzuki áráért. Sokat fogyaszt, de keveset kell vele járni, és a lakótelepen majdnem mindenki elhiszi, hogy mi vagyunk a gengszterek fejedelme.

– Miért éppen 47 jármű került a könyvbe?

– Eredetileg 50-et akartunk, de állandóan alakult, valami még eszünkbe jutott, más meg az istennek se jött össze. Abban sem voltunk biztosak, hogyan számoljuk, ha egy autó több generációjáról van szó, amiket ugyanúgy hívnak, de két különböző autó. Például a Mazda RX-7 első és harmadik nemzedéke. Úgyhogy végül ráírtuk, hogy 47, mert a kiadó imádja, ha valami 7-re végződik, és a dizájner szerint is jól néz ki. Persze ha nagyon utánaszámolunk, lehet, hogy 49 jön ki, vagy 51, vagy szigorúan 46. De remélem, nem számolnak majd utána.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top